Gilla oss på facebook
Advertisement Advertisement Advertisement

Nyheter

Rykten: United la bud på Koulibaly

Enligt den italienska tidningen Corriere dello Sport så la Manchester United ett bud på Kalidou Koulibaly i slutet av transferfönstret…

Den italienska tidningen skriver att United la ett bud på mittbacken i slutet av det engelska transferfönstret. Det ska ha rört sig om ett bud på £82 miljoner, men Napoli ska direkt ha nobbat budet.

Det är något oklart om United la budet innan eller efter värvningen av Harry Maguire. Om uppgifterna nu ens stämmer dvs.

Napolis president Aurelio de Laurentiis pratade i förra veckan om Uniteds köp av Maguire och sa då att han anser att Koulibaly är värd tre gånger mer än engelsmannen.

”Koulibaly har en utköpsklausul på £150 miljoner. Men tex i England så betalar de £80 miljoner för en spelare. I Napoli hade jag betalat £30 – £35 miljoner. Med det i åtanke så tycker jag att Koulibalys värde är £250 miljoner om de (United) betalar så mycket för den killen. Problemet med de stora kostnaderna på spelare kommer från England. I England tjänar klubbarna mer pengar än i Frankrike, Spanien, Italien och Tyskland. Om en klubb får in £800 miljoner så är det inga problem att erbjuda £80, 90 eller 100 miljoner för en spelare. Det finns ingen rättvis konkurrens mellan England och de andra länderna.”

Källa: MEN

38 Kommentarer

  1. Geno

    16 augusti, 2019 at 12:00

    En fräga till Alex.
    Förlåt men vad fan spelar det för roll nu?

    • Emil

      16 augusti, 2019 at 13:25

      Du är medveten om att du inte är tvingad till att läsa alla artiklar om du inte vill det.

      • Geno

        17 augusti, 2019 at 03:33

        Då säger jag detsamma till dig angående min kommentar.
        Jag är öppen för en diskussion när Alex är redo att ta den.

        • G

          17 augusti, 2019 at 11:14

          Så du är redo att ta diskusionen om att Corriere dello Sport rapporterar om ett bud, något som MEN sedan skriver om och Alex postar på en sida som handlar om Man Utd?

          Och du vill diskutera vad exakt?

          • Geno

            17 augusti, 2019 at 21:02

            Ja absolut, källan Corriere dello Sport och även MEN kan ha flera motiv till att publicera en sådan artikel i efterhand när Ole Gunnar solskaer har sagt att Maguire varit förstahandsval hela fönstret.
            T.ex möjligtvis skapa tvivel hos supportrar, I klubben, truppen, maguire själv.

            Så ja, jag undrar fortfarande vad det spelar för roll och varför man lägger upp något sånt i efterhand, Alex hade säkert inte någon baktanke i det hela men jag vill ändå veta hur han tänker.

    • Ante

      18 augusti, 2019 at 12:02

      Kämpa Geno

  2. Ruben

    16 augusti, 2019 at 15:00

    Puh, Kouli är inte 3 gånger bättre än Harry så Laurentis är nog bara less på att ingen vill ens betala utköpsklausulet.

    • Böje

      16 augusti, 2019 at 15:20

      Nä, fast Koulibaly är bra så in i helsike. Förhoppningsvis lyckas Harry göra det lika bra 👍🏽

      • Svennis JR

        16 augusti, 2019 at 15:25

        Tror faktiskt att Maguire kommer att vara en större hit än vad Koulibaly skulle blivit. Dels pga. att Maguire är två år yngre men även för att han är formad i den Brittiska fotbollen, har erfarenhet av PL och dessutom var billigare. Inget ont om Koulibaly. Han är en väldigt bra mittback men han hade behövt en tid av acklimatisering.. vilket United slipper med Maguire.

        • Lars

          16 augusti, 2019 at 17:00

          Instämmer helt med Svennis och på köpet en själv klar lagkapten från o med nästa år .

