Gilla oss på facebook
Advertisement Advertisement Advertisement

Nyheter

Bror Pogba: Mourinho var alltid problemet

Paul Pogbas bror Mathias Pogba lyfter på locket om situationen med Mourinho…

Pogba var väldigt ojämnt under Mourinho och blev mot slutet ofta bänkad. Det förekom mängder av rapporter om osämja mellan Pogba och Mourinho och nu säger Pogbas bror, Mathias Pogba till RMC att Mourinho hela tiden var problemet för mittfältaren.

”Det var Mourinho som var problemet. Mourinho vill fortfarande stå i centrum. Problemet var hela tiden Mourinho. I omklädningsrummet, utanför omklädningsrummet… Alltid. Jag känner min bror och säger man bara ”gå ut och spela” så gör han resten. Men det ser ut som att Mourinho alltid vill styra och vara i centrum. Paul tänker inte så. Om man respekterar honom så kommer han att respektera dig. Litar man på honom så kommer han att producera stora framträdanden.”

Sedan Solskjaer tog över United så har Pogba gjort fyra mål och fyra assist på fyra Premier League-matcher.

Källa: Sky Sports

16 Kommentarer

  1. G. Best

    9 januari, 2019 at 19:08

    Inte direkt förvånande. Det syntes lång väg. Dock lite onödigt av hans bror att gå ut med det i media. Mern Pogba var garanterat inte ensam i truppen att känna så om Mourinho.

    Skönt att detta problem är ur världen, bara blicka framåt nu och hoppas på en lång tid med Ole.

    • Puppym

      9 januari, 2019 at 19:46

      Lycka till och få hålla på så under SAF. Han hade åkt ut med huvudet före. ”Om man respekterar honom så kommer han att respektera dig. Litar man på honom så kommer han att producera stora framträdanden.” Respekt förtjänar man och han förtjänar inte respekten. Smuts som bär vår tröja. Skönt att Mou gick och härligt med glädjen tillbaka men smutset Pogba ska också bort.

      • G. Best

        9 januari, 2019 at 20:46

        Du menar så som Rooney gjorde under SAF?

        Varför är han smuts, han kämpade på under Mourinho och krävde inte att få lämna eller liknande. Tycker han skötte det bra trots hur dålig stämningen varit.

        Vi har en av världens absolut bästa mittfältare och du kallar honom smuts. Har du glömt att ta din medicin?

        • Molo

          9 januari, 2019 at 22:40

          Håller med Puppym, jag kan ge några exempel då du ofta skyller allt på Mou. Ett ex är hans reaktion när tränaren tillrättavisar honom i en match förra säsongen, eller hur han agerar när tränaren konfronterar honom under träning eller hans post efter att Mou fått sparken. Tränaren kan agera fel, men tränaren är din chef och man bör visa respekt, vilket han inte gjort. Gå ut och kritisera spelstilen ex som han gjorde under pågående säsong är ett annat exempel.

          Allt är en tolkningsfråga, men i min mening så hade man betett sig så under SAF hade man haft det svårt. Vi såg hur det gick för exempelvis Keane. Tycker du nästan alltid vad jag sett kritiserar MOU, oavsett vad det gäller. Allt är hans fel, i min mening är det så bristfälligt synsätt. Du köper alla rykten som handlar om hur dåligt Mou skött saker och ting och rapporter om hur dålig stämningen var.
          Köper man dessa rykten, då bör man ju ta hänsyn till de rykten när pogba går runt och säger att han jävlades med fel person osv.

          Att han är en duktig spelare är väl inget snack om saken, men om han är en karaktär jag vill se i mitt United, nej tack!

          • G. Best

            10 januari, 2019 at 00:08

            Jag gillar hur du påpekar att jag skyller allt på Mourinho och tror på alla rykten, men du tar själv upp ett rykte som argument mot Pogba. Den posten efter Mourinho fått sparken var ju Adidas som postade och lagt in i deras schema över instagram poster, så hade ingenting med att Mourinho att göra. Det har dom ju kommenterat efteråt och sagt att så var det.

            Hur agerade han på träningen? Du menar den gången Mourinho sa något till honom och sen när Pogba frågade honom vad han menade så gick Mourinho bara iväg nonchalant utan att svara Pogba?

