Gilla oss på facebook
Advertisement Advertisement Advertisement

Nyheter

Inför Newcastle v Manchester United

I dag onsdag ställs Manchester United mot Newcastle på bortaplan. Här följer en rapport inför matchen…

Dagsform

United ångar på under Solskjaer och har nu inkasserat tre raka och dessutom mycket övertygande segrar. 5-1 mot Cardiff följdes upp av 3-1 mot Huddersfield och 4-1 mot Bournemouth. I lördagens match mot Bournemouth så var den pånyttfödda Pogba återigen i farten med två mål och en assist och ett strålande framträdande. De övriga två målen gjordes av Rashford och Lukaku. United ligger dock kvar på 6:e plats i tabellen och det är åtta poäng upp till Chelsea på fjärdeplatsen.

Newcastle ligger på 15:e plats i tabellen. I förra omgången fick man 1-1 borta mot Watford, i omgången innan dess förlorade man med 4-0 borta mot Liverpool och i omgången dessförinnan spelade man 0-0 hemma mot Fulham.

Läget i lagen

Chris Smalling missar matchen med skada och Eric Bailly avtjänar den första av tre matchers avstängning efter utvisningen mot Bournemouth. Rojo och McTominay är på väg tillbaka, men får ses som frågetecken. Alexis Sanchez kan dock vara aktuell för comeback efter sin skada och Solskjaer har hintat om att chilenaren kommer hitta sig själv i det nya systemet och bli den spelare han en gång var.

Newcastle har Fernandez, Lejeune, Darlow och Clarke på skadelistan. Den sistnämnde har dock comeback-datum i morgon.

Senaste matchen 

 

Newcastle slog United med 1-0 i förra säsongens match på St James´ Park, men United vann på Old Trafford med 3-2. Efter att han hamnat i underläge med 0-2.

Domare

Andre Mariner är huvuddomare i kväll och det blir tredje gången han dömer United denna säsong. Han dömde öppningsmatchen mot Leicester i augusti och matchen mot Arsenal förra månaden.

Matchen

Newcastle har det kämpigt den här säsongen och man har bara vunnit på hemmaplan två gånger hittills – mot Bournemouth och Watford. Vi har fått se ett nytt United. Som påminner om det gamla härliga offensiva laget som vi alla saknat att se. Jag tror inte Newcastle har mycket att sätta emot ett United med momentum. Låt oss hoppas att man dessutom håller nollan den här gången. Jag tror på 3-0 till United. Mål av Pogba, Rashford och Alexis.

Avspark 21.00 St James´Park

42 Kommentarer

  1. Albo

    2 januari, 2019 at 13:15

    De Gea
    Young – VNL- Matic – Shaw
    Herrera
    Mata – Pogba
    Alexis – Rashford – Martial

    Jag är trött på Jones brunk, och Rojo vill jag aldrig se i en Unitedtröja igen. Smalling skadad och Bailly avstängd, därav Matic. Dessutom en vänsterfot.

    Alexis är ingen höjdare till höger men
    ser gärna att Young öser på så Alexis kan röra sig centralt och spela med Rashford när vi anfaller.

    • Lundh

      2 januari, 2019 at 13:21

      Gillar elvan men Matic skall definitivt inte spelas som mittback. Jones brunk har slått okej ut med VNLs fina uppspel hittills och är, enligt mig, det bästa alternativet tillsvidare. Som någon skrev i tidigare inlägg behöver vi en Van Dijk-typ till nästa fönster.

    • Martin

      2 januari, 2019 at 13:38

      Gillar elvan bortsett Matic i backlinjen. Ser nog hellre Jones där. Skulle även vilja se lite större rotation i den mån det går. Tätt spelschema nu och därför behöver man försöka rulla lite på spelare för att inte slita ut förstaelvan.

