Gilla oss på facebook
Advertisement Advertisement Advertisement

Nyheter

Fönstret stängt

Nu är sommarens transferfönster stängt för engelska klubbar…

Det blev ingen vidare deadline day för Uniteds del. Man sålde Lukaku till Inter, men tog inte in någon ersättare. Och man värvade inte någon mittfältare trots att man tappat både Herrera och Fellaini och trots att mittfältet är extremt tunt och fantasilöst i de fall då Paul Pogba inte är närvarande.

Premier League har bekräftat att sex klubbar fortfarande jobbar på transfers och kan presentera dessa fram till kl 20.00, trots att fönstret nu har officiellt stängt (det stängde kl 18 sv tid). United tros dock inte vara någon av dessa klubbar.

Utländska klubbar kan fortfarande köpa spelare av United och hotet från Real Madrid kan distrahera i ytterligare 25 dagar. Men att United skulle sälja Pogba i ett läge då man inte kan inhandla någon ersättare, får väl ändå ses som osannolikt. Får vi hoppas.

Man värvade Wan-Bissaka, Daniel James och Harry Maguire.

Vad tycker ni om Uniteds transferfönster?

141 Kommentarer

  1. DJ-Uret

    8 augusti, 2019 at 19:10

    2/10 get jag detta fönster.
    Tiden och cahsen fanns, men ändå lyckas man försvaga mittfältet OCH anfall från förra säsongen utan inköpta ersättare, men man lyckas dock stärka försvaret.
    Om ole går ut imorgon med vilket fantastisk fönster detta har varit så blir det typ bojkott, shit vad sviken man känner sig..

    • Geno

      8 augusti, 2019 at 20:02

      Beror på hur man ser det, på papper så här vi ett svagare anfall men ute på planen så tror jag vi är starkare iår.

      • Oskar

        8 augusti, 2019 at 21:16

        Starkare? vi har tappat halva vårat mittfält och ingen ny topp.

        • Xinpei

          8 augusti, 2019 at 21:22

          Fel. United har tappat en Fellaini som inte ens passade in under Mourinho och Herrera som var mer ojämn än Pogba.

        • Geno

          9 augusti, 2019 at 00:31

          Tycker du lukaku var bra eller?
          Herrera världsklass?

          Vi har inte tappat något som vi inte klarar oss utan sluta överdriva haha.

      • Peppi

        9 augusti, 2019 at 16:21

        Du har helt rätt United we stand

    • Xinpei

      8 augusti, 2019 at 21:21

      2/10? Man har täppt igen det hål som varit uniteds största akilleshäl sedan SAF stack. Alltså högerback och mittbackspositionen. Känns ju mer som att du hade för stora förhoppningar snarare än att det varit ett dåligt fönster.

      • DJ-Uret

        8 augusti, 2019 at 22:31

        Haha din krigare, den där var för dålig ändå!?
        Tråkigt att du inte bjussa på din trademark tycker jag ändå, en sån glad smiley som du brukar avsluta dina inlägg med efter att ha varit sådär skönt smart på ett dumförklarande sätt😂😂😂
        Tror dock du börjar avslöja dig för fler och fler här nu ditt trolljävel
        🙂

        • Xinpei

          9 augusti, 2019 at 01:44

          Krigare? Ska komma från en av de som gnäller mest? Ha. Att dessutom kalla mig för troll när du antagligen inte ens är torr bakom ören än är skrattretande.

          Ad hominem i all ära MEN att du kallar det för 2/10 säger mer om din kunskap om fotboll än om Uniteds transferfönster. Här är ett tips. Du behöver inte titta på United om du inte vill.

          • DJ-Uret

            9 augusti, 2019 at 09:13

            Hahahaha, krigstrollet!!
            Jag gnäller, är inte torr bakom öronen och kan inget om fotboll, okej.. ja du hör ju själv.
            Tack för tipset ang united, fantastisk haha.
            Var det nå mer, annars ta du och kriga vidare med någon som inte är med på det, måste bli så mycket effektfullare så.
            🙂

          • lopa

            9 augusti, 2019 at 11:39

            DJ-Uret: Strunt i det trollet (Xinpei). Han kommer förstå vilket skitfönster vi hade när vi till slut slutar någonstans mellan 5-7 i tabellen.

  2. B

    8 augusti, 2019 at 19:11

    😟

  3. Johnnybråttom

    8 augusti, 2019 at 19:12

    Bättre genomtänkt fönster än på många år. Dock kommer mitt och anfall att bli lidande. Får man inte igång Sanchez så är Rashford otroligt ensam på topp. Tror även OGS tänker att Martial, Lingard, Pereira får ta ett större kliv nu. Även Fred? Kanske han har rätt. Dags att växa i en större kostym. Inte alltid man måste köpa in kompetens. Att spela som ett lag är nog så viktigt. Återigen tänk på Leicester

    • Micke

      8 augusti, 2019 at 20:06

      Men snälla nämn inte den eviga talangen lingard… herregud vad trött jag blir.. ska vi förvänta oss att ytter spelare periera som vart ratad i valencia ska göra succé som mittfältare ? Förlåt men då är man väldigt naiv och det kanske just OLE är ?

      Han tänker sig att han ska bräcka vad SAF gjorde med class of -93.. detta är så jävla pinsamt skött..

      De gea kommer att krita på för en ny klubb i januari och pogba lämnar även han. Kära United bröder botten är nåd!

      • Xinpei

        8 augusti, 2019 at 21:26

        Inte mycket rätt i den kommentaren Micke. DDG har krittat på ett nytt kontrakt nyligen. Class of 92 hette gruppen med Scholes, Beckam, Nevillebörderna, Butt etc. Dessutom ganska starkt av Pereira att spela 21 matcher i ligan för ett lag ”som han inte platsar i”. Det är även ganska komiskt hur varenda år sedan SAF lämnade (och ett par år under SAF) så ska folk klaga på att ”botten är nådd” etc. Det är nästan som dessa personer inte vill göra något annat än att klaga.

        • Micke

          8 augusti, 2019 at 22:06

          Vad jag kan se så finns det ingen som är bekräftat att de gea har kritat på… man brukar väl vänta tills det är officiellt eller ?

          Allvarligt talat vad yrrar du om?

          Ja OLE verkar har en stor över tro att mediokra spelare ska helt plötsligt börja att prestera. Lingard, periera vad har de bevisat ? Vi har flera duktiga akademi spelare ja men det är inte helt rätt att ge dem så mycket ansvar.

          Man brukar ha en stomme som är stabil sen kan man krydda på med egna talanger. Vad har vi som är stabilt ?

          Vad gör vi när martial och rashford blir skadade ? Vem ska spela som anfallare då? Vi snackar om en klubb som Historiskt sett alltid haft en bred. Dvs stjärnor, rutin och talanger. Nu har vi vadå?

          • Xinpei

            9 augusti, 2019 at 01:46

            Går Martial sönder så kan Greenwood hoppa in. Går Rashford sönder hoppar James in. Inte något mer med det. Eller du kanske tror att lag har bänkar fulla av världsstjärnor? Inte ens city har täckning på hela sin trupp. Och de har ändå försökt ha två stjärnor per position.

    • Stefan

      8 augusti, 2019 at 20:55

      Nu är det väl Martial han spelat på topp och inte Rashford.
      I alla fall de flesta träningsmatcherna…,.. Tror Martial kan blomma ut och göra 20+ mål denna säsong.
      Hade dock behövt en Fernandes.

  4. GGMUGGWP

    8 augusti, 2019 at 19:18

    Vet inte vad man ska säga riktigt. Backlinjen är väl helt OK för första gången på flera år. Men mittfältet o anfallet är skrämmade. Vi ska alltså basera en hel säsong på hopp. Vi ska hoppas att POGBA är på spelhumör o vill spela för klubben, att han håller sig skadefri och gör en bra säsong. Men sen ska vi hoppas ännu mer på att Rashford och Martial (väldigt överhypade i 2-3 säsonger nu) för första gången gör 15+ mål var i ligan. Det ser jätte svagt ut från mittfältet och uppåt. Jag vet inte riktigt vem det är som är tänkt o göra målen. Rashford är ingen bra avslutare. Han har inte den där magin för att göra mål som RVP, Zlatan, Berbatov, Rooney m.fl hade i UTD innan honom. Folk skriver Sanchez, men det där är ännu större ”HOPPAS” att han ska göra något vettigt den här säsongen. Nåväl, inte mycket annat o göra nu än att HOPPAS att spelarna lyfter sig, annars kommer vi lida hårt för att vi inte har en riktig målgörare.