  3. Daniel Johansson

    16 augusti, 2019 at 19:28

    Fast koulibaly är fan inte lika stabil. Sett en del matcher och i vissa har gan varit rent usel faktiskt. Han har kanske en högre högsta nivå än maguire just nu men tycker inte han har den säkerheten med boll som maguire. Sen är koulibaly lite oslipad i vissa situationer. Lite övertänd

  4. Jensen

    16 augusti, 2019 at 22:50

    Om Koulibaly eller de Ligt hade blivit köpt istället för Maguire, då hade det låtit Koulibaly eller de Ligt hade varit det rätta köpet för United och ingen hade sagt ett ord om Maguire.
    De Ligt kommer bli världens bästa inom 2-3 år och då kommer van Dijk, Maguire, Koulibaly och alla andra spela i en lägre division.

    • GGMU7

      17 augusti, 2019 at 00:09

      Nu är det så att vi köpte Maguire! Han har överträffat alla mina förväntningar och passar utmärkt som en Manchester United spelare, snälla lägg ner alla dom här jämförelserna och fokusera på vårt lag, säsongen har börjat nu!

      • Jensen

        17 augusti, 2019 at 07:18

        Då måste du haft ganska låga förväntningar om Harry, om han redan efter en match överträffat alla dina förväntningar. Varför då? Vi alla visste att Maguire är ytterst duktig mittback och vi alla har sett honom spela tidigare. Jag själv blev inte speciellt överraskad av hans spel. Bara och hoppas att det jämnheten i vårt försvar blir bättre nu och att Victor kan slappna av lite nu och slutar fumla med bollen som han gör titt som tätt.
        Nästa test blir på måndag mot Wolves. Jag tror ingenting. Jag hoppas ingenting. Jag vill bara att spelet fungerar och att alla spelare gör sitt yttersta. Det är för tidigt i säsongen just nu, så spelet kan gå lite upp och ner. Förr eller senare kommer misstagen och förlusten.

  5. Scholes

    16 augusti, 2019 at 22:57

    De är inte ens över 30 om 2-3 år. Är mittbackars bästa ålder. De ligt har inte den erfarenheten ännu så det var etr märkligt uttalande.

    • Jensen

      17 augusti, 2019 at 00:27

      Nej, men de Ligt är en talang utöver det normala.
      Killen är precis 20 år fyllda och har redan spelat i högsta nivån i tre år.
      När Maguire var 17, vilken nivå spelade han då (som direkt jämförelse)? För mig var han en totalt okänd spelare tills han skrev på för Leicester för tre år sen, säsongen efter Leicester vann PL.
      Jag är 100% säker på att ingen i denna sajt visste vem Maguire var när han var 20.

      • Böje

        17 augusti, 2019 at 06:27

        Jensen:

        1. Jag hade stenkoll på honom och har haft det sen han slog sig in i Sheffield United vid 18 års ålder, eftersom jag följer det laget med intresse och har gjort så länge.

        2. Vad spelar det för roll?

        • Jensen

          17 augusti, 2019 at 07:24

          Böje,
          Ok. Jag har förhållandevis dålig koll på lagen i Championship och då oftast också dålig koll på tonåringar som spelar i lagen där.
          Det kryllar väldigt många talangfulla tonåringar i nästan alla lag nuförtiden. Och vi vet alla att enbart ett fåtal lyckas i slutändan. Det är ett stort steg att ta från att vara en talang till att bli etablerad till att bli en stjärnspelare.

          • Böje

            17 augusti, 2019 at 09:39

            Hade du hört talas om Kanté innan han vann med Leicester? Världens bästa 6a? Hade du hört talas om Mahrez? Vad visste du om Arthur innan han kom till Barca? Richarlison? Robertson? Raul Jimenez?

            Man måste inte ha hört talas om en spelare för att de per definition ska vara bra.

