Gilla oss på facebook
Advertisement Advertisement Advertisement

Nyheter

Mourinho nobbar nytt jobb

Enligt Sky Sports så har Jose Mourinho avböjt jobbet som manager för den portugisiska klubben…

Saker och ting har nu snabbt blivit frid och fröjd i Manchester United sedan Mourinho fick lämna jobbet som manager och lämnade över uppdraget till Ole Gunnar Solskjaer. Vad som väntar Mourinho nu är dock oklart. Många menar på att han gjort sitt på den absoluta toppen och att han kommer få nöja sig med mindre prestigefulla uppdrag framöver. Enligt Sky Sports så har han erbjudits jobbet som manager för Benfica, men ska ha tackat nej till detta eftersom han sägs anse att det är för tidigt i karriären att återvända till portugisiska ligan.

Mourinho länkas samtidigt med en comeback i Real Madrid.

 

Källa: Sky Sports

48 Kommentarer

  1. G. Best

    7 januari, 2019 at 13:39

    Madrid fansen var sådär förtjusta i honom sist så tveksamt. Deras säsong är ändå körd så dom lär köra på Solari till sommaren.

    Han gillar ju England och London så skulle inte förvåna mig om han tar över nåt London lag. Är nog sådana jobb han får räkna med nu.

  2. Solskjaer

    7 januari, 2019 at 15:44

    Man kan ju hoppas att han hamnar i Real, så deras problem förvärras. Då kan man kanske sno en och annan bra spelare därifrån när tjafset med Mourinho börjar.

    • T

      7 januari, 2019 at 17:09

      Dem har inga bra spelare, inga som platsar i United iallafall.

      • Ante

        7 januari, 2019 at 17:45

        Ok T! Kämpa 😂

        • Solskjaer

          7 januari, 2019 at 17:59

          😂😂😂

      • GGMU4ever

        8 januari, 2019 at 00:28

        Hahahaha nä sant, typ alla bara.

  3. Erik

    7 januari, 2019 at 17:47

    Går säkert till real och gör succé

  4. Buhu

    7 januari, 2019 at 18:28

    Fricken och ggmu kanske har någon lokal klubb som behöver honom? Eller är all kärlek till honom plötsligt bort blåst?

    • Fricken89

      7 januari, 2019 at 19:08

      Exakt vad är felet med att stötta en tränare tills att det är över? Nu har ju ett nytt kapitel i Uniteds historia börjat med OGS vid rodret (åtminstone framtill sommaren), så Mou finns det ingen anledning att nämna här längre, men likt förbannat så nämns han här ändå – och oftast av folk som stört sig på att man haft delade meningar/åsikter om just Mou.
      Just let it go and move on…

      • Solskjaer

        7 januari, 2019 at 20:29

        Fricken:

        1. Det är inte fel, men att stötta en tränare enbart för sakens skull trots att precis allt pekar på att han har misslyckats och sedan kalla folk som inte gör det för medgångssupportrar tycker jag är lite märkligt.

        2. Det är väl inte särskilt konstigt att Mou nämns i kommentarerna till en artikel som handlar om Mou? Eller?

        • Fricken89

          7 januari, 2019 at 20:35

          Som sagt, det råder delade meningar angående Mou och vad som gör eller inte gör det självklart att stötta sin tränare i alla väder, så vad du anser vara märkligt för stå för dig/er som tycker så.
          Och jag har aldrig kallat någon för medgångssupporter, så lägg genast av med att lägga ord i munnen på mig.
          Angående att Mou nämns av mig, var för att svara till Buhu och hans syn på mig och GGMU7 ståndpunkt om Mou – och inte relaterat till själva artikeln, det rodde jag du såg, men tydligen inte..

          • Solskjaer

            7 januari, 2019 at 20:45

            Du har använt citattecken och skrivit ”supportrar” med ironisk ton, vilket är samma sak som att skriva medgångssupporter.

            Att stötta en tränare som gör precis allt fel och inte lyckas få ut ens hälften av spelarnas förmåga är inte ens att vilja klubbens bästa, tvärtom. Så ser jag det.

            ”Mou finns ingen anledning att nämna här längre, men likt förbannat så nämns han här ändå” är ju ganska lätt att tolka som att du snarare borde skicka en känga till redaktörerna som tar upp ämnet.

