Gilla oss på facebook
Advertisement Advertisement Advertisement

Matchrapporter

Manchester United vs West Ham United

United lyckades med en rejäl dos flyt, och kyla från Pogba, stjäla tre poäng av West Ham…

United XI: De Gea – Dalot, Smalling, Jones, Rojo – Fred, Pogba – Mata, Lingard, Martial – Lukaku

United bänk: Romero, Lindelöf, Darmian, McTominay, Pereira, Rashford, Greenwood

WHU XI: Fabianski – Zabaleta, Balbuena, Ogbonna, Masuaku – Rice, Noble – Snodgrass, Lanzini, Anderson – Chicharito
WHU bänk: Adrian, Antonio, Fredericks, Diangana, Holland, Diop, Obiang

Domare: Graham Scott

Inför: Från förlusten mot Barca gjordes det fem ändringar: Young (avstängd), Lindelöf, Shaw (avstängd), McTominay och Rashford petades bort till förmån för Jones, Rojo, Mata, Lingard och Martial. Sanchez, Matic, Herrera, Bailly och Valencia saknades pga skador och sjukdomar. West Ham å sin sida saknade Wilshere, Sanchez, Carroll, Nasri, Reid, Yarmolenko och Arnautovic, och från förra matchen så kom Zabaleta, Masuaku och Snodgrass in i elvan.

Första: På ett soligt Old Trafford så var det Chicharito som sparkade igång matchen, iklädd West Hams ljusgrå bortaställ. Matchen inleddes ganska öppet, även om det var United som hade initiativet. I 10e minuten hade Anderson en boll inne efter en volley från nära håll, men han vinkades av för offside – förmodligen felaktigt då Dalot såg ut att spela honom onside (vilket reprisbilderna indikerade), och Jones var bra nära att göra det också. I 17e minuten så passade Martial fram bollen till Mata som innan han hann skjuta blev nedsprungen av Snodgrass, och domare Scott pekade på straffpunkten. West Ham tyckte att det var utanför straffområdet, men Scott ignorerade protesterna. Upp stegade Pogba och sköt in 1-0 mitt i målet. I 24e minuten fick West Ham en frispark efter att Pogba sparkat för högt och träffat(?) Snodgrass i huvudet. Frisparken skickade Lanzini via muren över. I 34e minuten fick Mata gult då han kom in lite sent mot Noble. Fyra minuter senare blev det lite gnabb mellan Lingard och Ogbonna efter att den förre trillat i straffområdet, men mer än lite panna-mot-panna blev det inte innan Lukaku drog iväg Lingard, och domare Scott nöjde sig med att ha ett litet samtal med de båda efter nästa avblåsning. När domare Scott blåste av för pausvila satt United något turligt i ledning efter Pogbas straffmål och ett troligen felaktigt bortdömt mål.

Andra: När United satte igång andra halvlek var det utan några byten av endera laget. I 49e minuten kom dock kvitteringen: De Gea kastade ut en boll som gick rakt till motståndarna, bollen åkte ut på kanten och ett inlägg skickades mot Felipe Anderson vid bortre stolpen, där Rojo gått helt vilse. Anderson gjorde inga misstag utan direktsköt in 1-1. I 55e minuten plockades Mata av för Rashford. Rashford var direkt nära med ett skott efter en djupledspassning av Smalling, vilket dock Fabianski enhandsräddade bra. Lanzini blev i 61a minuten sittande med en ljumskkänning. Han försökte fortsätta, men blev nån minut senare sittande igen och kunde inte fortsätta. Diangana ersatte. En drös nickar i West Hams straffområde i 63e minuten resulterade i att Rashford nickade bollen tätt över. I 67e minuten försökte sig Rojo på ett långskott, men Fabianski kunde enkelt skopa upp det. I 73e minuten fick en missnöjd Chicharito lämna plats för Antonio. Två minuter senare lämnade Rojo och Lukaku plats för Pereira och Greenwood. Zabaleta fick i samma vända kliva av för Fredericks. Strax därpå drog Antonio ett skott i ribba ut, och returen drog Anderson rakt på De Gea. I 77e minuten fick De Gea sträcka sig för att tippa en studsnick till hörna med fingerspetsarna. I 78e minuten fick United straff igen, då Fredericks kapade Martial bakifrån vid ett friläge och fick gult kort. Pogba stegade upp igen och skickade in 2-1 i ena hörnet. Fabianski gick åt rätt håll men nådde inte. I 87e minuten blev Jones blodigt efter att ha fått en smäll av Rices arm över ögonbrynet. Efter att ha fått huvudet bandagerat så var han dock tillbaka på plan. Särskilt nära en kvittering hann West Ham inte komma innan domare Scott blåste av, efter att i ärlighetens namn tillåtit United att maska bort rätt mycket av tilläggstiden. Hur som helst stod United som vinnare, om än knappast särskilt rättvist. Man visade upp exakt den sorts tur som en ligavinnare har, tyvärr har man däremot ingen chans att vinna ligan. Surt…