      • Albo

        2 januari, 2019 at 13:44

        Säger inte emot om att Matic inte är klockren, men nackdelen med Jones är att han verkligen inte kan spela till vänster i mittförsvaret. Hans vänsterfot är sämre än Isakssons vänster vilket tvingar VNL att ta den platsen, och då förlorar vi Victors fina uppspel och offensiva förmåga. Koulibaly in tack. Christensen i Chelsea tycker jag synd om, han är riktigt bra men får inte spela något. Lovande spelare!

    • Geno

      2 januari, 2019 at 15:53

      Wow…

    • Hehehe

      2 januari, 2019 at 19:18

      Dummaste ja läst att sätta matic på mittback igen med tanke på hur de såg ut sist han spelade där. Dessutom när Jones e good to go. Ja han är väl större träben än matic men med en lindelöf som kan sköta uppspelen breve sig är han väl mycket bättre att ha på mittbacken..

      • Albo

        2 januari, 2019 at 19:25

        Dummaste du har läst? Då kan du inte ha läst mycket. Själv läste jag Hänt i Veckan en gång och där kan man snacka dumheter.

      • Solskjaer

        2 januari, 2019 at 19:37

        Dummaste jag har läst att döma ut Matic efter 1 dålig insats men ge Jones fullt förtroende efter 100 dåliga matcher.

        • Böje

          2 januari, 2019 at 20:37

          Solskjaer 😂😂👌👌

  2. Tachada

    2 januari, 2019 at 13:53

    DDG
    Young-VNL-Jones-Shaw
    Matic
    Herrera-Pogba
    Lingard-Lukaku-Martial

    Jag tror inte vi roterar särskilt mycket, utan det gör vi på lördag mot reading istället. Tror dock att lukaku startar istället för Rashford, då han hade skadekänning i söndags, och kan må bra av lite vila.

  3. Fricken89

    2 januari, 2019 at 13:53

    Min elva:

    Alexis———-Martial———Rashford
    ———Pogba———Mata————
    —————-Herrera——————
    Shaw——-Jones—–VNL———Dalot
    —————-De Gea——————-

    Sub: Lukaku, Lingard, Valencia, Young, A.Pereira, Fred, Grant/Romero

    Med detta flowet som vi är/varit inne i, så luktar jag till mig att vi gör ännu minst 3 mål idag. Fast jag tror på en ny 4-1 seger. Pogba gör två och Alexis gör ett och Martial gör ett.

    • William

      2 januari, 2019 at 14:08

      Fricken jag förstår mig inte på dina elvor. Rashford till höger o Martial på topp? Varför byta placering på gubbarna nu när de börjat hitta sin rätt o verkligen presterat? Sen mata bredvid pogba kommer kommer bara med Största sannolikhet resultera i att pogba får ta mer defensivt jobb o inte kunna briljera i den fria roll han haft på sistone

  4. Charlie

    2 januari, 2019 at 14:20

    De grå

    Young Vnl Jones Shaw
    mata herera
    Pogba
    alexis rashford Martial

    • GGMU4ever

      2 januari, 2019 at 15:26

      Mata som CM? Wut

  5. Charlie

    2 januari, 2019 at 14:20

    * De gea

  6. Fricken89

    2 januari, 2019 at 14:22

    Så är det ibland.
    Nu gjorde jag en variant på topp som Solskjaer själv yttrat sig att vilja testa i någon match – och som jag instämde med att det vore intressant.
    Med denna line-up, så kommer inte Pogba ta något överdrivet defensivt arbete. Pogba och Mata var på planen samtidigt f.ö i matchen mot Huddersfield. Vi får se hur Solskjaer väljer att ställa upp sen.

    • Martin

      2 januari, 2019 at 14:35

      Fricken89: Mot Huddersfield spela Mata till höger och inte innermitt. Man bytte också in Herrera för att stabilisera upp mittfältet. Tror knappast mittfältet blir mer stabilt av att sätta matic på bänken och Mata i mitten.

      • G. Best

        2 januari, 2019 at 16:17

        Verkligen inte. Ett mittfält måste ha balans. Kolla på vilket bättre lag som helst och deras centrala mittfält. Det är alltid samma typ av spelare.