          • Fricken89

            7 januari, 2019 at 20:54

            Som sagt, dina tolkningar får stå för dig.
            Och min kommentar var inte riktad till artikeln eller till redaktörerna, utan enbart till Buhu.

            Min inställning när Mou var tränare, var och hoppades att han skulle lyckas ändra på läget. Och det kommer vi aldrig att få reda på och då är det meningslöst att ens diskutera det.
            Nu är OGS manager, så nu hoppas jag att det går bra för honom istället och jag kommer vara lika stöttande mot honom som jag var med Mou.

          • Buhu

            7 januari, 2019 at 22:06

            Fricken och ggmu, att stötta en tränare som gör allt för att inte vinna och skapa ännu mer intriger och en tränare som lyfter upp sig själv mer än klubben är pinsamt rakt av. Jag skulle inte ens kalla dig för en United supporter utan tro att du ”hejade” för att vilja hamna i träsket.. Mourinho försökte göra sig större än klubben men med din ögonbindel som sitter fastklistrad i ansiktet på dig så tycker jag synd om dig!

            Bara för att man hejar på ett lag så kan man inte stå bakom ALLT som sker i klubben… Mourinho va aldrig bra för United och det är den enda sanningen om mourinhos tid i klubben.

          • Fricken89

            7 januari, 2019 at 22:18

            Buhu: Gjorde Mourinho allt för att inte vinna? För han vann ju inte CS, Ligacupen och EL sin första säsong..och tog oss inte till FA-cup final förra säsongen och en andra plats i ligan..
            Finner inte logiken i ditt påstående där.
            Att vi inte var där vi ville spelmässigt alla gånger, tror jag knappast var främmande för någon. Men vissa av oss hade förhoppningar om att han skulle lyckas vända på det – som vi nu aldrig kommer att få svar på.
            Att du kör med detta ”ögonbindel” köret, visar bara att du är en av dem som inte pallar att andra har en annan syn på situationen.
            Det är betydligt mer synd om sådana som dig, som inte kan respektera andras synpunkter.

          • Buhu

            8 januari, 2019 at 03:02

            Men snälla fricken… det är turneringar som är ganska betydelselösa, möjligtvis fa cupen då. EL är inte en turnering värd uniteds status eller klass..

            Att vi inte spelmässigt va där? United de säsonger med Mourinho och med Moses och van gaal va helt värdelösa. Sömnpiller rakt igenom. Visst United kanske hade 5 matcher på alla år som va roliga att se, United way där vi anföll rakt igenom.

            Att du inte inser att Mourinho totalt förstörde allt som United står för med sin extremt tråkiga omoderna spelstil och sitt sätt att uppföra sig på är galet.

            Sen kan du för fulla muggar inte på riktigt tro att Mourinho skulle kunna vända skutan utan att sälja av 80% av truppen han totalt frös ut eller var hatad av. Han fick inte ut något av spelar truppen..

            Att önska att Mourinho skulle va kvar är/va bara vidrigt. United är hans sista stora klubb han är totalt slut… jag säger som OGS och pogba ”attack attack” United way..

          • Solskjaer

            8 januari, 2019 at 12:42

            Helt rätt Buhu. ”Olika synvinklar” är bra men nu blev det ganska tydligt att Mourinho misslyckades fatalt, och att stötta en tränare enbart för sakens skull med noll argument att backa upp det är märkligt för mig. Stöttade man Mourinho in i det sista så stöttade man också vår väg ner i avgrunden in i det sista. Tacka högre makter för att styrelsen inte såg det så.

          • Fricken89

            8 januari, 2019 at 12:46

            För mig så är alla titlar viktiga, fast kan hålla med om att det inte var de prestigefullaste man vann, men hellre dessa än att inte ha vunnit några alls att addera till prisskåpet. Hur man än vänder och vrider på det, så var Mou den som lyckades bäst av alla SAF efterträdare.
            Fast nu är Mou det förflutna. Och jag kommer (som jag redan nämnt) att stötta OGS på samma sätt som jag stöttat Mou, medan sådana som du troligtvis kommer att skrika OGS-out, så fort det kommer motgångar för oss. Sånt står inte jag bakom, utan jag tror på att man tar sig ur problemen genom att använda sitt United-hjärta och hårt arbete.