Betygsskala: 7: Cantonaklass, 6: Världsklass, 5: Mycket bra, 4: Bra, 3: Godkänd, 2: Inte godkänd, 1: Falcao-klass, ∞: Dags att gå i pension.

De Gea: 4 – Låg bakom baklängesmålet med ett svagt utkast rakt till motståndarna, men räddade sen poäng med en fantastisk enhandsräddning på Antonios nick.

Dalot: 2 – Svag defensivt, och hittade ingenting rött med sina inlägg heller.

Smalling: 3 – Okej insats individuellt när United försvarade dåligt. Slog en del bra genomskärare också.

Jones: 3 – Stod för en okej insats, i ett ganska kaotiskt lag. Kämpainsats.

Rojo: 1 – Precis som väntat hade han ingenting vettigt att tillföra som vänsterback, vare sig framåt eller bakåt, särskilt som han såg oerhört matchotränad ut. Åkte för att köpa ett helt grossistlager korv vid baklängesmålet. Det är främst på Ole’s bord – Rojo borde aldrig någonsin startas som vänsterback igen. Plocka upp nån från akademin istället…

Fred: 4 – Stod för en bra insats på mittfältet och tycks ha hittat sin roll, som sittande mittfältare. Klart bäst i United med bollen. Tvingades springa oerhört mycket och mattades mot slutet.

Pogba: 4 – Stod för en bra insats, vann en del boll, slog en del bra passningar också. Satte två straffar iskallt vilket gav målen United behövde för vinst. Hade kortare perioder där han såg rätt uppgiven ut efter bolltapp dock.

Mata: 1 – Ovanligt slarvig med bollen och hängde inte med mestadels. Fixade turligt en straff.

Lingard: 1 – Fortsatte på en usel formkurva och hade ingen positiv påverkan på matchen alls.

Martial: 1 – Loj. Han inte bara såg loj ut, han VAR loj. Antalet gånger man ser honom bara stanna upp så fort han passat bollen, och sen bli helt ”oj vänta” när han förväntas ha fortsatt springa för att ta emot en passning tillbaka är frustrerande många. Fixade en straff men i överlag var detta en stereotypiskt dålig Martial-insats.

Lukaku: 2 – Utgjorde inget hot för West Hams försvar. I andra halvlek fick han iväg en del bra inlägg mot precis ingen alls eftersom ingen var i boxen.

Rashford: 3 – Piggt inhopp där han skapade mer än hela frontfyran gjort tillsammans… vilket i och för sig inte säger så värst mycket.

Pereira: n/a – Spelade för kort tid för att betygsättas.

Greenwood: n/a – Spelade för kort tid för att betygsättas.

Solskjaer: 1 – Det må ha blivit tre poäng, men… United förtjänade att förlora och man spelade bedrövligt, vilket reflekteras av antalet underkända spelare också. Att spela Rojo som vänsterback… hur kan inte professionella managers ha lärt sig att han inte kan spela vänsterback än? Att hela offensiven såg så bedrövlig ut som den gjorde måste ändå delvis ligga på tränarens bord.

Summering: United kallade in varenda hållhake man hade på Fru Fortuna för att kunna råna West Ham på tre poäng. Efter en hyfsad men öppen inledning så brakade man samman – det var ren tur att West Ham inte tog ledningen då Dalot spelade Anderson onside, vilket linjedomaren missade (där såg man också hur osynkad backlinjen var då Jones också var nära att ställa onside). United fortsatte sen att se bedrövliga ut då frontfyran antingen inte kunde (Lingard, Lukaku), inte hann (Mata) eller inte orkade (Martial), samtidigt som ytterbackarna inte lyckades med sitt jobb (Rojo var usel åt båda håll, Dalot såg helt enkelt inte redo ut). I slutändan så fick man en möjligen något tveksam straff och en väldigt tydlig straff, och Pogba konverterade båda och simsalabim så hade man en ledning. Det krävdes dock en jätteräddning av De Gea för att faktiskt hålla poängen.