        En defensiv, en tvåvägs och en offensiv. Den enda rollen i detta Mata skulle kunna funka någorlunda i är Pogbas roll. Men i dom andra två har inte alls egenskaperna för att spela i.

        Man ska aldrig säga aldrig men har väldigt svårt att se att Matic kommer ställas utanför laget för han är just nu den enda naturliga defensiva mittfältaren vi har. Balansen blir helt knas med Herrera-Mata och Pogba framför. Herrera är inte den typen av spelare som är så markeringssäker eller så defensivt inriktad med den spelförståelsen att veta när han ska gå fram i sin defensiva roll eller inte. Fred är ännu längre ifrån Herrera i det tänket.

        Mata är ingen central mittfältare som jobbar mellan defensiv och offensviv. Inte chans han har inte dom defensiva egenskaperna alls för det och är dessutom alldeles för svag fysiskt.

        Hade blivit total obalans med Herrera-Mata-Pogba. Hade med största säkerhet blivit att både Herrera och Mata tagit för stort jobb offensivt, så hade Pogba fått droppa ner för att försöka täcka upp och det hade blivit ytor för motståndarna och ingen naturlig leverans i vårt spel mellan försvar och anfall.

        För Matic är länken mellan mittbackarna och mittfältet. Herrera är länken mellan mittfältet och Pogba/anfallet. Pogba är länken mellan mittfältet och anfallet.

        Med Herrera-Mata-Pogba är länkarna inte passat ihop. Herrera hade sina egenskaper gått för långt upp i banan och länken mellan försvaret och han blivit för stort. Herrera hade fått täcka upp för Mata som också han gått för långt fram då det där framme hans egenskaper finns, inte att kötta på mitten och försöka vinna boll. Då hade Pogba och Mata spelat lite på samma position så hade Pogba fått droppa ner och försöka täcka upp både för Herrera och Mata.

        Salig röra som bara skapat ytor för motståndet och vi hade inte fått något fungerande spel via mitten utan hade bara fått försöka på kanterna och det hade motståndarna läst fort och stängt ner ytorna.

        • Vidic

          2 januari, 2019 at 17:16

          G. Best – Jag håller med fullständigt i det du skriver om rollfördelningen på mittfältet. Den enda i nuvarande trupp som skulle kunna spela på Matic position är McTominay enligt mig. Skulle ingen av dem vara tillgängliga skulle jag nog valt 2 spelare som båda kan ta tvåvägsrollen och helt skippa defensiv mittfältare då ingen är markeringssäker nog för den defensiva rollen. Med Matic och McTominay borta skulle det mest naturliga då bli:
          Pogba
          Fellaini/Fred Herrera

          • Böje

            2 januari, 2019 at 17:37

            McTominay? För mig är han ingen Unitedspelare, han bidrar inte med någonting förutom att han är vår egen. Killen fyller 23 i år och är inte i närheten av vad han borde vara för att anses som en potentiell startspelare.

            Jag håller helt med Albo, Fricken och ni andra som föredrar Mata bredvid Pogba framför Herrera mot de sämsta lagen.

          • Vidic

            2 januari, 2019 at 18:06

            Böje – Jag påstår inte heller att McTominay i dagsläget känns som ett framtidsnamn som kommer husera i startelvor i flera år framöver. Hans defensiva kvaliteter och hans betydelse för det defensiva spelet har jag dock aldrig sett några brister i, varför jag anser att han kan bidra med balans på mittfältet eftersom Herrera inte är smart nog att göra detta själv. Herrera är ettrig och har andan samt spelförståelse för det offensiva spelet, men att han skulle ta en Kante-roll? Aldrig. Det är han för taktiskt okunnig för. Fram till sommaren anser jag att McTominay är den naturliga ersättaren när Matic inte spelar.