    • Xinpei

      8 augusti, 2019 at 21:27

      Okej backlinje? Ligans bästa rena högerback och ligans kanske bästa mittback har anlänt men ändå blir det ”en okej backlinje”? Vad krävs för en bra backlinje? Att alla ska vara topp 5 genom tiderna? Herre jösses.

      • GGMUGGWP

        8 augusti, 2019 at 23:33

        Vi vet ju inte hur backlinjen kommer spela tillsammans? Eller kan du se fram i tiden? Snälla. Det är en OK backlinje på pappret, så som hela vårt lag ser bra ut på pappret. Vi får se hur laget spelar. Kollar man på namnen vi har i truppen så tror man att vi är där med Barcelona o Real. Presterar inte spelarna så är det skitsamma. Så ja, det är en OK backlinje tills dom bevisar annat. Sen måste DE Gea höja sig o inte stå för massa tabbar.

        • Xinpei

          9 augusti, 2019 at 01:48

          Men tydligen gör du det. Ok backlinje? Den är för tusan bättre än både Liverpools, Arsenals, Chelseas och Tottenhams. PÅ PAPPRET. Det är ganska motsägelsefullt att du ifrågasätter om jag kan spå in i framtiden när du bokstavligen försöker göra det själv och inte ens där är du konsekvent. Ena sekunden är laget OK på pappret och sekunden senare så är de i klass med Barcelona och Real. Hur ska du ha det?

  5. lopa

    8 augusti, 2019 at 19:19

    Ett totalt värdelöst fönster. 1/10.

    • Haha

      8 augusti, 2019 at 19:33

      Fick in en bra backlinje så måste minst bli en 2a??

    • Theatre of dreams

      8 augusti, 2019 at 19:34

      Du är ju helt otrolig, en riktig pessimist. Så du tycker efter att vi har värvat Englands bästa mittback och enligt mej en av ligans bästa högerbackar plus en lovande ytter så får fönstret 1/10.

      • Xinpei

        8 augusti, 2019 at 21:28

        Ignorera Iopa. Börjat ana att han är ett troll för ingen kan väl vara så fruktansvärt dålig på fotboll som han är..

        • lopa

          9 augusti, 2019 at 11:35

          Xinpei: Jag är definitivt inget troll. Och jag har förmodligen 20 gånger bättre koll än de flesta här inne. Jag ska förklara lite kort så ni smågrabbar förstår. 1/10 skrev jag – varför? För att det kommer resultera till att vi hamnar någonstans mellan 5-7. Är det godkänt enligt er? Definitivt inte enligt mig – och därav får fönstret ett uselt betyg. Ni kommer säga detsamma när vi närmar oss december. ”Vi hade behövt den den eller den spelaren”. Och till Theatre of dreams: Spelar absolut INGEN roll alls att vi värvat Englands bästa mittback. Vi kan värva VÄRLDENS bästa mittback och betyget hade varit desamma. Att vi värvade Maguire löser vissa problem – ex att vi hamnar 5:a istället för 6:a eller 7:a. Vilket för mig är struntsamma. Vi behöver mittfältare och det verkar ju ni nötter inte förstå överhuvudtaget.

          • Theatre of dreams

            9 augusti, 2019 at 22:30

            Jag skulle vilja påstå att Chelseas anfall och arsenals försvar kan mycket väl göra så att vi kommer 4 men dock så vet ju du allt så du måste ju ha rätt lopa

  6. GGMUGGWP

    8 augusti, 2019 at 19:21

    Måste väl ändå vara sämsta anfallsuppställningen o mittfältsuppställningen vi har haft i den här klubben på många år alltså. Pogba är den enda godkända mittfältaren i laget. Pereira känns inte alls redo. Fred kanske lyfter sig? Kanske… Sen har vi Scott, han är väl stabil o bra men inte mer än så. Vi har 1 bra mittfältare. Framåt ser det likadant ut. Ska Martial, Lingard o Rashford klara att matcha Arsenal? City? Liverpool? Känns långsökt… vi lär väl märka hur vi ser ut mot Chelsea (som just nu är på vår nivå eller lite sämre).

    • Xinpei

      8 augusti, 2019 at 21:30

      Du vet väl att man inte händelsevis vinner matcher med ett bra anfall va? Arsenal har ett klappkast försvare. Spelar ingen roll att man värvat in Luiz (som är mer en mittfältare än mittback). Liverpools anfall är klart bättre men samtidigt har de ett ganska mediokert mittfält. Eller vad sägs om Milner, Lalana och Henderson på mitten? City står inför ett generationsskifte och deras backlinje är inte vad den varit. Att Chelsea ligger på Uniteds nivå är ju inte heller sant. De har ju tappat sin största stjärna och nu sålt bort halva sin backlinje.

      • GGMUGGWP

        8 augusti, 2019 at 23:34

        20+ p till City o Liverpool säger annat. Mediokert mittfält säger du, den funkar 100x bättre än vårt. Dom vann precis CL, vilket vi är ljusår ifrån att vinna. Snälla, va realistisk. Backlinjen är det enda man kan vara nöjd med just nu och då får man hoppas att inte Shaw eller Maguire skadar sig.

      • GGMUGGWP

        8 augusti, 2019 at 23:36

        Sen vet jag inte vilket skifte du snackar om. Dom har Laporte, Mendy, Stones, Otamendi, Walker, Zinchenko, Mangala, Cancelo o nu Angelino. Det är i princip samma spelare som vann allt -Kompany + Cancelo vilket är galet.

        • Xinpei

          9 augusti, 2019 at 01:51

          Otamendi börjar komma till åldern. Kompany har lämnat. Silva har lämnat. Aguero är på fel sida av 30. Mendy har haft problem med att platsa pga. skador och ur form. 17 matcher på två år har han spelat för City. Walker är ersatt av Cancelo som iof har minst fem år på högsta nivå framför sig. Laporte är den enda personen som håller klass i backlinjen. Stones har knappast presterat som förväntat. Var kass i Nations Cup och har varit ut och in i Citys startelva sedan han kom till klubben. Sedan borde väl en United supporter inse exakt hur en åldrande trupp bara på ett år kan ändras? På tal om poängskillnaden så berodde den på en rad orsaker. Mourinho fick inte truppen att prestera.. När OGS anlände så började man prestera. But sure..

  7. Scholes

    8 augusti, 2019 at 19:28

    För att inte skapa obalans så tror jag att det är 6/10 fönstret. In med 2 av premier leagues bästa backar. En James som kan växa och ut med Lukaku som misskött sig.

    Ekonomiskt har vi inte överkonsumerat och vi kan inhandla en i vinter och 2-3 nästa sommar så att vi kan bygga med balans och stabilitet.

    • Haha

      8 augusti, 2019 at 19:32

      +1

    • Theatre of dreams

      8 augusti, 2019 at 19:41

      Bra skrivet Scholes

    • Micke

      8 augusti, 2019 at 20:11

      Problemet är att vi inte kommer stt handla dessa 2-3 spelare som behövs. När ska vi fansen börja inse det? Glazer stoppar pengarna i sin egen ficka. 1.2 billion pund intjänat och 9% har återinvesterat i klubben. Jag skulle inte hoppas på dessa 2-3 spelare i januari

      • Jensen

        9 augusti, 2019 at 14:06

        Micke,
        Det känns som du fått inflation på nollorna här.
        Du vet väl att 1,2 billion pund är ungefär 14.000 miljarder kronor?
        Åtminstone om vi pratar/skriver på svenska är.
        Billion på engelska betyder miljard på svenska. Kan tyckas som mindre detalj, mem en billion på svenska är lika med 1000 miljarder.
        Nu har jag ingen koll på Glazers ekonomi, men tveksamt att dom har inkasserat 14.000 miljarder kronor under tiden dom har ägt United. För dessa pengar skulle vi kunna köpa upp samtliga fotbollsspelare som är värt namnet och placera dom på bänken eller läktaren bara för att motståndarna inte kan få dom.
        Då skulle vi vinna sju titlar år efter år efter år. Och alla som är på denna sajt skulle vara lyckliga som småbarn en lördag när dom får sitt lördagsgodis.