            Det är skillnad att tro på rykten som nämns en eller två gånger och sedan dör ut, oftast då är det bara ett rykte. Men gång på gång så visade det sig att det var mer än bara rykten när det kom till stämningen i United under Mourinho. Det har ju uttalats av flera inom klubben att stämningen var urdålig och det var Mourinho som var felet. När han t om under årsdagen av München katastrofen har en hoodie på sig så styrelsen m fl reagerar. Är det respektfullt? Eller när han envist satte sin son på tränarbänken trots att flera inom högt uppsatta inom klubben tyckte det var helt fel och bara ett spex då hans son inte tillhörde tränarstaben.

            Förstår inte alls kritiken mot Pogba. Trots urdålig tränare med en taktik som var 10 år gammal så kämpade han på och jobbade för laget och visade kärlek till supportrarna. Han gnällde inte i media eller liknande som t ex Rooney som hotade med transfer till självaste City under självaste Sir Alex.

            Så vad är det för fel på karaktären Pogba? Som sagt en av världens bästa mittfältare som hört till ungdomslagen, gör allt för United och älskar klubben. Som t ex blev bänkad av Mourinho i slutet (hur fan man kan bänka en spelare som Pogba är otroligt) men ändå inte gnäller eller liknande utan kämpade på och har väl visat ganska tydligt att han inte ska sitta på bänken…

            Jag står för min kritik mot Mourinho. Har kritiserat honom i minst 1 år och återkommit till hur viktig tränaren är. Att det är tränarens ansvar att motivera spelarna, få ut det bästa av dom och spela en fotboll som utnyttjar motståndarens svagheter. Något Mourinho inte gjorde något rätt. Han är och var ytterst ansvarig för vårt usla spel senaste 2 säsongerna och den dåliga stämning inom klubben. Det är inte rykten utan uppenbarligen fakta då vi både ser och hör det nu efteråt.

            Ole är den första tränaren sedan Engelska ligan startade år 1888 som vunnit sina 5 första matcher med mer än 2 mål marginal. Med samma spelare som Mourinho hade och på väldigt kort tid. Han har fått Pogba att se ut som världens bästa mittfältare.

            ”Men det är enkla matcher buuhuu” säger någon. Nej, det finns inga enkla matcher i Premier League. Matcherna har vunnits och spelats ut väldigt väl och Ole och spelarna har visat att Mourinho var ett stort svart moln som hängde över klubben. Kritiken är befogad till 100% mot Mourinho. Det är han ni borde peka på, inte Pogba. Det är Mourinho som drog klubben riktigt djupt i smutsen och skapade osämja inom klubben, inte Pogba.

          • Molo

            10 januari, 2019 at 01:58

            Du får hälpa mig att hitta det men inte sätt någonstans att adidas gått ut med ett officiellt statement.

            Min syn på det är att adidas tog tillfället i akt och lanserade kampanjen efter Mou fick sparken, för att skapa mer uppmärksamhet till varumärket och kampanjen. Och jag kan erkänna att det kan vara så att pogba inte hade någon vetskap om detta. Likväl förändrar det inte min åsikt, inte för att jag är pro Mourinho utan för att jag alltid haft en misstänksamhet mot pogba.

            När jag tittar på vidoen, sett lite olika klipp så tycker jag Pogba är respektlös mot sin chef. Han argumenterar tillbaka, och notera hans kroppsspråk. Det är nonchalans om något och jag ser en hel del arrogans.
            Kan förklara djupare senare i texten varför jag läser det så.

            I min mening så fanns det ett medialt intresse att rapportera kring stämningen både under och efter Mourinho avgått kring stämningen i United och de som varit missnöjda vädrar sina åsikter. Som exempelvis du gör. Stämningen är en direkt effekt av att det går dåligt för gruppen, hur du härleder detta till att det är Mou fel får du gärna förklara, då jag inte hört någon spelare prata om stämningen på det sättet. Länka gärna.

            Att han bar hoodie till under kavajen på årsdagen kan tolkas på många sätt, men jag tror verkligen inte att han gjorde det för att vara respektlös. Återigen länka gärna styrelsen reaktioner, för det är något jag missat.
            Det där med tränarstaben köper jag, men återigen länka gärna de som tyckte att det var fel.