            Angående att spela med Mata och Pogba ihop på ett centralt mittfält, så tror jag det lämpar sig bättre på FIFA. Med nuvarande alternativ på defensivt mittfält skulle det inte minnas någon balans överhuvudtaget. Hade en spelare som Kante eller Fernandinho KANSKE det skulle fungera mot de sämre lagen i ligan.

            Som OGS själv har nämnt är det oerhört viktigt att de offensiva spelarna kan fokusera på att gå framåt och inte behöva oroa sig för att de åker på ett baklängesmål om de tappar bollen.

  7. Fricken89

    2 januari, 2019 at 14:44

    Jag vet deras positioner de hade mot Huddersfield, men de var fortfarande på planen samtidigt, vilket var min poäng. Mata och Matic är inte samma typ av spelare, det är Herrera som spelar på Matics position i den här uppställningen.
    Albo tror också på det här mittfältet, så jag är ju inte ensam om att tycka detta vore intressant.

    • Albo

      2 januari, 2019 at 15:25

      Jag tror stenhårt på det, vi möter ett otroligt svagt Newcastle och ska föra matchen från minut 1 till 94. Matic har inte gjort en övertygande insats på mittfältet sen Jesus föddes och bidrar inte med någonting där enligt mig. Senaste matcherna har Herrera hämtat boll och vunnit mest dueller, Matic har lunkat runt ingenmansland och vad ska vi då ha honom till? Han bidrar med noll framåt och verkar inte ens vara farlig på offensiva fasta trots att han är 194 lång. Nä, hellre en kreativ spelare och dessutom en riktigt fin vänsterfot. Kan tänka mig Pereira också men då känns Mata vassare.

      David Silva, B. Silva, Iniesta, osv har spelat i liknande positioner och har varit fantastiska. Pogba är en grym box-box-spelare så länge det är på hans initiativ, inte som under Mourinho där han stod fastlimmad längst ner. Han var i eget straffområde och försvarade senast och gjorde ändå två mål. Pogba ska vara överallt eftersom han är vår bästa spelare.

      • Fricken89

        2 januari, 2019 at 15:49

        Exakt! Håller med om allt! (y) 😉

      • Geno

        2 januari, 2019 at 16:01

        Albo, du har tyvärr sjunkit till Frickens nivå i mina ögon..

      • Stofilen

        2 januari, 2019 at 16:02

        Håller med om att hellre han en kvickare och mer kreativ sittande mittfältare, och framförallt en som kan crossa bollar och vända spelet mer så variationen blir större i vårt spel. Dock går det inte att säga att Matic inte också spelat bättre sedan OGS kom in. Här är lite stats från senaste matchen mot Bournemouth:

        Passes: 81
        Pass %: 92,6
        Key passes: 1
        Crosses: 0
        Accurate crosses: 0
        Long balls: 9
        Accurate long balls: 6
        Most aerials duels won: 3

        Lägg därtill passet i djupet till Martial som ledde till Rashfords mål. Så även fast det kan se ut som att han mest lunkar runt på mitten, så bidrar han faktiskt.

  8. G. Best

    2 januari, 2019 at 14:59

    Förstår aldrig tanken bakom dom här elvorna ni postar här.

    Först och främst som William är inne på. Både Albo och Fricken89 har tagit med Mata på det centrala mittfältet tillsammans med Pogba och Herrera. Hur har ni tänkt den balansen? Ska Mata vara en bollvinnanade mittfältare då? Med defensiva uppgifter? Eller får Pogba axla den rollen? Så ändra Pogbas roll trots han succé senaste matcherna?

    Fattar inte logiken. Det blir ju obalans på mitten då dom två centrala mittfältarna bakom Pogba är en mer bollvinnande och fysiska spelare. Något Mata inte är någonstans.

    Sedan ställer ni upp med Mata bredvid Pogba, så Ander ska agera städgumma själv? Kommer skapa svaghet på mitten och bli farligt med kontringar emot oss om det skulle spelas så.

    Sen Matic före Jones i mittlåset? Man kan inte basera Jones på tidigare prestationer. Nu är nu och han har gjort det bra under Ole så det är ingen tvekan om att han ska starta bredvid Lindelöf.