    • Roy

      8 augusti, 2019 at 20:15

      Helt rätt Scholes….

    • Xinpei

      8 augusti, 2019 at 21:31

      Skulle nog lägga det där också faktiskt. Ett bra fönster men inte superbra. Hade behövts en mittfältare och anfallare för att nå 8 eller högre. Problemet United haft är att man fått lida för två sommars dåliga fönster. Hade man fått in en backlinje förra sommaren så hade man kunnat fokusera på mittfältet.. vilket man inte kunde.

    • Martin B

      9 augusti, 2019 at 08:09

      Bra skrivit Scholes. Jag var inne på att skriva något likande själv. Ingen trodde väll att Ole under sitt första fönster skulle täppa igen alla truppens svagheter. Nu löste han backlinjen och den ser lovande ut. Någon ny spelare in i vinter, kanske en CM och sedan efter nästa sommarfönster så börjar det likna något efter att ytterligare 2-3 spelare har anslutit. Kanske har vi en Greenwood då med som har fått mycket speltid under denna säsongen och vuxit in i truppen.
      Bara vi ser till att ta oss till CL så vi får lite starkare dragningskraft.

      • Jensen

        9 augusti, 2019 at 09:03

        Martin B,
        Håller med att prio ska vara att fixa en fjärdeplats i PL.
        Nu är jag inte helt säker på att vi kommer lyckas med det, då Arsenal och Tottenham är minst lika bra.
        Om Chelsea vet vi inte så mycket om, efter dom har en ny tränare (igen) och dom tappat sin bästa spelare.
        Nu är visserligen även Ole lika oprövad som Lampard. Blir spännande att se vem av dessa två rookies lyckas bäst och vem som får sparken först. 😁

  8. Mogge

    8 augusti, 2019 at 19:29

    Vi får hoppas att försvaret gör att vi kan släppa på framåt. Jag hoppades på Fred förra säsongen. Får hoppas på honom igen. Annars är mittfältet lite skralt kan jag tycka.

    • Martin B

      9 augusti, 2019 at 09:06

      Håller med till fullo! Det är inte mycket av det vi sett av Fred på försäsongen som talar för honom. Dock är jag som du, optimistiskt över att Fred ska vakna till liv och glänsa denna säsongen!

  9. Sledge

    8 augusti, 2019 at 19:30

    Tycker att det är bra att vi inte panikar men det är verkligen under all kritik att inte stärka mittfältet. En balansspelare på mitten behövs så otroligt mkt!

  10. Albo

    8 augusti, 2019 at 19:45

    Riktigt besviken. Massa av LvGs och Mous sopor är kvar dessutom utan ersättare. Vi kommer behöva dras med Lingard, Jones, Matic, Darmian och Rojo den här säsongen också.

    Ge Fred en fet spark i arslet så han vaknar. Han kommer behövas mer än någonsin. Annars kan vi nog stoltsera med hela ligans minst kreativa mittfält.

    GGMU

    • Xinpei

      8 augusti, 2019 at 21:33

      Det är fortfarande 3 veckor kvar av fönstret för utländska klubbar. Med andra ord. Man kan sälja vidare överflödigt material. Däremot att kalla Matic för sopa är ju ganska skrattretande. Sedan kan du ju sluta överdriva. United har (trots icke förstärkningar) ligans topp 6 bästa mittfält (visst det låter konstigt men det beror på att många andra lags mittfält är hemska).

      • Albo

        8 augusti, 2019 at 22:05

        Är sjukt trött på dig Xinpei. Det enda du gör är att gå in här och tala om för alla andra hur fel de har. Kolla på den här tråden – du har kommenterat massor av inlägg med cyniska, mindre trevliga kommentarer som en riktig besserwisser.

        Detta trots ditt glasklara faktafel häromdagen, då du påstod att Arsenal inte hade förstärkt sitt centrala mittfält. Är Ceballos värvad från Real Madrid som konflyttare kanske?

        Och ja, jag tycker att Matic är en sopa. Bra under sitt första år hos oss men helt bedrövlig under fjolåret, och hans insats mot Milan häromsistens var skrattretande om något.

        Tagga ner en aning tack.

        • GGMU7

          8 augusti, 2019 at 23:17

          Shit Albo tagga ner

        • Xinpei

          9 augusti, 2019 at 01:55

          Du menar som du suttit och gjort tidigare? Kom igen. Detta är ett diskussionsforum. Om du inte klarar av kritik så kanske detta inte är rätt ställe för dig att hänga? Sedan tagga ner? Ska komma från någon som inte klarar av att ta kritik utan att börja spotta i raseri? Du måste skämta?

  11. UnitedGBG

    8 augusti, 2019 at 19:47

    5/10.. men att vi ska klara av Top 4 med vårat mittfält och anfall så måste något helt otroligt hända… hoppas Ole löser detta för
    Wanker Banker Ed är inte mycket till hjälp.. Glazer Out 🔰

    • Xinpei

      8 augusti, 2019 at 21:34

      SAF vann premier league och Champions league med ett mittfält som bestod av Cleverley, Anderson och Hargreaves. Så man kanske inte ska stirra sig blind på pappret eftersom det är på planen det avgörs. Sedan är det inte heller Ed som förhandlar utan det är Mike Judge. Så du är lite väl uppe och skäller i fel träd.

      • GGMUGGWP

        8 augusti, 2019 at 23:38

        Det är inte 2011. Kolla vart City, Liverpool o Tottenham är. SAF tiden är slut, bara vi som lever i den än idag. Det har snart gått 10 år.

        • Xinpei

          9 augusti, 2019 at 01:58

          GGMUGGWP Swoosh lät det. Hörde du det? Det var min poäng som FULLSTÄNDIGT for dig över huvudet.

          För att klargöra min poäng. Mittfält på pappret betyder inte mycket om spelidén finns där. Om spelare jobbar 100% för att vinna och jobbar för laget. Här är ett annat exempel som är mer närtid. Liecester vann PL 15/16. Vill du veta hur deras mittfält såg ut? Kanté och Drinkwater i mitten med Albrighton och Mahrez på kanterna. Kanté var en gigant sure men Albrighton och Drinkwater vare mindre imponerande.

      • Ante

        9 augusti, 2019 at 10:45

        Hargreaves ger du fan i. Han var kung när han var skadefri.

  12. Zingo

    8 augusti, 2019 at 19:49

    Jag var en av många som garva nät Jose sa att 2:a position med den truppen han hade var hans största bedrift i hans karriär men hur sjukt är är det att han hade rätt. Van Gaal sade det bäst. ”At Bayern Munich the people in charge are football men. At Man Utd Ed Woodward a former bank invester was installed as a CEO without any understanding of football.” Glazers och deras marionett har förstört klubben. Sälj till Saudi Arabien nu om klubben ska överleva. Det finns ingen annan som har råd att rädda klubben.

    • Sledge

      8 augusti, 2019 at 19:54

      Sälj till saudi?? Jag kollar hellre på united i leauge 1 än att se oljestyre över united.

      • Cupcake

        11 augusti, 2019 at 13:21

        Go snäckan!

    • Micke

      8 augusti, 2019 at 20:12

      Helt rätt!

    • Xinpei

      8 augusti, 2019 at 21:35

      Nej. Arabiska oljeshejker ska INTE vara nära United.

    • martin

      9 augusti, 2019 at 00:12

      Zingo: 2 bittra tränare som fått sparken. Inte konstigt de håvar skit mot United. Mourinho köpte spelare för flera miljarder. 8-10 värvningar och gnäller om att andra platsen var hans största bedrift i karriären. Skitsnack, snacka om att försöka flytta fokus från sitt eget misslyckande. Han gjorde dåliga värvningar och fick inte ihop ett spel. För de pengarna han värvade för så kan man faktiskt kräva mycket mer.