      • Fyfaan

        17 augusti, 2019 at 18:45

        Hahaha, De Ligt kommer aldrig bli så bra som van dijk är t.ex,han är fysisk åratal efter och kommer aldrig få den fysiken, talang? Javisst, men det är de många som har. Han är miltals efter topp världsbackarna för tillfället.

        • Jensen

          17 augusti, 2019 at 21:24

          Van Dijk är väl 28 ?
          Han kommer gissningsvis vinna Ballon d’or i vinter.
          Det är väl han, Messi, Ronaldo och Mane kvar (om jag minns det rätt).
          Personligen skulle jag tycks att det vore extra coolt om en försvarare får priset som världens bäste fotbollsspelare. Det händer ytterst sällan. Senaste gången var väl 2006 och då Cannavaro ? Och gången innan detta, Cruijff ?
          Vissa här inne säger att en försvarare blir som bäst när han är runt 30? Innebär detta enligt denna teori då att van Dijk kommer bli ännu bättre och då borde han vinna Ballon d’Or flera gånger?
          Tyvärr tror jag inte att Maguire eller någon annan spelare heller från dagens United kommer vinna priset Ballon d’Or. Inte så länge United inte vinner något av värde. England vinner ju aldrig varken EM eller VM guld.

      • Geno

        18 augusti, 2019 at 03:03

        Vem säger att De ligt kommer ha samma spikraka utvecklingskurva genom åren?

        • Jensen

          18 augusti, 2019 at 06:59

          Geno,
          Ingen säger detta. Saker och ting kan snabbt förändras. Maguire kan bryta benet och då blir direkt borta i minst ett år. Sen kan karriären vara över, då det är svårt att komma tillbaka till samma nivå.
          Man kan aldrig veta vad som händer. Men man kan anta en massa saker och om de Ligt håller samma utvecklingskurva, kommer han bli bäst om några år. Idag är han sämre än Koulibaly, Van Dijk och Maguire. Men jag anser att de Ligt är redan bättre än Victor.

          • Hej

            18 augusti, 2019 at 10:28

            Håller med Geno varför skulle han bli såååå jävla bra bara för att han är ung. Tror han kommer bli en bra mittback inget mer.

          • Jensen

            18 augusti, 2019 at 12:19

            Jag tycker många här inne är så jävla patetiska.
            Så fort en spelare kommer till United antingen från nåt annat lag eller internt från vår akademi, så är det automatiskt antingen en superstjärna och redan bäst i världen eller så kommer spelaren bli bäst i världen på sin position. Idag finns inte en spelare i United som är bäst i din position i världen. Vi har några väldigt duktiga, ett antal bra PL-spelare, några mediokra som kan bli nåt i framtiden och resten som knappt skulle platsa i en mittenlag i PL. Sedan kan vi ta Ole. Han var sk supersub som hoppade in i ett antal matcher och ibland gjorde ett antal viktiga mål. Men nån vidare stjärnspelare var han aldrig. Som tränare har han väldigt lite med meriter och knappt några vinster alls. Nu räknar jag inte Molde som nån märklig merit, inte heller Cardiff eller vår U23.
            Därför har jag hela tiden sagt att jag avvaktar in i det sista förrän jag egentligen tycker nåt om honom. Han kan bli succé likaväl han får sparken nästa sommar. Återstår och se. Men sluta lyft upp honom som nån slags Messias förrän han har vunnit nåt av värde till oss. Fram till dess är han inte bättre än Moyes.

  6. Jensen

    17 augusti, 2019 at 10:26

    Böje,
    Måste börja med att såga. Äntligen en vettig fotbollsdiskussion som inte leder till hat och förakt.
    Av namnen du anger är nog Rickardsson helt okänd för mig innan han dök upp i PL.
    Robertson hörde man talas om och hans bakgrund i Skottland och Celtic (?) där han hade svårt att lyckads innan Hull skrev kontrakt med honom och sen köpte Klopp honom för kaffepengar.
    Kante kände jag till när han gick till Leicester. Men lie av samma sak där, hur skulle man fatta att Jan skulle bli en av världens bästa defensiva mittfältare. Kanske tom den bäste idag.