    Vad OGS vill spela är ju en 4-2-3-1 formation.

    Med två spelande mittlås som kan passa och föra bollen uppåt. Med två ytterbackar som verkligen går framåt på sina kanter.

    Med en defensiv mittfältare som agerar som både som bollvinnare och defensiv spelfördelare (lite som Xabi Alonso var riktigt bra i engång i tiden). Ligga långt ner men styra spelet och slå avgörande passningar, ofta och gärna i djupled.

    Bredvid den mer defensiva mitten spelar en mer klassisk central mittfältare. Lite box-to-box fast ändå inte. Som tar städjobbet, som pressar högt och försöker vinna boll. Som tar bollen framåt med korta passningar och fördelar egentligen bara den vidare till kanterna eller Pogba.

    Sen har vi Pogba i en friare roll, han härjar lite mellan motståndarens försvarslinje och mittfältslinje. Får han går både djupt ner ibland för att hämta boll, vinna boll eller göra sig spelbar som alternativ helt enkelt och sen för att driva den uppåt i banan. Men mestadels ligger han som en länk mellan vårt mittfält och anfall.

    Vår vänstra ytterforward spelar mer brett och försöker hålla sig mer på kanten, utmana för att skära in och ta avslut eller försöka dra på sig markering så det skapas yta åt någon annan.

    Medans vår högrerytter är mer av en ytter. Som gärna spelar mer inåt i planen. Lite friare roll också kan man se då den är mer som en central offensiv mittfältare bakom anfallaren.

    Det är sällen vi ser inlägg numera, speciellt från våra yttrar. Det är ytterbackarna isåfall som tar dom. Yttrarna ska skära inåt i banan och dom byter gärna plats med varandra för att skapa oreda i markering för motståndarna.

    Anfallaren är mer av en falsk 9/släpande anfallare än vad vi såg under Mourinho en mer bollmottagande anfallare som gärna inte droppa ner i banan för långt. Ole vill spela med en anfallare som gärna går ner i banan för att på så sätt skapa yta åt yttrarna och Pogba, samtidigt som det skapar möjlighet till djupledsbollar när han ligger längre ner och ”tjuvar”.

    Tar man då som en spelare som Mata, en duktig fotbollsspelare det säger jag inte emot iaf. Men var passar han in i denna taktik? Jo, möjligtvis till höger där han fick chansen mot Huddersfield. Enda positionen i detta spelsystem där han med sina egenskaper passar in. Men oavsett hur mycket man gillar Mata som spelare och person så passar han inte in i detta spelsystem. Han är för långsam, för svag i kroppen och för vänsterfotad.

    Fellaini är en annan spelare som det inte finns mycket att hämta av i denna spelidé som Ole har. Sjukt långsam, oteknisk, ganska dåligt skott, ingen vidare spelförståelse och rätt undermålig passningsspelare. Finns inga attribut alls som gör att han passar in. Med sin fysik och sitt huvudspel passar han in i ett sämre lag som gillar långbollar.

    Så, kommer det hända stora förändringar på vårt centrala mittfält (med dom två mellan försvar och anfall). Nej, det kommer vara garanterat Matic och Herrera som kommer spela där. Vid skador eller vila Fred och/eller A. Pereira. För dom fyra har dom egenskaperna för att spela där. Kanske t om att Lindelöf för testa på rollen som Matic brukar spela i. Om det krisar eller för att testa helt enkelt (då tänker jag längre fram i säsongen när det kommer behöva roteras mm) för Victor besitter dom egenskaperna för att klara av dom rollen väldigt bra.

    Kanterna då? Ja Martial lär fortsätta på sin vänstra kant för det är precis en sådan typ av spelare Ole vill se där. Någon som utmanar, är snabb och teknisk. Rashford kommer få spela där vid behov. Högerkanten tror jag Ole kommer försöka spela in Alexis. Han spelade väldigt mycket till höger i sin tid i Udinese och Barcelona. Det var då han var som bäst i mitt tycke och han är absolut inte främmande för att spela till höger.