  13. Geno

    8 augusti, 2019 at 20:13

    Sen vill jag passa på och skicka en känga till Glory och Diablo som hånade mig när jag hävdade att Woodward har stoppat in plånboken i bakfickan.

    Vad var det jag sa? 😜

    Jag tycker inte ni ska vara besvikna över det här fönstret, på papper har vi kanske ett sämre lag men nu får ungdomarna visa vad de går för istället för att lalla omkring. Antingen så presterar de eller så rensas det nästa säsong.
    Nu har vi en stabil grund i backlinjen så de bör känna sig mycket friare där fram dessutom.

    • Diablo

      8 augusti, 2019 at 20:38

      Det var inte så mycket som ett hån utan mer ett hopp om att iaf en spelfördelande mittfältare skulle köpas in men ack där bedrog man sig. Jag får pudla och erkänna att jag hade fel. Men fan vad lack man blir, ska till ett mirakel för att så många offensiva spelare samtidigt ska hitta formen och målet. Eriksen hade ju varit drömmen och då hade United haft ett klart mer slagkraftigt lag.

    • Xinpei

      8 augusti, 2019 at 21:36

      Fun fact. United har spenderat 1,5 miljarder detta fönster. Så ironiskt nog hade du fel. Vilket inte är ovanligt hos de som pikar andra att de har rätt. 😉

      • Geno

        9 augusti, 2019 at 09:44

        Vem pratar du med?

  14. ManU4ever

    8 augusti, 2019 at 20:33

    Dags för Fred och Sanchez att steppa upp. Känns inte bra detta alls. Ja vi får se. Lär bli svårt att ta topp 4 med detta mittfält! Kunde ju ha tyckt att man skulle värvat in en klassmittfältare bredvid Pogba, nu blev det inte så! Riskfyllt val av klubben verkligen…

  15. Huges 10

    8 augusti, 2019 at 20:37

    Tycker ändå att det är rätt okej, vi har köpt dom spelare som verkligen behövdes. Okej vi köpte ingen offensiv stjärna för sanslösa pengar men är det egentligen det vi vill?!? Ska vi få ett lag med många egenfostrade talanger som verkligen krigar för tröjan måste dom få chansen!
    Visst det ser lite tunt ut framåt, men med tålamod och förtroende kanske det blir riktigt bra!

  16. Rune

    8 augusti, 2019 at 20:57

    Bra fönster det bästa på länge ser fram imot säsongen är ej ironisk

    • Jensen

      8 augusti, 2019 at 21:19

      Rune,
      vad är det du ser framemot?
      De Gea som klantar till sig titt som tätt? Eller får löneökningen honom att spela bättre?
      Försvaret gör sitt jobb och vi släpper in betydligt färre mål pga detta?
      Mittfältet står och tittar på varandra och undrar vem som ska ta tag i taktpinnen?
      Anfallet som väntar på smörpassningarna som aldrig kommer?
      Är det detta du ser fram emot?

      • Xinpei

        8 augusti, 2019 at 21:37

        Jensen du verkar ju ha börjat och följa United förra säsongen.

        • Jensen

          8 augusti, 2019 at 21:56

          Xinpei,
          du har lite rätt.
          Jag är rookie på denna sajt sedan förra säsongen.
          Men United har jag följt sedan Fergusson fortfarande bodde i Glasgow.

          • Xinpei

            9 augusti, 2019 at 01:59

            Ändå verkar du ha missat att DDG mer eller mindre stått på huvudet 90% av hans tid i United. Intressant.

          • Jensen

            9 augusti, 2019 at 09:54

            Xinpei,
            Jag tycker det är mycket bättre att DDG står på sina fötter så att han ger sig själv en ärlig chans att rädda skottet.

      • Rune

        9 augusti, 2019 at 14:32

        Hahahaha det är sånt här jag ser fram imot alla som gnäller och håller på det gör min dag.

        Annars tror jag att den här säsongen och dom 10-15 kommande kommer bli som föra säsongen.

        • Jensen

          9 augusti, 2019 at 14:44

          Rune,
          Rätt inställning.
          Ska det gå åt helvete kan det lika gärna göra det med flaggan i topp.
          Och sen gnälla på det om det upprepas 10-15 säsonger i rad … 😁😁😁

          • Rune

            9 augusti, 2019 at 19:03

            Kärleken till den här klubben som förenar oss alla oavsett vilka vi är helt underbart 😀😀😀

    • Molle

      8 augusti, 2019 at 21:19

      Jag med..backlinjen ser ju brutalt bra ut och de gea steppar upp och blir världens bäste målvakt igen..med ett sånt bra försvar så kommer offensiven av sej själv..jag tror på fred och jag tror att mctommyni kommer bli riktigt bra i är..nu fick vi ju inte in nån playmaker tyvärr..men hade jag varit coach så hade jag gett pogba den rollen och haft dom andra två förstnämnda som städare..och fart framåt finns det så det blir över!😎 Men för att man skulle varit i exstas så hade vi behövt värva en riktig lirare på mitten!

  17. GGMU!

    8 augusti, 2019 at 21:15

    Tror ändå på att utslussningen av Herrera och Fellaini får ses som en värvning. Om ni Rojo blev klar för Everton också. Oslipade spelare som kan dra på sig röda och onödiga gula. I ga fin lirare direkt. Rojos fot är bättre än Herreras och Fellainis 4 fötter tillsammans. Det ger mer spelrum för Garner, McTominay, Fred, Matic måste höja sig för att det ska bli bra. Pogba kommer leverera bättre i år får vi alla hoppas på. 2 av ligans bästa backar värvat in, då har vi redan Dhae och Libdelöf som har potential till världsklass. Kan det lossna för. Martial och Rashford så kan det bli otroligt rolig fotboll. Lägg då till att vi har Perreira och Matas frisparksfötter, en Greenwood som säkerligen ser sin möjlighet när Lukaku har gått. Jag tror på detta bygget, självklart hoppas jag på 2 spelare till men detta är början på något positivt tror jag.

    GGMU!

    • Jensen

      8 augusti, 2019 at 21:25

      Lindelöf kommer aldrig bli världsklass.
      En bra PL-mittback ja, men inte så mycket mera.
      Men tillsammans med Maguire kommer han spela bättre. Men det beror mer på att han har Maguire vid sin sida än att han är bra. Det är som med Van Dijk. Liverpools övriga mittbackar blir ”helt plötsligt” världsklass när dom spelar tillsammans med Van Dijk. Egentligen borde Van Dijk och Maguire spela tillsammans och bilda mittbackslås. Då skulle man kunna ha vilken idiot till målvakt som helst i mål, han får inget att göra för inga bollar tar sig genom försvarslinjen.

  18. Kalle

    8 augusti, 2019 at 21:28

    Helt ok fönster där vi stärker upp i backlinjen vilket ger trygghet för hela laget. Vi har i ett par år väntat på att Rashford, Martial m.fl ska blomma ut till stora stjärnor. Nu är det dags! Och så kryddar vi det med Pogba och så får vi igång Sanches.
    Det handlar inte bara om att köpa ett lag, det handlar om att utveckla talangerna som finns tillgängliga och förvalta truppen på rätt sätt. Nu behöver Ole bevisa varför han fick jobbet!
    Jag tror stenhårt på topp 4 placering i år!!!
    Forza United ❤️

  19. Buhu

    8 augusti, 2019 at 21:31

    Jag tycker att fönstret har vart katastrof. Jag tror dock på att sanchez höjer sig nu när vi får spela mer offensiv fotboll. Men en sportchef är ett måste

    • Xinpei

      8 augusti, 2019 at 21:38

      Katastrof? Ligans kanske bästa högerback och mittback? Du vet.. positioner som bara tvingades förstärkas? Hur kan fönstret vara en katastrof i fall man faktiskt levererar på 2 av 3 problematiska områden?