Allt som allt kan man väl säga att det var ingen lysande uppvärmning inför returen mot Barca, såvida man nu inte lyckas ha samma tur i den matchen, för då kan man nog vinna med 1-2. Å andra sidan kommer man nog ha ett par spelare tillbaka till dess också, men det ser rätt oroväckande ut hur formsvaga de offensiva spelarna är, och hur svårt man har att formera dem effektivt. Positivt är ändå att mittbackarna står för solida insatser även när det kollektivt ser kaotiskt ut, och mittfältet gjorde ett bra jobb även om de hade svårt att hålla det uppe hela matchen.

Härnäst väntar som sagt returen mot Barca, som spelas på tisdag, och man måste vända 0-1-underläget från hemmaplan, vilket innebär att man måste göra mål. Det blir svårt, men Barca såg inte osårbara ut i första mötet heller. Och mirakel har skett förr, t.ex. i Paris för inte så länge sen.

30 Kommentarer

  1. GGMUGGWP

    14 april, 2019 at 00:30

    Våra offensiva spelare är läskigt dåliga. Asså sorgligt nog verkar dom alla gå på semester samtidigt när det kommer till formkurvan. Lukakus högsta nivå är redan så medioker den bara kan bli, o han når den 1 gång per 5 månader, Martial har en bra högsta men hittar den kanske 2-3 ggr per halvåret, Lingard har inte spelat bra sen typ oktober. Vi har bara Rashford, som på egen hand ska agera Messi för oss. Helt oacceptabelt. Man vinner inga titlar på den offensiven, det är garanterat. Man kan gnälla hur mycket som helst på defensiven, de spelar ingen roll. Vi kan ha Vidic, Ferdinand, Evra o Neville där bak, det hade inte sett bättre ut offensivt. Förut klagade man på mittfältet för några år sen o sa att mittfältet inte producerade bollar. Nu har vi ett ganska stabilt mittfält, Pogba kan hitta fina bollar, om nån kan löpa på dom, vilket ingen i offensiven kan, för dom är så jävla kassa. Näe jag vet inte, ska krävas ett mirakel om vi ska vinna mot Barca o ta en topp 4. Men även om vi gör det, vad ska vi göra i CL nästa år med denna offensiva uppställning av högst mediokra spelare? Så många spelare som måste ryka så vi kan öppna plånboken o handla bättre spelare än Stoke-nivå. Om inte offensiven får sig ett lyft så spelar ingenting roll. Arsenal har en mycket sämre backlinje o släpper in massvis med mål, men samtidigt så gör dom många mål också med Auba, Laca o Ramsey.

    UT:
    Herrera
    Mata
    Rojo
    Jones
    Young
    Valencia
    Lukaku (om bra bud finns)
    Martial (om bra bud finns)
    Darmian

    Vi behöver nytt kött på offensiven, en högerytter o en anfallare. En gång i tiden hade man Tevez, Berba, Cr o Rooney som konkurrerade om anfallsplatserna, vad har vi nu? Ingen av våra offensiva spelare hade platsat i den uppställningen eller i någon nuvarande uppställning för någon annan storklubb i hela Europa.

    • Jensan

      14 april, 2019 at 05:40

      Vad är bra bud på Lukaku och Martial?
      Om dom suger rejält i sitt spel hos oss, varför då hoppas på bra betalt vid köp?
      Om jag vore en manager, inte skulle jag betala några större belopp för dessa två.
      Prislappen hamnar på ca £20M skulle jag gissa.
      Stora frågan: är £20M bra bud för Lukaku och Martial i dagsläget baserat på hur dom presterar?