    • Ruben

      17 augusti, 2019 at 11:18

      Tony Rickardsson? 😂🤔🤣

      • Jensen

        18 augusti, 2019 at 07:06

        Tony är Robert Gustafssons kusin …. 😂😂😂

  7. Scholes

    17 augusti, 2019 at 10:30

    Jensen du jämför de ligt nu med när Magurie var 20? Leicester visste vem han var och satsade på honom. Bara för du inte visste vem det var så betyder det inte att De Ligt är bättre vid den åldern.

    De ligt gjorde bort sig något fruktansvärt i sin debut för landslaget. Många frågade sig om han skulle kunna repa sig mentalt då han var så ung.

    De är som att jämföra alla med Messi och döma ut alla andra enligt ditt sätt att se det kommer alla andra nå botten då Messi är så mycket bättre. Ska Messi spela fotboll med sig själv?

    Vad skulle Lustig sagt när han mötte Neymar? Skulle lustig inte spelat?

    Det är väldigt negativt och cyniskt sätt du har börjat skriva ut senare tid om allt United gör. Du bör kanske stötta och vara tacksam med det vi har och tro på United som lag för vi har aldrig i historien förlitat oss på individen då vi vet att enstaka spelare kan lämna.

    • Jensen

      17 augusti, 2019 at 11:09

      Scholes,
      Hur vet du att Leicester hade koll på Maguire när han var 20?
      Maguire köptes av Lecester 2017, dvs när Harry var 24.
      Man kan väl anta att Leicester åtminstone hade koll på Maguire spelade det sista året i Hull?
      Och så vitt jag minns blev inte Maguire landslagsspelare förrän han började spela för Leicester.
      Därför kan man nog såga att Maguire är dessa som lyckas riktigt väl när dom börjar närma åldern 25.

  8. Scholes

    17 augusti, 2019 at 10:33

    Hur ska man fatta att Kante skulle bli världens bästa?

    Du kanske inte ska börja med att såga utan istället se talangen i varje individ. Den som är bra vid 20 kan tappa vid 25. En karriär är lång.

    • Jensen

      17 augusti, 2019 at 11:01

      Scholes,
      Och vice versa har historien visat sig.
      En del kokar te när dom är 20-25 och sen blir världsberömda stjärnor när dom är 25-30.
      Inte ens Messi var nån självklar stjärna när han var i tonåren. Hans största dilemma var hans fysik, han var väldigt mycket mindre på alla sätt jämfört med många andra i Barcelonas akademi. Men med lite ”doping” så började han bygga upp sin fysik och bli någorlunda ”normal” fysiskt (han är väl 170 idag?).
      Men det är inte speciellt enkelt veta vem av talangerna blir stjärna och vem som inte blir det. Vi kan alltid ta Wellbeck som bra exempel. Hypad talang och stjärna under Ferguson. Sen vill han bli såld och hamnar i Arsenal. Skador och annat skit gjorde att han är mer eller mindre helt bortglömd idag. Åtminstone som stjärnspelare.
      Jag är ibland rädd att Rashford kommer gå samma väg som Wellbeck.

  9. Scholes

    17 augusti, 2019 at 13:25

    Messi var solklar stjärna tidigt och därför såldes Ronaldinho. Doping ska man akta att anklaga för tills något bevisats.

    Du menade att de ligt kommer spela 2-3 nivåer över de andra mittbackarna du nämnde. Det var diskussionen och sen att du sågar alla.

    Talang är inga garantier, talang är som 3n nyhet.

