Gilla oss på facebook
Advertisement Advertisement Advertisement

Matchrapporter

Southampton vs Manchester United

Rashford räddade en poäng åt United i mittenlagsmatchen…

United XI: De Gea – McTominay, Jones, Matic – Young, Pogba, Fellaini, Herrera, Shaw – Rashford, Lukaku

United bänk: Romero, Rojo, Dalot, Lingard, Mata, Fred, Martial

Soton XI: McCarthy – Yoshida, Vestergaard, Stephens – Höjbjerg, Lemina, Armstrong, Valery, Soares – Redmond – Obafemi

Soton bänk: Gunn, Hoedt, Romeu, Davis, Ward-Prowse, Gabbiadini, Austin

Domare: Kevin Friend

Inför: United fick klara sig utan Sanchez, Lindelöf, Smalling, Bailly, Valencia och Darmian. Däremot var Dalot och Rojo tillbaka på bänken efter skador, men Rojo var inte redo att starta. I Southampton så var inte Ings, Long och Bertrand tillgängliga. Från matchen mot Young Boys så försvann Smalling, Valencia, Fred, Lingard och Martial ur elvan, och in steg Young, McTominay, Herrera, Pogba och Lukaku. United ställde för första gången i PL denna säsong upp med det mörkblå tredjekitet med vita shorts.

Första: Hemmalaget i sina rödvita tröjor tog hand om avsparken på St Mary’s Stadium. I 3e minuten fick United ett bra läge efter att McCarthy schabblat med att rensa bort en boll, vilket gjorde att Rashford kunde klacka fram Herrera, vars avslutsförsök blockerades, och bollen hamnade hos Lukaku som segade för mycket och lät McCarthy enkelt komma ut och täcka bort skottet. Målnollan sprack istället åt andra hållet i 13e minuten då Redmond orsakade totalt kaos i ett orörligt Unitedförsvar (han gjorde det inte ens särskilt bra…) och han lämnade bollen till Obafemi som snabbt kunde passa ut till en omarkerad Armstrong som bara hade att dunka in bollen i bortre till 1-0. Rashford fick matchens första gula kort i 18e minuten då han kapade Lemina bakifrån strax utanför eget straffområde. På frisparken så skruvade Soares elegant in 2-0 i krysset, utom räckhåll för De Gea. United hade plågsamt svårt att skapa något, kraftigt handikappade av den defensiva uppställningen med tre mittback och alltför trångt centralt (tanken kanske var att ytterbackarna skulle erbjuda bredd, men det funkade inte alls). I 34e minuten så fick United en livlina då Rashford tog emot en boll och sen slog en bra passning som hamnade mitt i Lukakus väg, och denne kunde skjuta in 2-1 över McCarthy. Strax därpå åkte Fellaini på gult efter att ha smällt till Lemina i ansiktet med handen i en duell. Höjbjerg blev precis därpå näste man att åka på gult då han fällde Pogba. I 40e minuten gjorde Rashford det bra igen när han tog sig förbi i utkanten av straffområdet och precis nere vid kortlinjen spelade in bollen framför mål, där Herrera dök upp och skarvade in 2-2. När domare Friend blåste av för pausvila så var ställningen oavgjord, för Uniteds del nästan enbart tack vare två riktigt bra aktioner av Rashford.

Andra: Andra halvlek sparkades igång utan några byten, och det var hemmalaget som satte bollen i rullning. I 53e minuten åkte Pogba på halvlekens första gula då han kom in sent mot Lemina. Minuten därpå fick Lemina också syna ostskivan efter ett stämpling bakifrån på Pogba. Vestergaard fick gult i 60e då han blockerade McTominay. Obafemi lämnade plats för Gabbiadini i 64e minuten efter att ha gjort sig illa i en löpning, och han försvann direkt ut mot omklädningsrummet. Andra halvleken hade fortfarande inte bjudit på några målchanser, utan det var bara enstaka skott utifrån som målvakten inte hade några problem med. I 70e blev Shaw sittande, tydligen skadad, och Dalot fick snabbt göra sig redo att hoppa in. Shaw fick halta ut efter lite behandling och Dalot ersatte. Rashford fick i 77e minuten lämna plats för Martial. Andra halvleks första bra chans kom i 80e minuten då Pogba tappade boll, Lemina passade till Redmond och denne drog till ett skott som De Gea fick enhandstippa till hörna strax under ribban. I 84e minuten blev Lukaku sittande med ont i knäet efter att ha klivit på bollen. Efter lite behandling kom han ut igen. Två minuter senare så fick han dock kliva av för Lingard. I 91a var Lingard nära att komma igenom efter en dålig nick av en Soton-försvarare, men Yoshida var vaken och kunde rensa. Lemina fick minuten därpå lunka av för Davis. I 93e fick Young gult kort för att ha sprungit ner Gabbiadini. Armstrong hann sen i 95e få gult för att ha fällt Young (tilläggstiden var 4 minuter). Frisparken resulterade inte i nånting och domare Friend blåste av till ett oavgjort resultat.