      • DJ-Uret

        14 april, 2019 at 07:03

        Men herregud vad du svamlar på Jensan..
        ”Om dom suger rejält i sitt spel hos oss, varför då hoppas på bra betalt vid köp?”
        Det känns ju rätt logiskt för mig att resonera på detta sätt.
        Att du däremot hoppas att våra dåliga spelare ska sälja för en liten summa flos är däremot knas kompis.
        Sen är väl inte heller dina uppskattningar/chansninhar något att direkt gå på heller, bara svammel som sagt kompis.

        • Jensan

          14 april, 2019 at 07:50

          DJ-Uret,
          JAG hoppas på inget annat än nån loser agent set nåt som jag/vi inte ser och erbjuder minst £ 1M på både Lukaku och Martial plus några spelare till.
          Sälj då för fan och med dessa spelare köp in spelare som passar in i OGSs filosofi.
          Det räcker väl att se dessa två herrar i gårdagens match att inse att nåt är innerligt fel i vårt amfall. Är det Oles fel eller är det fel på kompetensen i våra anfallsspelare?

          • DJ-Uret

            14 april, 2019 at 08:01

            Jensan,
            Det känns som att jag tolkade dig helt fel, eller så svarar du helt enkelt på nått annat nu.
            Men det jag reagerade på var att du sa att du hoppas dessa spelare ska bli sålda för lite pengar bara för att de är dåliga. Är det inte bättre att hoppas på att de blir sålda för mycket pengar?
            Sen vidare tycker jag typ som dig angående Martial, men inte alls ang. Lukaku.
            Är det någon spelare som passar in i Oles inläggsfilosofi så skulle jag säga att det är Lukaku, men det är ju bara vad jag tycker och ingen fakta 🙂

          • Jensan

            14 april, 2019 at 08:46

            DJ-uret,
            Nånstans så tror jag att vi tänker vi lika.
            Vi måste ändra på vår anfallsideologi.
            Rash kommer funka.
            Sen har vi Lukaku och Martial, och även Lingaard. Vad fan ska vi göra med dem?
            Jag tror inte att det räcker med att OGS och att han skriker på dem.
            Antingen är det kompetens, eller så passar dom inte i filosofin som OGS har,
            Vad tror du?

          • DJ-Uret

            14 april, 2019 at 09:29

            Jensan,
            Ja, vi tycker likadant i att vi vill det bästa för världens bästa fotbollsklubb.
            Sen tycker du att jag ska svara på om rom, tony, lingard eller rashy är rätt spelare för Oles filosofi vilket jag självklart inte kan göra.
            Men som jag läst Oles filosofi än så länge så tycker jag den liknar den våra tidigare tränaren haft (de efter fergie), och då är det ju bra att ha starka spelare som kan nicka/ta ner långbollar typ rom.
            Rashy är så pass bra i mycket att han nog passar in i de flesta tränarens filosofi skulle jag tro. Lingard skulle vara en tamam rotationspelare att ha enligt mig och tony snäppet vassare än så..
            Men berätta gärna Oles filosofi för mig som inte riktigt listat ut den än så kan jag säkert ge dig ett mer utförligt svar på frågan kingen.

      • Böje

        14 april, 2019 at 07:32

        Håller med dig Jensan. Martial har varit dålig sen Mou och Z kom och tog ifrån honom nr 9 som han hade gjort typ 17 mål i under LvG och Lukaku var ett rakt felköp av Mou / Ed. Han väger 100kg men vinner inga närkamper och han kan göra ungefär lika lite på egen hand som Jones hade kunnat göra som forward.

        Martial tror jag på, ge honom en säsong ihop med Ole för att väcka honom. Lukaku däremot kan vi kanske få en kopp kaffe för med lite tur.

        • Ante

          14 april, 2019 at 09:49

          Hahaha ”en kopp kaffe”. Skrattade högt

          • Solskjaer

            14 april, 2019 at 09:53

            Haha jag med 😂👍🏽👍🏽

            För övrigt tycker jag att vi ska vara försiktiga med att placera Oles fotbollsfilosofi i ett visst fack. Han har ärvt ett lag utan möjlighet att påverka truppen, det säger ju sig självt att han försöker anpassa sig efter gruppens kvalitet innan han har hunnit få in sina spelare. Han gör inte som LvG och Mou som spelar sitt gamla spel oavsett vilka spelare han har. Så tror jag.