            Tyckte du han kämpande på? Jadå har vi olika åsikter, tycker jag såg under väldigt många matcher där Pogba inte gjorde jobbet. Stämmer det att stämningen var så dålig, varför kämpade de flesta spelarna runt omkring honom. Ta Southampton mathhen som exempel.

            Du skriver om hans kärlek till klubben, varför lämna han klubben gratis till Juventus? Trots att United erbjöd honom en massa kontrakt? Givet att Raiola har en hand i detta, men sätter han ner foten och säger nej jag är nöjd i United så hade han inte lämnat. En annan fråga varför släppte SAF honom, SAF har sett talanger komma fram och måste ha sett pogbas potential, varför inte ha kvar honom?

            Nu till Pogbas karaktär. Pogba är en spelare som lämnade United då han tydligt inte fick vad han ville, han använder sig av uttryck som Pogback, Pogemoji osv. Detta tyder på ett stort ego, ett ego som enligt mig och när man tar det med när han tjafsar mot mourinho, går ut och kritiserar spelsättet och att han anser sig vara bättre. Lukaku gick ut och sa att hantera kritiken från managern. Alla är olika, men har man den självbilden jag upplever att pogba har då blir det problematisk. Vad händer när han ej presterar under OGS och man bänkar honom? Vad händer med nästa tränare om det sker en konflikt? Detta är i min mening ingen karaktär jag vill ha i klubben som sätter sitt ego och sig själv framför klubben.

            Att du kritiserar Mourinhos spelsätt har jag inga som helst problem med, men att säga att förra säsongen var uselt spel tycker jag är att ta i. Vi kom tvåa i ligan med en väldigt hög snitt poäng och vi spelade final i FA cupen. Det gör man med ”tråkigt” spel men inte uselt.
            Att man kritiserar Mourinho är en sak, men att man härleder alla problem till honom det ser jag som osannolikt och där ligger min kritik till dig. Det är så fruktansvärt naivt, självklart har han en del i det. Men att allt skulle bero på honom, kom igen?
            För mig är det helheten som inte gått ihop, spelarna i truppen, tränaren, styrelsen, Ed och den situation klubben befinner sig i. Vi hade en manager i över 20 år, vi har vant oss vid att saker fungerar på ett visst sätt. Sen lämnar både David Gill och SAF. Och allt sedan som hände och utspelade sig under samtliga tränare. En disfunktionell klubb och en otacksam uppgift för samtliga efterträdare som kommit.

            Jag är en av dem som tycker OGS har gjort det bra och jag gillar honom väldigt mycket. Att sitta och argumentera tiita här, vad var det jag sa osv leder inte till någonting förutom göda ens eget ego. Vilket många Mou kritiker tycks vilja göra.

            Så länka gärna de jag efterfrågat ovan, i annat fall får jag avfärda det som subjektivt val av information utan fakta, som du faktiskt presenterar det som

      • Molo

        10 januari, 2019 at 23:10

        Grym länk, men ser inget från adidas utan en journalist som uppger att en kontakt inom adidas bekräftar.

  2. Mogge

    9 januari, 2019 at 21:46

    Precis. Våran bästa utespelare. Möjligen är agenten smuts!

  3. Puppym

    10 januari, 2019 at 03:15

    Säkerligen våran bästa spelare men tycker Molo beskriver det väl om karaktären Pogba. Han blev bänkad pga usla prestationer så enkelt är det. Keane som Molo beskriver är ett exempel sen har vi RVN,Stam,Beckham som exempel. Det Rooney gjorde mot klubben och ville till Shitty efter det var han aldrig den samma Rooney för mig. Mou fick sticka har ju kortsiktigt visat sig vara rätt men så som Pogba har betett sig är långtifrån okej.

    • Ogge

      10 januari, 2019 at 10:19

      Puppy// vad fan har Pogba gjort som är så jävla farligt så han förtjänar att skada sig. Han underpresterade under idiotjäveln Mou som alla hatade och underpresterade under.

  4. Puppym

    10 januari, 2019 at 13:21

    Ogge din kritik är överdriven.