Betygsskala: 7: Cantonaklass, 6: Världsklass, 5: Mycket bra, 4: Bra, 3: Godkänd, 2: Inte godkänd, 1: Falcao-klass, ∞: Dags att gå i pension.

De Gea: 3 – Chanslös på målen, stod för en fin räddning på Redmonds skott.

McTominay: 1 – Helt värdelös på att försvara – att spela en oerhört begränsad spelare som McTominay ur position är inte direkt ett recept för framgång. Klarade inte av att slå nån vettig passning.

Jones: 3 – Stod för en okej insats i svåra omständigheter.

Matic: 1 – Trög och osäker. Stod som fastvuxen på fel ställe vid Sotons ledningsmål. Gjorde det inte bättre som mittback än som mittfältare, och frågan är verkligen när han kommer att bänkas.

Young: 1 – Har med råge anslutit sig till Valencia i att vara ‘way past it’. Som högerback gör han ett sämre jobb än Darmian – nog sagt? Avstängd efter att ha plockat upp ytterligare ett gult kort.

Pogba: 1 – Var alldeles för bollkär och spenderade mest tid med att tappa boll. Till hans försvar ska sägas att han sällan hade några alternativ att passa, men oavsett vilket, riktigt kass insats.

Fellaini: 1 – Blek insats i en oklar roll på mittfältet. Mest bara osynlig och påverkade inte matchen alls.

Herrera: 3 – Stod för en solid mittfältsinsats, arbetade hårt och satte ett mål med en snygg skarvning.

Shaw: 2 – Medioker insats, lyckades inte bredda eller fylla på nämnvärt och såg inte jättesolid ut bakåt heller.

Rashford: 4 – Klart bäst i United (säger inte mycket). Låg bakom båda målen med fina prestationer. Försvann dock mer i andra halvlek.

Lukaku: 2 – Inte ens ett bra avslut som resulterade i mål kunde rädda upp den här prestationen. Lukaku fortsätter vara i miserabel form, vilket han för dagen också krönte med att göra sig själv illa genom att kliva på bollen.

Dalot: n/a – Spelade för kort tid för att betygsättas.

Martial: n/a – Spelade för kort tid för att betygsättas.

Lingard: n/a – Spelade för kort tid för att betygsättas.

Mourinho: 1 – Trebackslinjen, centreringen, andra halvleken… bara uselt rakt igenom. Rashford räddade honom idag. Förhoppningsvis dock inte hans jobb i längden.

Summering: I en plågsamt medioker match mellan två plågsamt mediokra lag anförda av två plågsamt mediokra tränare, så blev resultatet ett plågsamt mediokert oavgjort. Dock 2-2 snarare än det förväntade 0-0.

Vi kan börja med de positiva för United: Rashford. Äntligen vaknade han till, och det tycktes som att tvåmannaanfallet öppnade upp för honom. Fina prestationer innebar två assist, och det var ungefär allt det positiva United hade att ta med från matchen.

I ett skadedrabbat försvar fick både McTominay och Matic chansen och tackade och tog emot och spolade ner chansen i toaletten. Samtidigt visade Young upp exakt samma kassa ytterbacksspel som nu har förpassat Valencia rätt många steg närmare pensionen. På andra kanten såg Shaw osäker ut. På mittfältet var Fellaini vilsen och Pogba helt ur slag, och Herrera var ensam om att kämpa sig till ett godkänt resultat. Lukaku må ha gjort ett mål, men frånsett det avslutet så hade han noll rätt.