        • Jensan

          14 april, 2019 at 09:56

          Böje,
          När Zlatan kom och mer eller mindre snodde nr. 9 från Martial plus att Mourinho inte hade nåt emot det, borde Martial satt sig själv för försäljning. Bli förnedrad så där ska ingen behöva gå genom,
          Att Zlatan är polare med Mourinho ska inte spaka nån roll.
          Zlatan kunde ha spelar med nr.17 eller liknande. Han hade klarat av detta lika bra.

  2. Viktor

    14 april, 2019 at 00:40

    Personliga tankar under och efter matchen

    Dalot såg för det mesta vilse ut såväl offensivt som defensivt då han ofta kom fel i positionsspelet och skickade iväg meningslösa inlägg

    Smalling och jones solida. Inget märkvärdigt men samtidigt inga stora misstag

    Rojo otroligt matchotränad. Hade några bra aktioner framåt då han i första länkade ihop bra med lukaku eller fred (vill jag minnas), samt en del bollerövringar. Men i övrigt var han likt kollegan på högerkanten mestadels vilse.

    Fred stog ut idag med många bollåtererövringar kombinerat av fin distribution men slocknande lite i slutet och började karakteristikt slå bort enkla passningar. Annars disciplinerad

    Pogba disciplinerad slog en hel del öppnande passningar och vann även en hel del boll. Tappade huvudet nån gång då han trodde sig kunna vandra förbi 3 spelare och tappade bollen i ett farligt läge. Kylig från strsffpunkten oxå.

    Mata ville mycket men sacknade båda fart, styrka och pondus för att få ut det på planen

    Lingard vandrade in mycket från sin högerkant in i mitten och försökte operera på matas ytor. Ville mycket även han men lyckades likt mata inte få ut det på planen, mest pga avsaknaden av fart och styrka. Bidrar tillsammans med dalot till att uniteds högerkant är helt ofarlig

    Lukaku springer ovanlig mycket och hotar ständigt i djupled faktiskt(!). Är dock helt ensam där uppe vilket gör att samtliga lägen som han skapar försvinner ut i sanden. Däremot slocknade han lite i andra.

    Martial svårt att hitta formen efter skadan. Tror lojheten beror på dåligt självförtroende då det känns som han ständigt går runt och grämmer sig.

    Rashford piggt inhopp. Hotar ständigt i djupet

  3. the manager

    14 april, 2019 at 00:40

    Du måste ha glömt å sälja Sanchez, Smalling, Dalot, MacTominay, Pereira å Matic. Har säkert glömt nån…

    • Jensan

      14 april, 2019 at 05:49

      De Gea må vara världens bästa målvakt när han spelar som bäst.
      Men under denna säsong har han blandar lite väl mycket med det dåliga. Kortfattat, han har varit dålig oftare än bra.
      Detta kan förstås bero på mängder olika saker. Tex hemlängtan till Spanien (som han hade för ett par år sen), han är frustrerar att förhandlingen om förlängt kontrakt inte kommer till skott, plus säkert några andra orsaker som vi inte känner till.
      När man ser honom spela under press, så lyser någon slags osäkerhet om honom.
      Kan inte riktigt fatta varför han har svårt med inlägg. Har De Gea nånsin räddat en straff?
      Hans styrka är hans extrema reaktion, synnerligen på närskott.
      Jag tycker OGS bör överväga sälja De Gea i sommar. Om inte annat känna på läget och se vilket intresse och vilket prisnivå det finns.
      Om dryga ett år kan De Gea försvinna gratis. Skulle det vara bättre alternativ om man inte kommer överens om kontraktet ?

      • Jensan

        14 april, 2019 at 05:57

        Detta kanske är en orimlig önskan.
        Men varför kan inte De Gea spela varje match (eller alla fall 35 PL-matcher av 38 möjliga varje säsong) som han gjorde bortamatchen mot Tottenham, där han på egen hand såg till att de tre poängen kom hem till OT? Utan De Geas fantomspel i matchen mot Tottenham, hade vi förlorat 1-3. Minst.

  4. runar

    14 april, 2019 at 01:15

    sopusel insats av de flesta idag tyvärr
    bara jävla tur med vinst om vi ska vara ärliga
    CL plats med sånt här spel så rekommenderar jag köp av en trisslott oxå

  5. Kjellb

    14 april, 2019 at 02:20

    Sälj hela laget och spara Max 3 spelare. Köp 8 – 10 Ajax spelare. Med andra ord sälj United och köp Ajax………

    • Jensan

      14 april, 2019 at 05:32

      Kjellb,
      Om man tycker som du gör, skulle det inte bli enklare att bara hålla på Ajax?
      Hålla på sälja och köpa tjänar bara agenter och sponsorer på. Och det vill vi inte.