    Han har allt det vi saknar i en högerspringare, han är snabb, teknisk, bra avslutare och bra spelförståelse och dessutom stark i kroppen. En kompakt bättre versoin av Shaqiri. Lingard kommer spela här också garanterat och Rashford kan få göra något gästspel på högerkanten vid behov.

    När Pogba är borta tror jag Ole ser Lingard som första ersättare, Kanske Alexis och sist Mata.

    Anfallare är Lukaku och Rashford där även Martial kommer agera ett alternativ om så behövs.

    Vi har ett bra lag för hur Ole vill spela, både för att han gillar detta system och för att han sett till vilka spelare han har. Spontant är dom svaga positionerna i truppen högerbacken och den centrala mittfältsrollen Matic spelar,

    • Martin

      2 januari, 2019 at 15:30

      G. Best: Tack för en intressant text med lite djup och substans. Instämmer egentligen i det mesta, utom möjligen sista stycket. Där skulle jag vilja lägga till mittback och en riktigt bra högerytter/högeranfallare.

      • G. Best

        2 januari, 2019 at 15:59

        Håller med om att dom positionerna du nämner också är i behov av nyförvärv. Däremot tror jag det blir svårt att få in i Januari, på någon position. Tror också att mittlåset, där har vi ändå Bailly, Jones, Smalling och Lindelöf. Sen att dom inte presterat osv. Men det var då och nu är nu. Ole har ju visat att han fått en ny injektion i spelarna och han kommer vilja ge dessa herrar en chans fram till sommaren tror jag innan det tas beslut om vilka som ska vara kvar och inte.

        Högerbacken känns som den svagaste punkten nu. Dalot är för ung och oslipad, men helt klart mannen för framtiden. Valencia är passé nu och Young är ja, han gör det okej men det är ingen högerback jag vill möta t ex Barcelona med i Champions League.

        Högerytter samma sak, jag tror att Ole vill se Alexis prova den rollen då han som sagt varit väldigt bra i den i Italien och Spanien. Sen finns trots allt Lingard och i värsta fall Rashford att spela där med om så behövs.

        Positionerna är klart i behov av nyförvärv som du nämner med, men ser man på den aktuella situationen och vad som finns att tillgå vid eventuell skada osv så känns Matic roll och högerbacken mest akut. En skada på Matic vore jobbigt. Då blir det antingen Herrera eller typ prova Lindelöf där. Skada på Young och vi står med en oslipad diamant med lite erfarenhet i Dalot typ. För varken Valencia eller Darmian känns som ett alternativ…

        Låt oss säga att Matic och Young är avstängda eller skadade mot PSG. Då hade redan en svår match blivit extremt svår. Medans på dom övriga positionerna ändå varit helt okej med det vi har båda som startspelare och backup.

        • Solskjaer

          2 januari, 2019 at 16:39

          G. Best: Skriv en egen elva då, så får vi ändra granska den? Det är väldigt lätt att hacka på andras elvor utan att göra en egen. Jag uppskattar din långa text och att du sköter diskussionen på en bra nivå men en elva vore kul att se!

          • G. Best

            2 januari, 2019 at 16:52

            En elva jag tror mot Newcastle eller den jag vill se helst om alla är tillgängliga?

            Mot Newcastle tror jag det blir:

            Martial——-Rashford——-Lingard

            ————-Pogba———-

            ——-Matic——Herrera—–

            Shaw—–Jones—-Victor—–Young

            ————-De Gea————-

            Tror att Lukaku och Alexis kommer få inhopp.

            Elvan jag tror det blir när alla är skadefria osv.

            Martial——-Lukaku——-Alexis

            —————Pogba————

            ———Matic——Herrera—–

            Shaw—–Jones—-Lindelöf—-Young

            ————–De Gea———–

            Där kommer Rashford, Martial och Lukaku roteras. Antingen att Rashford spelar på Martials plats med Lukaku eller att han tar Lukakus plats med Martial.