I och med dagens resultat så ligger United 7a med 22p, samma poäng som Everton men sämre målskillnad och en match mer spelad (deras match är dock ett Merseysidederby imorgon). Upp till femteplacerade Arsenal är det 5p och ytterligare en upp till Chelsea på 4e platsen, båda har dock en match mindre spelad. United sitter ganska hårt fast mitt i tabellen med den föga imponerande raden 6-4-4 och -1 i målskillnad.

Varje match som går nu är bara ytterligare en tydlig signal om att Mourinho är fel ute i United och påväg åt helt fel håll, så den stora frågan är mest när någonting kommer att hända. Som det ser ut nu så sitter Eddie mitt i ett brinnande hus och tycker allt är okej.

Uniteds nästa match väntar redan på onsdag den 5e December, då man tar emot Arsenal hemma. Där krävs en vinst om man vill ha minsta chans att haka på lagen ovanför.

58 Kommentarer

  1. Albo

    1 december, 2018 at 21:57

    Att spela McTominay (helt usel) och Matic (slut) som mittbackar istället för Bailly och Rojo är helt otroligt, jäkla cirkus. Att försöka visa Ed hur desperat han är efter att få fler mittbackar genom att ta ut ett sämre lag (jag lovar att en Rojo eller Bailly ur form är 400% bättre än McTominay) är helt katastrofalt. Lägg därtill att spelet inte fungerar någonstans. Precis som vanligt.

    #MouOut

    • Felix

      1 december, 2018 at 22:01

      Visserligen så var visst Bailly ryggskadad och Rojo bara gjort en enda träning efter skada… men herregud, kalla upp Poole och RS.Williams att spela istället då, de är iallafall mittbackar, hade aldrig kunnat vara sämre än McTomina/Matic där. -.-

      • Björn

        1 december, 2018 at 22:14

        Vilken jävla startelva. Kicka människan nångång

      • Albo

        1 december, 2018 at 22:20

        Jag läste nånstans att Bailly var aktuell för bänken och Rojo för start, men struntsamma. Kan ju lika gärna va så att Bailly är på väg ner i samma frysbox som Pereira och Fred och att en ryggskada låter bättre officiellt. Att Matic fick starta i trebackslinjen i brist på annat är jag någorlunda okej med men McTominay… ”han är min Rashford” hette det förra året, knappast va. Nästan bättre att Carrick snörade på sig skorna och spelade mittback istället.

        • Filip

          2 december, 2018 at 22:44

          Oavsett så ska väl detta kommuniceras från klubbens sida för att minimera alla spekulationer? Tycker det är dags för en förändring vilket fall som helst.

    • GGMU4ever

      1 december, 2018 at 22:12

      Yes han agerar tyvärr som att en akademi inte existerar. Han lånar ut både Fosu-Mensah och Tuanzebe och sedan gråter han. Inte nog med det så förstår jag inte varför Andreas Pereira aldrig får en chans ens.

    • Richard

      2 december, 2018 at 11:43

      Ännu konstigare är ju att mctominay styr många uppspel och är inblandad i varje uppbyggnad.
      Def går aldeles för sakta,och alla pass är safe,Inte en konstruktiv pass bakom deras mittfält,med 1 meter bakom spelaren eller på spelaren,istället för att sätta pass 1 m framför,så man kan ta med sig bollen i fart.

  2. Rutan

    1 december, 2018 at 22:54

    🤮🤮🤮🤮🤮

  3. Richard

    1 december, 2018 at 23:14

    Att mctominay får 90 min är helt sjukt.Ännu sjukare är nog att mourinhio är jättenöjd med han.
    Mourinhio gör ett riktigt dåligt dagsverke.
    Men pogba är nog den jag tyckef bör ta på sig att vi inte tar 3 poäng.Hans kroppsspråk är på en11 årings nivå,typ som när man försöker visa tränaren att man inte vill va back.Man gör sig på med flit .Det är vad som hände med pogba idag,och många andra dagar.
    För även om hans lägstanivå är sämre än alla andra top 50 världspelare ,så är det inte möjligt att va så här dålig,om han inte gör det med flit.
    Han sviker sina lagkamrater,och klubb.
    Om man bara såg att han försökte några ggr så hade han kunna lurat mig.
    Tviiii faaan säger jag

    • Richard

      1 december, 2018 at 23:16

      Det är som att spela med 9,5 man när han är med idag.Han borde fått minus 2

  4. ML

    1 december, 2018 at 23:35

    En sämre spelare än divan får man leta efter, dessutom en extrem dålig karaktär. Idiot helt enkelt. Han gör helt medvetet i allt han gör. Men det konstiga är att han har aldrig (förutom någon enstaka halvmatch) gjort bättre trots att relationen med Mourinho var bra i början (kom ihåg många experter har sågat honom sen dag ett (bl.a. Scholes) och jag har aldrig gillat honom heller. Han kan ta fettknoppen med och dra från United så fort han kan. Han tror att han äger klubben. Sen får man titta vem/vilka är närmast.