  20. Tbz

    8 augusti, 2019 at 21:34

    ….. Nöjd om vi slutar 4a 🤔

  21. Scholes

    8 augusti, 2019 at 21:38

    Love too you Roy.

    Jensen klantar sig de gea titt som tätt? Varit gudomlig sen han började acklimatisera sig i premier leauge. Förra säsongen var han en av de bästa målvakterna och då gjorde han en dålig säsong.

    Vad har du för krav?

    Mittfält:

    Matic, fred och mc T.
    Kanter: Martial, Sanchez, Lingard, James, chong, gomes, Dalot,

    Centralt: Mata, Pogba

    Tunt mittfält?
    12 mittfältare på 5 positioner?

    Anfall rashford, greenwood,Sanchez kan man ha på mitt eller där fram.

    Topp 3 i år!!!!

    Bygg på heja på!!!! Glory glory kommer eka. Många vunna matcher med 3-4 mål och drömmarnas teater kommer sakta åter

    • Jensen

      8 augusti, 2019 at 21:49

      ”Förra säsongen var han en av de bästa målvakterna och då gjorde han en dålig säsong.” Då måste jag fråga dig, enligt vem? Inte av alla som kan lite fotboll alla fall. De Gea var medelmåttig förra säsongen och vi får alla hoppas på att han steppar tillbaka. Annars kan vi glömma topp 4 på en gång.

    • Påsen

      8 augusti, 2019 at 21:55

      Antalet mittfältare är det inget fel på. Däremot är väl kvalitén inge vidare på många utav dom. Men nu börjar säsongen och så vitt jag vet så spelar man med det man har. Och det ska bli förbannat skönt att det drar igång igen. Oavsett uteblivna nyförvärv eller inte så vill jag se ett lag som ger allt 90 minuter per match och spelar med ett hjärta för klubben. Räcker inte det till en CL plats så gör det inte. Plötsligt slår vi lite ur underläge vilket kan vara en positiv sak. Av vad msn läser både här och på andra ställen räknar ju alla bort oss nu.. Skulle Arsenal nu plötsligt missa CL så känns ju det som ett dunderfiasko enligt deras egna supportrar och stor del av media. Den tyngden på axlarna undrar jag om dom klarar av att släpa på en hel säsong. Serien är tuffare än någonsin.. Jag blir inte ett dugg förvånad om något nytt lag slår sig in bland The big six.. Everton har ett intressant bygge på gång och öppnar med ett drömschema första 10 matcherna. Den som lever får se.

      • Jensen

        8 augusti, 2019 at 22:08

        Påsen,
        du är en av få här inne som skriver mera med hjärnan än hjärtat.
        Som jag nyss skrev, är jag rätt ny i denna sajt.
        Jag läser väldigt mycket det ni alla andra skriver. En sak har jag märkt, en del här mer eller mindre skulle vilja byta ut samtliga spelare, bara för att dom är inköpta av Mourinho eller Van Gaal. Andra vill bygga upp ett nytt lag från scratch och i det laget platsar typ bara De Gea, försvarslinjen, Pogba och Rashford. Resten kan vi skicka iväg nånstans till högsterbjudande, bara vi slipper se dem. Jag tror inte man får ett United-hjärta bara för att man har skrivit på ett kontrakt värt några hundra miljoner kronor. United-hjärtat är nånting som växer fram. Därför blev jag förbannad, ledsen, besviken osv osv när även Rashford (som borde vara United rakt igenom) ställer kvar på en orimligt hög lön, eller så skriver han inte på en förlängning. Riktig dålig stil att det inte kan finnas en enda spelare längre som spelar för sitt lag, bara för laget är sitt. Om man tjänar 100 miljoner kronor om året eller 500 miljoner kronor om året, hur många här inne som tror att personen med 500 miljoners årslön är väldigt mycket lyckligare som människa?

  22. Djemba Djemba

    8 augusti, 2019 at 21:59

    Känns väldigt ovisst! Som någon skrev så får vi lida för tidigare fönster och behöver därför bygga om i etapper. Spelarna vi fått in till backlinjen tycker jag är väldigt bra och den lagdelen ser enligt mig riktigt bra ut. Jag har dock väldigt svårt att vara så positiv vad gäller ett mittfält med matic, pereira, lingaard, mctominay, mata, fred m.m. Det saknades ju en hel del från dessa förra året så att de över en sommar helt förändrat sina skills känns osäkert. Några tips på vem som kan spela högerytter i år? Eller som 10:a? Eller som def mitt? Pereira gjorde tydligen 21 framträdanden förra året men visar det på hans storhet eller på vår avsaknad av kreativa spelare? Svårt att säga att topp 4 ligger närmare i år än förra året. Men jag har garanterat fel vilket är bra för då lirar vi CL nästa år😊

    • Påsen

      8 augusti, 2019 at 22:03

      Mctominay kommer garanterat ta en av platserna. 10:a i premiären gissar jag på Lingard.

    • Xinpei

      9 augusti, 2019 at 02:02

      Visst är det så. United har ett problem och det är de skenande marknadspriserna. Skulle man bygga om helt från dag ett så riskerar man att 1. Behöva betala ännu mer löjliga summor för spelare till den grad att FFP börjar knacka på och klubben får ekonomiska följder och 2. Man riskerar det som hände under Mourinho. Man får en massa överbetalda spelare som i helhet inte riktigt passar in. Hade man däremot värvat in Maguire förra sommaren så hade man haft betydligt mer tid och pengar att fokusera på mittfältet. För jag vet inte om det är Uniteds scouter, deras förhandlare, Ed Woodward själv eller helt enkelt hela styrelsen men de verkar bara klara av att ha en transfer åt gången.

  23. Scholes

    8 augusti, 2019 at 22:07

    Jensen efter halva säsongen var de gea topp 4 sett till räddnongstatistiken och då var ingen av de andra topp 5 målvakterna bättre?

    Vårat försvar var katastrof. Så för dem som kan lite fotboll var De Gea bra förra året men gjorde misstag också. Kanske inget man får göra någon säsong enligt din filosofi?

    Håller med om kvalitén på mittfältet skulle kunna vara bättre men Pogba, Martial, fred, Matic och James i form så räcker det långt. Med samma lag radade vi upp vinster förra året men orkade inte hela vägen.

    Tror på topp 3 oavsett hur lite jag kan om fotboll 🥳🥳🥳🥳

    Vet att en hungrig och balanserad trupp når långt och markeringen med Lukaku ut visar på. Vill man inte spela här så säljer vi.

    • Jensen

      8 augusti, 2019 at 22:14

      Scholes,
      Mycket möjligt att jag, som många andra, har alltid förblindats av De Geas fantom-spel. Och som du skriver, under våren spelade han som en medelklassmålvakt och gjorde egentligen bara en godkänd match i matchen borta mot Tottenham.
      Men bara för att vi ska vara överens, så är De Gea en riktigt bra målvakt, troligen den bästa när han spelar som vi alla vet han kan. Men för att han ska komma tillbaka till världstoppen, bör han spela som en fantom åtminstone 35 matcher av 38 i PL. Vi kan ge honom 3 matcher där han kan vara mänsklig.
      Vår topp 3-4 möjlighet beror egentligen på en person. Pogba. Inte att han blir kvar eller ej. Utan om han blir kvar, då måste även han visa vad han kan i 35 matcher av 38. Annars kan vi, som sagt, glömma topp 4.

  24. Zingo

    8 augusti, 2019 at 22:10

    Saudis prins Bin Salman kommer rädda klubben. Det är bara en tidsfråga innan han köper klubben. Ta era politiska ståndpunkter någon annanstans. Citys ägare delar nog samma värderingar men gissa vad? Ingen bryr sig. Hoppas det händer imorgon redan.

    • Jensen

      8 augusti, 2019 at 22:21

      Zingo,
      Jag är 100% säker på att extremt många riktiga fans kommer vända laget ryggen om det blir nån olje-mördare som köper klubben och sprider sin dynga i klubben. Vad City gör, skiter jag i. Jag håller inte på dem.