            Fred kommer få några chanser till i Herreras position. Dalot kommer även han få chanser på högerbacken.

          • Albo

            2 januari, 2019 at 17:00

            Jag är också övertygad om att det är den elvan vi kommer att få se ikväll.

    • Alex express

      2 januari, 2019 at 15:35

      Håller med i det mesta !
      En spelartyp likt Herrera behövs på mittfältet för att få balans tillsammans med Matic, Pogba.
      Sen har jag aldrig tyckt att Herrera är tillräckligt bra för att vara en startspelare i United men för tillfället har vi inte mkt annat att välja på, en position/spelartyp som vi skulle behöva förstärka !
      Alexis till höger ! Ja tack ! jag tror han kommer nu med lite mer frihet på planen.
      Jones/Lindelöf solklara som mittlås när Bailly är avstängd, jag tycker fortsatt att Bailly är en mkt bra mittback trots helgens utvisning.
      Man ser att han spelar utan självförtroende och behöver speltid för att komma i balans.

  9. Sante

    2 januari, 2019 at 15:03

    1-3. Pogbom gör ett & Martial två.

  10. Geno

    2 januari, 2019 at 15:59

    Albo, du har tyvärr sjunkit till Frickens nivå i mina ögon..

    • Albo

      2 januari, 2019 at 16:35

      Jaha, och? Varför skriver du ”tyvärr?” Inte så att jag bryr mig direkt…

  11. Mogge

    2 januari, 2019 at 16:44

    Här inte tänkt på Matiç som mittback. Men med ett lågt försvarsspel så varför inte?

  12. vi äger pl

    2 januari, 2019 at 16:55

    De Gea

    Young – Jones – VNL – Shaw
    Matic – Herrera
    POGBA
    Lingard – RASH – mARTial

  13. KlintNyren

    2 januari, 2019 at 18:26

    MIn elva:

    ——DDG——
    Dalot—VNL—–Jones—Shaw
    —–Lingard—–Matic—-Pogba
    Alexis—-Rashford—-Martial

    Lets get that 3p boys!!! GGMU

    • Roy

      2 januari, 2019 at 19:36

      Bästa elvan👍🏻Mata ska hållas utanför startelvan,enligt mitt tycke.

  14. Ruben

    2 januari, 2019 at 19:17

    Håller mig kort. Nej till Matic som mittback och han har gjort bättre från sig efter att OGS kom. Att säga att han har varit oduglig håller jag inte med om.

  15. Danne10

    2 januari, 2019 at 19:43

    Läste någonstans stt Rashford va hemma pga skada? Vet ej om det är helt sant.

Lämna ett svar till

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

NÄSTA MATCH AVSPARK: 30/3 16.00
Manchester United - Watford
Premier League
Visas på Viasat Sport Premium, Viaplay

Senaste kommentarerna

  • Kommentar från: GGMU! Rykten: United vill ha KoulibalyKan in jämnföra smalling med koulibaly eller varane eller liknande pjäser. Alldeles för ojämn o osäker.Mar 24, 19:50
  • Kommentar från: Jensan Lista: Spelarnas löner avslöjadeHector Moreno kanske blev sne pga avundsjuka på vårt fina svarta bortaställ så han av ren frustration sparkade av stackars…Mar 24, 19:00
  • Kommentar från: Affe Rykten: United vill ha KoulibalySam, om vi hade haft dom sämsta mittbackarna i Europa så hade vi inte varit där vi är idag!…Mar 24, 18:57
  • Kommentar från: Jensan Rykten: United vill ha KoulibalyRoy kanske vill att Foppa ska sadla om och bli vår nya mittback?Mar 24, 18:53
  • Kommentar från: Fyfaan Rykten: United vill ha KoulibalyÖööh.. Vafan har Forsberg med något av detta o göra?Mar 24, 16:03

FLER Nyheter