      • Kjellb

        16 april, 2019 at 22:14

        Skulle aldrig börja heja på ett annat lag. Skrev i frustration . Dock tycker jag att vi ska börja värva hårt på unga spelare. Ser ingen annan utväg just nu

        • Jensan

          16 april, 2019 at 22:18

          Säger inte emot dig.
          Ajax har många talangfulla spelare.
          Bara och hoppas att Ole har sin plan klar.

  6. bravida

    14 april, 2019 at 02:22

    Sämsta matchen sen 2013 och till och med sämre än mot Watford. Pogba inte alls intresserad att spela för klubben och är osams med Solskjaer.
    De Gea bedrövlig med utkast och utsparkar.

  7. JohnOshea

    14 april, 2019 at 07:15

    Min känsla är inte att vi måste sälja stora delar av truppen och förnya. Enligt mig är det pga. detta kortsiktiga resultatinriktade ledarskap som har skapat ett lag som inte ”känner varandra”.

    En bra ledarstab ska arbeta och förbättra sitt eget material.
    Skruva, vrida och vända. Testa nya spelsystem. Hitta ett spel som är lämpat för just vår trupp. Sånt tar tid.
    Att sälja och köpa nytt säsong efter säsong är inte rätt väg, enligt mig. (Självklart ska man värva! Men inte ett helt nytt lag.)

  8. DJ-Uret

    14 april, 2019 at 07:20

    Att folk väljer att klaga på De Gea av alla spelare och försöker lägga vårat dåliga spela på honom gör mig bara fundersam ärligt talat..
    Jag skulle jättegärna vilja veta hur ni tänker mer djupgående, mer än Jensan som tycker att han varit mer dålig än bra denna säsong (vilket är ren och skär BS och svammel).
    Snubben är top3 i världen och gör ett par matcher som inte är arkiv x-nivå och vi ska direkt hämta en ny målis.
    Vem ska ersätta tänker ni, haha vilka krav vi har på just den positionen i laget liksom?? 🤔🤔
    Skjut!

    • Jensan

      14 april, 2019 at 09:44

      Jan Oblak.
      Mycket möjligt att Athelico Madrids försvar är mycket bättre än vår.
      Mycket möjligt att PLs mittenlag och bottenlag är bättre än La Ligas motsvarande.
      Men jag anser ett byte av De Gea hem till Spanien och polacken flyttar till oss skulle göra mest nytta för alla parter.
      Jan Oblak är kanske inte en bättre målvakt at De Gea, men han verkar ha högre lägsta nivå alla fall.

      • Felix

        14 april, 2019 at 14:19

        Om De Gea skulle försvinna ser jag det bara som befängt att plocka in Oblak (som f.ö. är sloven, inte polack) för hutlösa summor pengar. Om De Gea försvinner bör Dean Henderson få chansen att knipa förstaspaden, och klarar inte han det så har Sergio Romero förtjänat den chansen också.

        Därmed sagt så ser jag inte att United borde försöka göra sig av med De Gea bara för att han visat svagare form en period.

        • Solskjaer

          14 april, 2019 at 15:02

          Precis Felix. Henderson är fan grym. Skulle kräkas om vi tog in nån annan målvakt utifrån istället för att ge honom chansen.

  9. Mogge

    14 april, 2019 at 09:18

    Vi får sansa oss. De Gea är en kanonmålvakt som har gjort några misstag det senaste. Men jag ser inte många som är så mycket bättre.

  10. Bassme

    14 april, 2019 at 10:50

    Martial har bara tur att få en straff. Enkel bredsida och rash har öppen kasse. Ändå ska han tråckla själv.

    Tycker matchen hade bra intentioner med rakt spel. Men att det slarvades så fort det började närma sig ett läge.