    • Sledge

      8 augusti, 2019 at 23:05

      Haha asså värsta jag hört på länge…
      Vi spenderar ju redan typ mest i världen, det är kunskap i ledningen som behövs inte mer pengar… framförallt inte diktaturpengar

    • Xinpei

      9 augusti, 2019 at 02:03

      Du menar att DU inte bryr dig?

  25. Gamräven

    8 augusti, 2019 at 22:19

    Katastrofalt dåligt fönster. And thats a facht! Man kan säga vad man vill och vara hur optimistisk som helst men verkligheten är att vi kommer spela Europa Leauge och slåss för en 5e plats. Och till alla som tycker att vi har gjort bra värvningar: Vi har betalat marknadspris (läs överpris) för 3 spelare som aldrig har spelat Champions League. Vilken tur att vi inte spelar fuckin Champions i år! Ett okej fönster hade varit att ha en trupp där det kändes realistiskt att utmana topp 4. Tyvärr kommer vi slåss med Chelski om 5e platsen. Liverpool och Shity är ljusår starkare. Arsenal och Spurs har värvat bättre. Topp 4 känns orealistiskt men som vår käre vän Kevin en gång sa: I would Luv it if we beat em. Luv it.

    • Farzad

      9 augusti, 2019 at 09:25

      Jag tror att du underskattar AWV och Maguire, vänta och se. Du kommer få se färre insläppta mål samt fler mål på fasta situationer på motståndarna. Jag tycker att vi har fler världsklassspelare nu med Maguire o AWB, jag kallar dessa för det. AWB är ett djur, ingen kommer komma förbi honom, kanske Messi. Sedan har vi James som kommer ställa till oreda mot lag som pressar hårt. Jag tkr att vi har Pogba, De Gea, Lindelöf, Maguire, AWB, Rashford som är världsklasspelare nu. Rashford tkr jag har tagit ett steg till i sin utvecklning, han känns mer direkt o i bättre form, han svepte förbi Milansbacklinje som ingenting, Italienare som är kända för att ha världens bästa försvarsstregier. Jag tror att vi gjorde rätt som inte värvade spelare som inte vill komma annat än för pengar. OGS vill ha hårt kämpande spelare. En spelare som jag verkligen hoppas på är Martial, han kan bli en av världens bästa spelare om han lägger till mer energi i sitt spel. Jag tror att han är väldigt motiverad. Vi värvade Fred och Dalot som också eg är relativt nya och som också borde höja sig ett snäpp. Sedan har vi Mason, vilken spelare, redan nu börjar jmf komma med en viss RVP men jag tror Mason inte är där rent målmässigt, men kanske är bättre spelare utanför boxen, iaf så tror jag att Mason kan ha en sådan impact som Martial el Rashford hade under sina debutsässongen om inte bättre? Jag tror han har en högre grundtalang än båda dessa herrar faktiskt. Nu när besvikelsen över fler offensiva värvning lagt sig så tycker jag att det var klokt att man inte värvade spelare som inte ville komma!

      • Jensen

        9 augusti, 2019 at 09:50

        Farzad,
        Det är bra att det finns optimistjollar som du.
        När man läser det du skriver kommer United vinna PL på nytt rekord.
        City och Liverpool 15-20 poäng efter. Arsenal och Tottenham ytterligare 10-15 poäng efter.
        Jag säger inget om dina drömmar. Mycket trevligare ha en övertro jämfört med att hela tiden tro att allting alltid går åt helvete.
        Själv försöker jag vara lite mitt emellan. Tippar en fjärdeplats.

        • Farzad

          9 augusti, 2019 at 11:05

          Jensen!
          Jag är ganska övertygad om en 4e plats, det är bra att vi inte är med i CL. Jag tror också att Gomes o Chong kan spela en viktig roll under säsongen. Jag tror OGS o Phelan förstått att vi måste press mer för att förstöra motståndarnas organisation, detta har vi inte lyckats med tidigare. När detta är gjort så kan vi börja använda vår kreativitet som finns. Vi har Pogba som är svår att ta bollen av, Mason, Rash, Gomes som kan skapa chanser på egenhand. Sedan tror jag att Chong och James kan skapa rejäl oreda med sina löpningar o trixighet, tror det kan bli jobbigt för mittfältet och försvaret hos motståndarna. DÄrefter tror jag att Maguire kommer göra några viktiga mål för oss samt rädda många farliga situationer.

          • Jensen

            9 augusti, 2019 at 11:29

            Farzad,
            Vi är helt överens.
            Når vi fjärdeplatsen i PL är alla fall jag grymt nöjd. Allt som blir bättre än det, ser jag som stort bonus.

      • Gamräven

        9 augusti, 2019 at 15:12

        Jag är gammal och cynisk. Jag säger inget om att det inte finns talang men ingen i dagens Manchester United har bevisat något ännu. Skulle inte bli förvånad om Gomes, Chong och James sitter på bänken i Everton, Hull och Wolves om några år. Hoppas dock innerligt att så inte blir fallet.

  26. Lars

    8 augusti, 2019 at 22:20

    Ja backlinjen stärktes men vi tappade på mittfältet och vi försämrades offensivt och vi lyckades inte sälja bort spelare som Darmian Rojo och Jons ett minus sen har vi en olycklig Pogba som kommer få en ännu tyngre uppgift nu utan Herrera Felleni och en ett år segare Matic , gäller att Mc Tominay tar en PAR steg till i sin utveckling omg i säsongs starten . Vi hoppas Ole ser saker vi inte ser =).

  27. Scholes

    8 augusti, 2019 at 22:20

    Jensen De Gea kan göra 30-33 bra insatser. Fantom ska inte behövas mer när vi har en bättre backlinje. Den backlinjen vi hade var sämre än Wolves förra året.

    Vi kommer vara stabilare och rashford lär ha fått nöta avslut och mycket mental träning. 15 baljor på honom kommande säsong.

    Endorfiner flödar när man tänker på United kommande 12 månaderna. Topp 3, bra stämning, champions väntar året därpå och då värvar vi 2-3 gubbar till så vi når kvarten/ semin i CL och aspirerar på PL titeln. Mycket mer behövs inte. City åldras

    • Jensen

      8 augusti, 2019 at 22:24

      Stora frågan är:
      Kommer Ole få den tid han behöver?
      Jag är inte 100% säker på det. Är du?

    • Jensen

      8 augusti, 2019 at 22:31

      Ska bli spännande att se matchen på söndag.
      Är dock inte 100% säker på att Victor kommer spela. Gissar att han börjar på bänken. Jag har också tjatat hela sommaren att det är otroligt viktigt att vi inte går och förlorar första matchen. Jag tippar på 1-1. En förlust skulle innebära att vi är efter på en gång och lätt att psykologin börjar spöka hos fler spelare än Rashford. Köpte inte förresten Leicester Maguire säsongen efter Leicester vann PL? Då har han ännu inte (heller) vunnit ett skit.

  28. Vidic

    8 augusti, 2019 at 22:32

    Är riktigt nöjd med detta fönster.
    1. Defensiven känns för en gångs skull stabil igen.
    2. Inga panikvärvningar som inte passar in i filosofin/gruppen och förstör sammanhållningen. Inga överbetalda divor.
    3. Truppen bantades (vilket den var i behov av). Med allt för många spelare skapas en osäkerhet bland spelarna samt att skaderisken ökar med spelare som åker in och ur laget. Största pluset med en bantad trupp är den kontinuitet som kan komma till. Se på Martial exempelvis. Om han får vara relativt ohotad tror jag han kommer växa enormt. Det är fortfarande långt kvar av fönstret så hoppas vi blir av med Darmian + en mittback.

    • Vidic

      8 augusti, 2019 at 22:38

      Drabbas vi av skador i höst är det ju heller inte otänkbart att vi köper in någon innermitt i januarifönstret.

      • Xinpei

        9 augusti, 2019 at 02:04

        Tror det finns chans att man köper i januari oberoende.

  29. Scholes

    8 augusti, 2019 at 22:33

    Är säker. Läser man mellan raderna och även raderna så är han grymt omtyckt, Sir Alex finns med bakom kulisserna och han kommer få hela året på sig utan problem och det vet han om.