          • Solskjaer

            8 januari, 2019 at 18:02

            Och där kallade Fricken oss för medgångssupportrar igen, trots att han nekade det för tre kommentarer sedan. Snacka om att säga emot sig själv😂 Och han gjorde det för att vi ville ha bort Mourinho, av skälet att precis allt gick åt skogen. Kämpa Fricken!

          • Fricken89

            8 januari, 2019 at 18:13

            Tolka det hur du vill. Men det är inte jag som börjar med att nedvärdera andras synpunkter. Det enda jag gjort är att kontra tillbaka med samma medel som ni gör mot mig/oss.
            Det är inte avsiktligt att sjunka till den nivån som ni befinner er i.

          • Solskjaer

            8 januari, 2019 at 18:17

            Du tycker att vi är på låg nivå, och jag anser att du är på låg nivå. Tyckte det mest var lite kul att du sa emot dig själv så rejält.

          • Fricken89

            8 januari, 2019 at 18:21

            Första intentionen var inte att göra det, men ni driver mig indirekt till det, med ert beteende. Dig har jag aldrig hållit särskilt högt heller, så det jämnar ju ut sig då.

          • GGMU7

            8 januari, 2019 at 19:09

            Solskjaer snacka inte om låg nivå. Tro inte att jag har glömt hur du och några andra hoppade på Fricken för något år sen. Jag började hålla på mot er på samma sätt och ni alla grät och skrev att ni skulle sluta komma in på denna sida.

          • Solskjaer

            8 januari, 2019 at 20:26

            Det var inte så att du helt enkelt slog knut på dig själv, och i brist på bra argument drog till med medgångssupporter? Det är ju ganska enkelt att dra det kortet liksom?

            Och att jag skulle ”skrika” OGS out ”vid minsta motgång?” Knappast, och det gjorde jag inte med Mourinho heller. Men han själv gjorde det omöjligt att stötta honom.

          • Fricken89

            8 januari, 2019 at 21:02

            Har ingen brist på argument. Men vad jag än skrivit och utvecklat fram i den här frågan (nutid och tidigare tillfällen), så förnedras det (respekteras inte) av ett antal som kör med härskarteknik och vartannat: ”Man får inte tycka olika, det är bara jag som har rätt”-köret…
            Som tillslut driver mig indirekt till samma nivå som dig/er. Svårare än så är det inte. Jag har aldrig varit i förarsätet till att förnedra någon (och finner heller ingen logik i att ens få för mig att göra det), om nu inte någon har gjort det mot mig först, för då har jag all rätt att svara tillbaka om jag känner för det.

          • Solskjaer

            9 januari, 2019 at 10:28

            Medgångssupporter är inte särskilt förnedrande, ni har sagt det minst tvåhundra gånger så det begreppet har tappat lite kraft.

          • Fricken89

            9 januari, 2019 at 13:57

            Oj vad kränkt jag känner mig av dig, ditt fega nättroll.

          • Solskjaer

            9 januari, 2019 at 15:29

            ”Man får inte nedvärdera andras åsikter eller använda härskartekniker, men tycker ni inte som jag så är ni medgångssupportrar och därmed sämre än mig.”

            Trovärdigt.

          • Fricken89

            9 januari, 2019 at 15:37

            Det har redan framgått vilken nivå du är på, du behöver inte förklara nämre, det är redan glasklart.

          • Solskjaer

            9 januari, 2019 at 15:59

            Trodde inte du var en sådan som ändrade dig i första taget, men jag hade visst fel. Härskartekniker är okej nu helt plötsligt, alltså?

          • Fricken89

            9 januari, 2019 at 16:16

            Jag behandlar andra som jag själv blir behandlad.

    • GGMU7

      8 januari, 2019 at 10:02

      Min kärlek är enbart till klubben! Jag kommer alltid stå bakom tränare och spelare som respekterar och gör allt för klubben. Jag backade moyes, Van Gaal och Mourinho in i det sista. Jag tycker Mourinho var bäst utav dom tre. Han hade både bra och dåliga sidor men man får aldrig glömma att han gav oss både titlar och fick stora stjärnor att komma till klubben.

      Du får tycka vad du vill men Mourinho tillhör det förflutna därför har jag inget mer att säga om honom mer än att önska han lycka till i framtiden. Han har respekterat klubben sen han lämnade, respektera honom med.

      Varför lägger du tid på negativ energi nu när det går så bra för oss? Njut istället!