    Det som var märkligt var det cyniska tankesättet tyckte jag bara

    • Jensen

      17 augusti, 2019 at 15:26

      Scholes,
      Då Messi började spela i A-laget, så var han allt annat än den självklare stjärnan.
      Ronaldinho, Deco, Xavi, Iniesta, Poyet mfl låg före i rankingen mest troligt att dom var etablerade superstjärnor och Messi var en rising star. Det sista året Ronaldinho spelade för Barcelona var just han som var det självklare numero uno. Både i Barca och världen. Det minns jag så tydligt, då han hade lekstuga med allt motstånd. Exakta sanningen varför Barca 2008 säljer världens bäste minns jag inte, men han började festa mer och mer. Sen kunde Barca avvara Ronaldinho då dom hade Messi redan. Plus att Milan betalade mycket pengar.
      Jag anklagar inte Messi för doping. Men han fick någon slags tillväxthormon tidigt i tonåren och det finns en del som påstår att just denna tillväxthormon klassas som doping. Utan denna hormon hade Messi aldrig blivit den spelare vi känner till.

      • Martin

        17 augusti, 2019 at 20:24

        Jensen: Här minns du faktiskt fel. Ronaldinho var absolut inte den självklare numero uno under sitt sista året i Barcelona. Han var skadedrabbad och hånades allt mer för sin vikt. Man såg tydligt hur det började gå utför och att han inte var samme spelare som tidigare. Målproduktionen sjönk rejält sista säsongen i Barcelona och han petades allt mer. Det är bara att kolla upp gamla matchreferat om du inte tror mig. Gjorde bara en snabb googling och fick fram det här t ex https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/21Vm2a/ronaldinho-petas
        Så nån lekstuga med allt motstånd, det hade han knappast sista året i Barca. Och han var allt annat än världens bästa 2008 när han såldes. Titta bara Ballon d or, han sjönk som en sten på den listan 2008. Ja, började sjunka redan 2007.

        • Martin

          17 augusti, 2019 at 20:25

          Jensen: Här minns du faktiskt fel. Ronaldinho var absolut inte den självklare numero uno under sitt sista året i Barcelona. Han var skadedrabbad och hånades allt mer för sin vikt. Man såg tydligt hur det började gå utför och att han inte var samme spelare som tidigare. Målproduktionen sjönk rejält sista säsongen i Barcelona och han petades allt mer. Det är bara att kolla upp gamla matchreferat om du inte tror mig. Gjorde bara en snabb googling och fick fram artiklar från 2008 om hur han petats i matcher etc.
          Så nån lekstuga med allt motstånd, det hade han knappast sista året i Barca. Och han var allt annat än världens bästa 2008 när han såldes. Titta bara Ballon d or, han sjönk som en sten på den listan 2008. Ja, började sjunka redan 2007.

  10. Jensen

    17 augusti, 2019 at 21:10

    Ok,
    Jag minns uppenbarligen några år fel.
    Hur som helst var jag en stor fan av Ronaldinho, tills han insåg hur mycket pengar han tjänar och började snorta, festa och prioritera livet utanför fotbollen allt mera.
    Denna livsstil verkar han ha kvar hemma i Brassland.
    Men oberoende hur han är idag och hur han förstörde karriären, tycker jag att väldigt få i fotbollshistorien har haft samma extrema talang och teknik som Ronaldinho hade när han spelade som bäst.
    Jag kan inte komma på en enda aktiv spelare idag som har samma höga teknik som Ronaldinho hade så där 13-14 år sen. Inte ens Messi besitter med samma teknik och Messi är ju trots allt den bäste spelaren genom tiderna.

    • Martin

      17 augusti, 2019 at 21:56

      Ronaldinho var en fröjd att skåda, på den punkten är vi rörande överens 🙂

Lämna ett svar till

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

NÄSTA MATCH AVSPARK: 24/8 16.00
Manchester United - Crystal Palace
Premier League
Visas på Viasat Sport Premium, Viaplay

Senaste kommentarerna

FLER Nyheter