    Vi har kickat färdigt nu!!! Ole Ole Ole

  30. martin

    8 augusti, 2019 at 22:52

    Jag skulle vilja bedöma fönstret i 2 delar. Ett kortsiktigt och ett långsiktigt. Ser man det kortsiktigt och hur framgångsrikt det varit för kortsiktig framgång, nå högt i ligan i år och konkurrera om vinst i någon av cuperna, då får det låga betyg. Kanske till och med 2/10. Tappat både bredd och topp offensivt. Herrera var en jäkligt nyttig mittfältare och han kommer saknas. Lukaku var ingen favorit, men nu är det tunt på anfallsfronten.

    Ser man det däremot långsiktigt så får det betydligt högre betyg. 6/10 kanske? Man verkar ha hittat en röd tråd i sina transfers och väljer att investera sina pengar på kloka val istället för kortsiktiga panikvärvningar. Man värvar ingen överårig Matic som börjar vara till åren, eller en Mata på en position man inte vet vad man ska spela honom. Nej, man värvar klokt och där det behövs och har ett långsiktigt tänk (förhoppningsvis). Säg att denna sommaren byggde man bakifrån. Stärkte försvarat med spelare som kostade, men där man visste att man fick kvalité. Säg att man nästa sommar lägger fokus på mittfältet och värvar hög kvalité där och inga panikköp. Möjligen någon anfallare beroende på hur marknaden ser ut och sommaren därefter värvar man anfallare/yttrar. En lagdel i taget. Då har man en titelutmanare om 2 år och isåfall är detta inget dumt fönster. United har mer eller mindre gått på kräftgång sen Ferguson slutade och det måste in ett nytt långsiktigt tänk. Uppenbarligen fungerar det inte som man gjort nu. Jag hoppas att man hittat den linjen nu och att stärkningen av försvaret var början. Inga mer kortsiktiga lösningar a la Sanchez, Di Maria, Mata, Matic, Falcao etc…

    • Luke

      9 augusti, 2019 at 10:47

      Bra och kompetent beskrivning av detta fönster. Håller med i det du skriver!
      Ser fram emot denna säsong oavsett hur det går.

  31. GGMU!

    8 augusti, 2019 at 23:30

    Måste säga att David Levy är otroligt skicklig o professionell. Kolla deras transfer fönster o kolla vårat… Stor skillnad på tillvägagångssätt och summorna är ju sjukt billiga jämfört med AWB mot Sessegnon. Ndombele ryktades väl rätt hett till Barca o hamnar sedan Spurs.. Lo Celso är en kreatör o duktig som fan, fastnade på bänken i PSG men värvades in som en stor stor talang. Där snackar vi en klubbledningen som vet vad fan dom sysslar med.

  32. Devo

    9 augusti, 2019 at 00:23

    Spännande minst sagt.
    Ett bra försvar kan räcka riktigt långt och ge utrymme för anfallare att leka fritt.
    Höjer sig exempelvis martial. Rash eller sanchez så har vi ju ändå många vinster i bagaget.

    Långsiktigt ett riktigt bra fönster. Många fifa spelare här inne. Det nämns namn höger och vänster. Men spelare vill ju inte komma till ett lag utan CL? Så sluta nämn andra lags värvningar.
    Dags att vara positiva och stå bakom vårt lag. I år lever vi på hopp och det kan både sluta i succe eller sopptipp.

    Nu står vi bakom laget vi älskar!

  33. Charlie

    9 augusti, 2019 at 00:24

    Måste nog säga att jag är fruktansvärt besviken gällande detta fönster, visst vi får en högerback och en mittback som måste anses vara bra men varför detta daltande varenda fönster. Man väntar in tills fönstret nästan stänger innan man tar in Maguire och betalar vad Lecister krävde från första början (förstår inte logiken) när man ändå skall betala så gör det för i helsike innan försäsongen drar igång.

    Vårt mittfält behövde förstärkas rejält redan innan vi blev av med Fellani och Herera och ändå så lyckas man inte med att förstärka dessa positioner (förstår inte logiken här heller), alla som knappt har fotbollskunkap vet att vårat mittfält behöver uppgraderas rejält men NEJ varför skall vi köpa mittfältare tänker HERR WOODY ELLER LEDNINGEN, kollar vi på våra närmaste konkurrenter i dagsläget som är Tottenham och Arsenal så har dom rustat bättre än oss och tyvärr så tror jag att vi kommer få det oerhört kämpigt att ta en CL PLATS.
    MED DET SAGT SÅ TROR JAG INTE ATT DETTA ÄR SOLSKJAER FEL UTAN LEDNINGEN BEHÖVER SPARKAS OMGÅENDE.

    • Xinpei

      9 augusti, 2019 at 02:10

      Logiken är enkel. Går man in och betalar vad klubbarna ber om direkt så kommer de lura en. Vad hade du sagt om United tvingats punga upp de £95m som Liecester ryktades vilja ha för Maguire ursprungligen? 125m för Koulibaly? £50m för Longstaff etc? Ibland får man acceptera att man inte kan göra en deal och då är det bättre att gå vidare. Att Arsenal har rustat bättre än United håller jag inte riktigt med om heller. De behöver en duktig defensiv mittfältare och en duktig höger och en duktig vänsterback. Vad fick de? Jo. En David Luiz som knappt platsade i Chelsea på 32 år.. en oprövad mittfältare i PL i form av Ceballos, en ganska överbetalt spelare i form av Pepé.. även han oprövad. Ser ut som Arsenal går mot en ganska medioker säsong till mötes mestadels pga. deras defensiva luckor. Tottenham däremot har ett hyperintressant mittfält. OM DET GÅR I LÅS dvs.

      • Jensen

        9 augusti, 2019 at 07:44

        Xinpei,
        Om David Luiz inte platsar i Chelsea, borde han inte heller platsa i Arsenal. Jag tycker inte att han är speciellt bra försvarsspelare. Luiz är mycket bättre offensivt. Även om Arsenals försvarslinje är sämre än ett mittenlag i PL, så är Luiz knappt en förstärkning. Sedan ogillar jag skarpt spelare som tvingar sig bort, oberoende vad dom må heta.
        Pepe vet vi ännu inte om han blir fågel eller fisk. Så är det alltid med utländska nykomlingar. Återstår att se.
        Men nog borde Arsenal vara tillräckligt bra att fajtas om fjärdeplatsen. Det blir race ända in i kaklet mellan Tottenham, Arsenal och United. Chelsea troligen för svagt och Liverpool plus City för starkt.

  34. Gooner

    9 augusti, 2019 at 03:25

    Xinpei

    Everton’s attack next season:

    Richarlison
    Kean
    Iwobi

    United’s attack next season:

    Martial
    Rashford
    Lingard

    Thoughts?

    • Påsen

      9 augusti, 2019 at 10:11

      Sen när blev Iwobi en bra fotbollsspelare?

      • Jensen

        9 augusti, 2019 at 10:23

        Påsen,
        För ärlighetens skull, kunde man ställa samma fråga om både Martial och Lingard. Hos mig har båda dessa två spelare alltid varit talanger som blommar ut med rätt träning. Kanske blommar dom ut nästa säsong eller så börjar dom vissna som Wellbeck.

        • Påsen

          9 augusti, 2019 at 15:49

          Tycker bara det en löjlig grej att jämföra Evertons anfall jämfört med United när man uppenbarligen är Arsenal supporter.. Men jag håller helt med dig. Hade gärna plockat richarlison om jag fick välja någon utav dom. Kean måste upp till bevis och Iwobi är en okej spelare men totalt inkompetent när det väl kommer till avgörande lägen. Han kan nog lyfta sig i Everton dock där han får en ärlig chans.

          • Jensen

            9 augusti, 2019 at 16:11

            Påsen,
            Vilka spelare skulle du vilja ha i Uniteds första elva om du fick välja fritt från de övriga PL-lagen?