      • Fredde

        8 januari, 2019 at 13:26

        Är du på riktig? Snacka om att ändra åsikt och tänkandet varje sekund som går. Försök vara konsekvent i det du skriver här, för så fort någon skriver något här, så är du på och försöker övertyga den personen att tänka som du gör. Och nästa sekund ändrar du åsikt, och då skall alla som du försökte påverka tidigare, skall ”följa” med i ditt nya tankesätt.

        Du har under all denna tid stöttat Mourinho in i det sista. En Mourinho som respekterar och gör allt för klubben?? Som sagt, är du på riktig? Vad exakt gjorde han bättre med tiden, och var fan hittar du respekten som han hade för klubben?
        Är det samma Mou som vi läste om och såg på TV senaste 2,5 åren, där han fick oss United fans att skämmas?! Spelet som som sög, ingen som alls förståelse för hur klubben fungerar, och sist men inte MINST, att han såg sig själv större än klubben. Och är det något vi lärt oss genom åren, är att man åker ut med huvudet före med det tankesättet!

        Visst stötta på när de går bra, men går det dåligt så skall man få vädra missnöjet. Annars sitter dessa personer på en post i evigheter!
        Man kan tro att du inte ens har åldern inne för att få rösta.

        Ungefär samma sak, är man missnöjd med regeringen/ens chef, så kan man rösta bort dessa vid nästa möjlighet. Eller skall vi sitta och stötta en person, som får oss andra att må dåligt.
        Det är så det funkar i verkliga livet…..

        • GGMU7

          8 januari, 2019 at 14:00

          Jag är på riktig! Vem har jag försökt övertyga? Buhu frågade en fråga och jag svarade.

          Ja Mourinho hade stor respekt för klubben, han har aldrig sagt något illa om klubben! Han har däremot stått på sig mot ledningen till skillnad från Moyes och Van Gaal som valde att istället såga klubben och vädra sig när dom fick sparken istället.

          Att det inte gick så som vi/jag hade hoppats på under Mourinho är ett faktum. Dock är han den enda som vunnit titlar och tagit in oss i Europaspel igen och det är jag tacksam för!

          Återigen, vi har en ny tränare och spelmässigt har det varit underbart än så länge. Jag hoppas att jag får glädjas för det av ledningen på unitedsveriges kommentarsfält hehe

          • Buhu

            8 januari, 2019 at 22:17

            GGMU7, snälla lilla du, att säga att man ALLTID stöttar spelare eller manager som respekterar klubben ska få respekt? Helt sinnesjukt tänk, livsfarligt också.. i mourinhos fall, han med största sannolikhet värderade sig själv högre än klubben, han frös ut spelare, han skapade en ur usel stämning på carrington, kolla Wayne Rooney twitter och andra som står bakom det.

            Det är skillnad på att stå bakom en manager som tar emot ett lag i en svacka och en manager som har noll personlig social kompetens som skapar intriger och rent ut sagt mobbar spelare och övrig personal..

            Man måste ha kritiskt tänk i sitt liv och på arbetsplatser.
            Som ovanför nämnde. Att stötta en klubb i vått och torrt förstår jag, men att ha mentaliteten att hela tiden stötta chefen oavsett är sinnes.

          • GGMU7

            9 januari, 2019 at 12:01

            ”han med största sannolikhet värderade sig själv högre än klubben”. Mourinho har själv sagt att ingen spelare eller ledare kan bli större än klubben. Du försöker bara ta upp dom dåliga sakerna. Du svarar mig inte angående titlarna, du nämner inte hur han försvarade Pogba när han fick kritik från alla håll och pratade om vilken fin familj Pogba kol ifrån. Du har inte sett vad han har gjort efter matcherna på Old Trafford.

            Det är ingen ide att diskutera med dig. Du jämför en chef på arbetsplats med en tränare. Du är ute och cyklar vännen!

          • Martin

            9 januari, 2019 at 17:47

            GGMU7: Jag kan svara dig GGMU7. Den faktan du hänvisar till är ju direkt felaktig. Mourinho är inte den enda som vunnit titlar och tagit oss in i Europaspel igen. Van Gaal vann ju FA-cupen och tog dessutom United till en 4e plats i ligan och därmed champions league spel. Räknar du community shield som en titel så kan du även räkna in Moyes där, då han faktiskt också vann den.