  5. Jackratite

    10 januari, 2019 at 17:24

    Ingen är större än klubben varken spelare eller tränare. Både Pogba och Mou har stora irriterande egon. Mou fick gå för att han hamnade i konflikt med flera spelare, tror jag. Dessutom att inte alls få med sig resultaten och att helt vägra ändra på sin spel ide trots att den inte fungerar hur han än försökte. Sist och slutligen är det resultaten som räknas, men nogfan har det varit roligare fotboll än så länge efter Mou. Pogba är antagligen kvar för att klubben vill bygga upp runt honom. Funkar det inte med honom under nån mer coach så kan man ju kicka ut honom. Sen att han stack till juve såmkan man ju skylla på hans agent för. Pogba var ung och sugen på spel i dom stora ligorna men blev inte framsläppt av SAF. SAF hamnade i konflikt med agenten och sen gick det som det gick. Agenterna har för stor makt idag när det gäller fotbollen. Jag tror ingen spelare i åldern som Pogba var då bara sätter ner foten bara sådär, nä en ung spelare som är sugen på att få spela i dom stora ligorna litar nog hårt på sin agent. Tycker det var ett misstag att släppa Pogba av SAF, istället skulle han ha erbjudit ett lockande avtal om Pogba skulle ha bytt agent istället. Och absolut kunde Pogba ha skött allt mycket snyggare, men det kunde nog också Mou ha kunnat göra. Kamerorna var knappast vid träningen av en slump när Mou kommenterade nåt mot Pogba. Mou hör absolut till en av tränarna som kan det där med att trycka ner andra. Vilket SAF också kunde, men det skedde nog mer utanför kamerorna.

    • Puppym

      10 januari, 2019 at 23:48

      Håller med dig mycket i det du säger men Pogba stack var inte för att han fick saftigt betalt utan för han ville ha spelgaranti. Tror Pogba brukade snacka om i juve att det var en match mot Blackburn där många spelare var skadade Pogba såg sin chans att nu kommer jag få spela men SAF valde spela mittfältet med bara försvarare. Är inte helt säker om jag berättar den rätt men det var något i den stilen och att han bestämde sig för att kicka. Vi har ju Lingard som kom upp under SAF valde att ha tålamod och vänta på sin chans. En annan sak många glömmer av med Pogba är att när han kom från Le Havre till United så kom han efter ett bråk och rättegång där Chelsea hävdade att dem hade signat Pogba och hade rätt till honom därav rättegången då och det måste ju betyda att han signat för United först och sen ångrat sig för att skriva på för Chelsea eftersom rättegången avgjorde till United fördel. Vi kan snacka om att han kommer från akademin och allting men en sak som är solklart han har inget genuint United hjärta det har han visat mer än en gång genom sina handlingar

  6. Sauron

    11 januari, 2019 at 10:18

    Lingard och Herrera har ”hjärta för United” men man hör av en hel del att de är för dåliga för att vara United-material, även Rashford har sablats ner för att ej räcka till. Martial och Pogba har bra högsta nivå men de visar inget ”United-Hjärta”. För att pleasa dagens United-supporter måste man vara en väldigt speciell spelare.

    • Böje

      11 januari, 2019 at 11:29

      Precis. Ofta är det Pro-Mou-folk som slaktar Pogba osv pga ”inget hjärta.” Visade Mou mycket mer hjärta? Knappast.

Lämna ett svar till

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

NÄSTA MATCH AVSPARK: 30/3 16.00
Manchester United - Watford
Premier League
Visas på Viasat Sport Premium, Viaplay

Senaste kommentarerna

  • Kommentar från: GGMU! Rykten: United vill ha KoulibalyKan in jämnföra smalling med koulibaly eller varane eller liknande pjäser. Alldeles för ojämn o osäker.Mar 24, 19:50
  • Kommentar från: Jensan Lista: Spelarnas löner avslöjadeHector Moreno kanske blev sne pga avundsjuka på vårt fina svarta bortaställ så han av ren frustration sparkade av stackars…Mar 24, 19:00
  • Kommentar från: Affe Rykten: United vill ha KoulibalySam, om vi hade haft dom sämsta mittbackarna i Europa så hade vi inte varit där vi är idag!…Mar 24, 18:57
  • Kommentar från: Jensan Rykten: United vill ha KoulibalyRoy kanske vill att Foppa ska sadla om och bli vår nya mittback?Mar 24, 18:53
  • Kommentar från: Fyfaan Rykten: United vill ha KoulibalyÖööh.. Vafan har Forsberg med något av detta o göra?Mar 24, 16:03

FLER Nyheter