          • martin

            9 augusti, 2019 at 16:29

            Jensen: Får jag uttrycka min åsikt så skulle jag säga Mané och Salah. 2 målgarantier att ha de 2 i laget och tittar man på vilka lag som vinner premier league så har ALLTID de en målmaskin i laget, en som ligger i topp i skytteligan. Skulle nästan våga påstå att det är ett måste för att vinna premier league. Annars är jag också väldigt svag för Kanté. En vägg där bak som funkar bra med Pogba i landslaget. Krydda det med en skadefri De Bruyne och vi har en given guldkandidat till såväl Premier League som champions League 🙂

          • Påsen

            9 augusti, 2019 at 16:35

            Mycket intressant fråga men väldigt svår. Jag håller ju på det laget jag gör så jag väljer att ersätta de platserna jag anser vi skull behöva förstärka.

            DDG, Wan bissaka, Maguire, Lindelöf, Shaw, Kante, Pogba, De Bryune, Rashford, Harry Kane, Bernardo Silva.

            Ja jag lämnar Salah och grabbarna utanför. Fantastiska spelare men är lite svag för Bernardo Silva och en hel De Bryune i form är nog bäst i ligan.

          • Jensen

            9 augusti, 2019 at 16:53

            Lite överraskande att ni båda lämnar Van Dijk kvar i Liverpool.
            Mitt lag hade troligen blivit:
            Becker
            Alexander-Arnold – Maguire – Van Dijk – Robertsson
            Kante – Pogba – De Bruine
            Salah – Rashford – Mane

            Idag är Becket världens bästa. Därför svårt att hoppa över honom.
            Gillar när ytterbackarna springer fram och tillbaka längst linjen och skickar inlägg till anfallet.
            Är förtjust i De Bruine, kanske ligans bäste när han är i form.
            Och vem kan hoppa över både Mane och Salah om man fick chansen att värva dem?

          • Påsen

            9 augusti, 2019 at 16:58

            Håller med om Van dijk och grabbarna framåt i Liverpool men jag valde att bygga laget utifrån det vi har och inte göra ett helt nytt lag. Dessutom hade det varit roligare att spöa Liverpool om dom fortfarande hade sitt bästa lag 😋

          • martin

            9 augusti, 2019 at 17:22

            Jensen: Jag valda att lägga till några spelare. De spelartyper som krävs för att United ska vinna premier league. Handlar det om någon form av drömelva i premier league så ska ju självklart van dijk med. Samt ännu fler i uniteds elva dessvärre bytas ut.

          • Jensen

            9 augusti, 2019 at 18:09

            Påsen och Martin,
            Visst vore det intressant om man kunde fixa ihop en sk all star team i PL, La Liga, Serie A, Bundesliga, Franska ligan och kanske Portugisiska ligan. Den möts dessa all star team i en miniturnering. Spontankänslan säger PL mot La Liga i en final. Frågan är väl vem som vinner? Då jag föredrar PL, får hjärtat bestämma. Men är inte helt säker på att PL skulle vinna, med tanke på vilka spelare som finns i Spanska ligan. Vad tror ni?

          • Påsen

            9 augusti, 2019 at 19:35

            Jag har inte bara varit United supporter hela mitt liv, jag är även extremt insatt i NHL och därav så säger jag nej på den frågan. All star = semester och det blir bara ploj av det. Kittlande tanke absolut men skulle aldrig gå att genomföra så det verkligen blev något vettigt utav det. Men vilka skulle vinna isåfall.. Jag svarar också England bara pga hjärta.

          • Jensen

            9 augusti, 2019 at 20:48

            Påsen,
            Ok, lite NHL snack.
            Vilka vinner Stanley Cup runt midsommar nästa år?

          • martin

            9 augusti, 2019 at 20:57

            Jensen: Intressant tanke i teorin men förmodligen skulle det aldrig bli nåt seriöst utan typ lite loj som i NHL. Men för att det är kul att leka med scenariot så skulle i min värld premier leagues elva vara i stort sett identisk med den du själv ställde upp med. Bortsett Pogba och Rashford. Jag hade slängt in Bernando Silva på mitten istället och Kane eller Agüero på topp. Förmodligen Agüero då hans facit mot bra lag är galet. Gör nästan alltid mål i viktiga matcher.

            En sådan turnering så skulle utan tvekan La Liga gå till final. Deras facit är fantastiskt bra mot övriga Europeiska länders lag.

            Deras elva hade kunnat se ut nåt i stil med (observera att jag inte följer la liga lika väl utan ser mest topplagen)

            Suarez
            Coutinho Griezman Messi
            Casemiro Modric
            Alba Varane Ramos Carvajal
            Ter Stegen

            Svårt med formationen här. Då många har hög nivå men inte hade sina bästa säsonger förra året. Men är jag realist så har jag väldigt svårt att se att ett all star team från Premier League skulle slå en dito från La liga. Ett lag med Griezmann, Messi, Suarez, Coutinho, det är anfallskraft som heter duga. Visserligen är Salah, Agüero och Mané det också, men sen har la liga Messi, det går inte att komma ifrån. Jag skulle utan tvekan sätta mina pengar på la liga i en sån här (fantasi) turnering.

          • Påsen

            9 augusti, 2019 at 20:59

            Det är nog den mest omöjliga frågan att svara på såhär års, vem fan hade tippat att Blues skulle vinna senast😂 men ska jag skjuta något helt från höften så säger jag att tampa får revansch efter fiaskot i slutspelet. Dom borde ha lärt sig sin hemläxa.

    • martin

      9 augusti, 2019 at 16:23

      Vad vill du säga Gonner? Tycker du själv att det anfallet ser skräckinjagande ut? Kean är en talang, men 6 mål i serie A förra säsongen, inte så att det skräms liksom. Iwobi gjorde 3! Richarlison gjorde visseligen 13 stycken, och han är bra, inget snack om saken.
      Du jämför med Martial, Rashford och Lingard. Lingard är väl ingen målgörare men gjorde ändå ett mål mer än Iwobi, dvs 4 stycken mål. Rashford och Martial gjorde 10 stycken var. Så även om Uniteds anfall för närvarande inte är toppklass så är det betydligt farligare än Evertons.

  35. Ante

    9 augusti, 2019 at 10:48

    Xinpei, du har för mycket tid över. Andas.

    • lopa

      9 augusti, 2019 at 14:23

      Ante: Bra sagt!

      • Albo

        9 augusti, 2019 at 15:59

        Bra Ante👍🏽👍🏽

  36. Mogge

    9 augusti, 2019 at 16:31

    Pogba ville iväg. Jag har inte hört honom säga att han vill vara kvar. Har ni? Fönstret är öppet i Spanien…

  37. Cantona

    9 augusti, 2019 at 18:09

    Kan nog bli en fjärdeplats denna säsong, tror att några spelare kommer att överraska detta år på ett positivt sätt.
    United måste bygga laget på lång sikt istället för att köpa färdiga spelare.

  38. Manu75

    11 augusti, 2019 at 10:18

    Tycker det var t.o.m viktigare med en mittfältare än back detta fönster, Pogba vill ev bort, Matic duger nog inte så länge till, Fred o Peirera än så länge för dålig, Mctominay verka stabil men inte helt säker på han ännu. Vill det sig illa så står vi där med 1 duglig mittfältare i nästa sommar fönster, dessutom har inte Degea skrivit på ännu, känns inte bra

    • Solskjaer

      11 augusti, 2019 at 11:17

      Min förhoppning är att McTominay tar fem kliv i utvecklingen och blir given, samt att Fred har fått en fet spark i arslet så han vaknar.

  39. Jensen

    11 augusti, 2019 at 11:29

    Undrar om det stämmer att De Gea ännu inte skrivit på förlängningen.
    Det påstår alla fall Aftonbladets Silly Season.
    Om det stämmer, undrar jag också varför? Är inte lönen tillräckligt hög? Vad är problemet.
    Om detta fortsätter hela hösten, är det risk att det påverkar De Geas prestationsförmåga och därmed hela försvaret.

Lämna ett svar till

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

NÄSTA MATCH AVSPARK: 24/8 16.00
Manchester United - Crystal Palace
Premier League
Visas på Viasat Sport Premium, Viaplay

Senaste kommentarerna

FLER Nyheter