  11. Daniel Johansson

    14 april, 2019 at 11:52

    Positiva sidan detta. United har varit riktigt bra under solskjaer fram tills 5-6 matcher sen. Sen gick halva truppen sönder. Har varit väldigt mycket olika konstellationer sen dess och är klart som fan att det då kan se ut så här. Hade vi inte haft så många skador och fått forsätta med en inspelad elva hade vi troligtvis inte förlorat de här matcherna. Men jag är ingen expert men jag står för mitt lag även i motvind och kastar inte skit så fort de gör en eller flera dåliga matcher. Dessutom är det inga division fem lag vi mött utan arsenal borta wolves x2 borta som är riktigt bra och snuvar topplagen på poäng var och varann match och barca hemma.

  12. Farzad

    14 april, 2019 at 15:39

    Efter PSG Matchen gick alla undan o flera ersättare gjorde mkt bra ifrån sig. Men matchotränade spelare som Matic, Herrera och Pogba hoppade in mot Arsenal o gjorde en katastrofmatch. Vi kunde alla se att i denna match så hade vi aldrig vunnit med de nämnda spelarna. Ersättarna Fred, Mctominay och Pereira spelar med större frenesi och rörelse, vårt mittfält blir mer dynamiskt. Jag har inte mkt över till Pogba som jag kan tycka är väl överskattad, han är rätt loj under större delar utav matcherna även om han avgörande saker, men i spelet så klickar det inte. Han är ingen dribbler men ska ändå dribbla, han är för seg med bollen, börjar lika Ibrahimovic på äldre dagar, det är mkt showande men han kan va dålig under en hel match o sedan göra något sjukt vackert. Men för mig så duger inte det detta om man möter dem största lagen i världen och samma för Ibrahimovic som aldrig vann CL, han var inte tillräckligt bra även om vissa inte håller med mig, så ser jag samma likheter med Pogba. De är lyxspelare som man kan ha om man heter PSG och har massa kvalitetsspelare som understödjer dessa lyxspelare.

    Nu till Ole Gunnar, han verkar inte besitta dem taktiska egenskaperna utan kör mkt på ”the old way” det där kontringsspelet. När vi är bollförande så är vi lika bra som vi var under Mourinho, man märker att spelarna saknar det där lilla extra för att dyrka upp lagen som spelar lågt. Det vi kan konkurrera med är kraft och omställningar. Ole gör också dåliga byten. Han byter in Jones som han gjorde mot Wolwes mot Fred som var riktigt bra. Igår så bytte han ut Lukaku där jag tyckte Martial eller Lingard var sämre. Så att jag inte glömmer så saknar Ole kunnandet, för mot flera storlag har han en del i taktiken att Young ska slå långbollar på Lukaku, det var en boll som han lyckades ta ner mot Wolwes, men det va fruktansvärt att se på, ska vi inte ens kunna spela oss ur med kortpassningspel när vi möter sådana lag, även om Wolwes är väldigt bra så är vi väl något bättre?

    Enligt mig måste vi göra en storstädning:

    1. Smalling måste gå eller förpassas som backup, han kan inte föra spelet utan lever på att rensa, vi får ingen dynamik i spelet när vi inte kan spela ifrån försvaret.
    2. Rojo. No words needed.
    3. Shaw. Han är typiskt engelskt överskattad, händer inte så mkt offensivt. Plus att flertalet bra spelare får han att gå o köpa korv på läktaren, blir duktigt uppfintad flera ggr om.
    4. Young–Finns inget mer att hämta.
    5. Jones- För dålig på denna nivå.
    6. Herrera.
    7. Mata- Saknar snabbhet.
    8. Lingard- Ingen slutprodukt, för ojämn.
    9. Martial, mycket ojämn. 22 år gammal men berättigar inte stjärnstatusen.
    10. Pogba, alldeles för mycket fjanterier och han gillar mer att vara superstjärna än att vara fotbollsspelare, fokus finns inte o därmed ojämn. Han har absolut ingen hunger utan spelar för pengar o berömmelse.
    11. Lukaku- För dålig teknik. Tkr om honom som person o hans inställning, men skickligheten finns inte där.
    Matic: För dålig för ett lag som United, vi fattas dynamik med honom och han blir ofta rundad av snabba spelare.

Lämna ett svar till

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

NÄSTA MATCH AVSPARK: 24/4 21.00
Manchester United - Manchester City
Premier League
Visas på Viasat Sport Premium, Viaplay

Senaste kommentarerna

FLER Matchrapporter