          • Buhu

            9 januari, 2019 at 22:57

            Ggmu, nej Mourinho sa aldrig rätt ut att ingen är större, men allt han gjorde den sista tiden tyder tillräckligt på det, Mourinho vill va ”the special one” om han trycker ner övrig personal så att stämningen suger där vi har noll koll säger sitt klara språk.

            Att han backade pogba i början, men vad hände sen? Vad hände med övriga spelare som när du och fricken tydligt ville ha kvar honom? Det va INGEN dom ville spela för honom förutom möjligtvis fellaini som fick överdrivet med speltid och en lukaku som skulle ha vart bänkad sen långtid tillbaka..

            Vad är det egentligen för skillnad på en fotbollstränare och en chef på en arbetsplats? Båda är people management? Ok att den ena är en sport och möjligtvis den andra inte det. Men det är fortfarande människor vi snackar om. Är det ok att totalt mobba ut människor för att man sysslar med en sport? Skulle chefen på Ica sätta Någon på att torka äckliga pantmaskiner för att den inte är tillräckligt snabb i kassan och inte tillräckligt snabb med Plu koderna?

            Dags att vakna ur er dvala.. en person som Mourinho skulle aldrig ha tillsatts som en tränare i en fin klubb som United..

            Om United inte räcker, kolla va som hände med hazard när idioten fick sparken…

  5. Farzad

    7 januari, 2019 at 19:11

    Han kan bli andretränare i Man City och hjälpa de med försvarsspelet =)

  6. Kjellb

    7 januari, 2019 at 19:56

    Ja tycker att Liverpool ska sparka klopp och signa morinho.. så dom kan parkera bussen tills ligan är säkrad (=

    • DJ-Uret

      8 januari, 2019 at 13:01

      Håller med!

  7. Geno

    8 januari, 2019 at 09:28

    Ur min synvinkel så här Fricken helt rätt i detta fallet.. En äkta supporter ändå in i själen, kanske det är det som gör ont för er andra.. låt ledningen sköta allt annat. Fricken du är en legend!

    • GGMU7

      8 januari, 2019 at 11:15

      Håller med dig! Jag delar hans sätt att supportra en klubb.

    • Affe

      8 januari, 2019 at 13:05

      Geno,visst är det så. Jag själv har samma inställning
      som Fricken och står bakom honom här! Han har helt rätt.

      • Flicken89

        9 januari, 2019 at 09:27

        Herregud vad blåsta ni är. Vill man klubbens bästa, vill man inte heller ha en sopa vid rodret. Ni har fått någon jäkla hype och envist håller fast i ”man står bakom i vått och torrt”. Trist bara i Mourinhos fall att det ENBART var vått.

        • Geno

          10 januari, 2019 at 07:18

          Fricken, låter som att du beskriver dig själv på pricken .

          • Geno

            10 januari, 2019 at 07:19

            Flicken***

  8. Mogge

    9 januari, 2019 at 09:37

    Jag har läst igenom detta flöde. Mourinho talade inte väl om ledningen och hade flera spelare emot sig på slutet. Han gjorde Pogba till fiende mm. Tror ej han hade kunnat vända klubben rätt igen.

Lämna ett svar till

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

NÄSTA MATCH AVSPARK: 25/1 20.55
Arsenal - Manchester United
Premier League
Spela på Betsson
Visas på Viasat Sport Premium, Viaplay

Senaste kommentarerna

  • Kommentar från: Albo U18, U23, Dam – V03Solskjaer och Felix // Väldigt bra och intressant diskussion, tycker ni båda har bra tankar och klara poänger. Keep it…Jan 21, 22:27
  • Kommentar från: Solskjaer U18, U23, Dam – V03Håller med om Willock och co, det gick inte enligt plan. Men jag tror på nya intryck, att se något…Jan 21, 21:19
  • Kommentar från: Felix U18, U23, Dam – V03Jag kan väl till en viss del hålla med där, men det är svårt för spelarna att slå igenom via…Jan 21, 20:33
  • Kommentar från: Solskjaer U18, U23, Dam – V03Ja, för tillfället är vi ganska svaga i U23. Skälen till det kan vara olika, men faktumet kvarstår att ingen…Jan 21, 20:01
  • Kommentar från: Mogge Scott McTominay skriver nytt kontraktFörstår heller inte kontraktet. Möjligen vill United ha bättre betalt vid en försäljning. Ser inte syftet annars. Fotbollsmässigt hittar jag…Jan 21, 19:42

FLER Nyheter