    • Björn

      1 december, 2018 at 23:40

      Vad tycker du om Mourinhos startelva då? Balansen i laget? Bra där eller?

      • ML

        2 december, 2018 at 00:28

        Läs min kommentar nedan. Missade fliken 😊. Sorry.

  5. Mogge

    1 december, 2018 at 23:46

    Är Varane på G. Då glömmer jag allt!

  6. Roy

    1 december, 2018 at 23:59

    Han ryker nu… Sanna mina ord,bättre att spela utan tränare.Så dålig han är.

  7. Farzad

    2 december, 2018 at 00:02

    Den skaran av spelare som kämpar för klubbmärket inklud Rashford, Mata, Herrera, Lingard, Lukaku, Smalling, Jones, De Gea, Young, Fellaini, Lindelöf, Mctominay och Matic.

    Sedan finns det en grupp med spelare som jag tror har svårt för Mourinho och de är Pogba, Martial, A.Pereira, Bailly, Valencia, Shaw och Rojo och Sanchez.

    I gruppen som kämpar för klubbens heder så är det 5 stycken som håller måttet.
    Detta är ett stort problem. Då måste Mourinho Förlita sig på de andra som inte har samma lojalitet.

    Jag tror att spelarna är delade och därför finns inte lagkänslan kvar. Man kämpar inte för varandra, alla spelar för sig själva och de man gillar. Man märker att Pogba och Lukaku har glidit ifrån varandra. Lukaku ler inte längre, han har förlorat glädjen. Pogba är helt ofokuserad och vill helst att matcherna tar slut fort så att han slipper tvånget.

    Jag tror att 4-5 spelare måste säljas fort. De inbegriper Pogba, Sanchez, Martial och Bailly. Dessa bidrar starkt till osämjan och har hög status p g a sitt rykte.

    Därefter finns det spelare som jag gärna vill ha kvar men som av naturliga skäl tappat nivån (den återfår de inte), därför finns det inte rum kvar för de. Dessa är Mctominay, Mata, Smalling, Jones, Fellaini, Valencia, Young, Matic, Darmian.

    Vi måste släppa våra ambitioner att vinna något i år. Istället kan vi hoppas att styrelsen avgår, Managern sparkas, det blir en storstädning i laget. Det vi kan hoppas på är att få in någon av Pochettino, Zidane, Marco Silva eller duon Mckenna/Carrick. Jag hoppas mest på Marco Silva, han är en väldigt underskattad manager som får lagen han coachar att prestera sitt bästa!

    • Böje

      2 december, 2018 at 08:09

      Gillar ditt resonemang skarpt, Farzad. Det tydliga mönstret är ju att spelarna i den första gruppen är SAFs gamla adepter plus några oglamorösa försvarare/brunkare. De Mou verkar ha kommit på kant med är ju de som faktiskt kan göra skillnad, kreativa tekniska spelare som tidigare har visat vad de kan men som nu har stagnerat totalt. Martial har gjort fem-sex mål i rad ja, men det gjorde han under LvG också så det drar jag inga slutsatser av.

      För mig är det solklart: Mous destruktiva spelstil och ganska speciella beteende i media (lindrigt sagt) gör att de kreativa moderna spelarna tröttnar medans försvararna och brunkarna trivs som fisken i vattnet. Det är min teori.

      • Albo

        2 december, 2018 at 09:53

        Farzad och Böje: Tycker ni båda har helt rätt i era analyser. Bra skrivet, sakligt och snyggt 👏👏

    • Richard

      2 december, 2018 at 11:54

      Att få in pochettino från Spurs är ju lika troligt,som att klopp,skulle gå till mufc.
      Jag håller ändå med dig i mångt och mycket ang splittringen i laget.
      Shaw tror jag dock ligger bra till i alla avseenden .
      Matic håller fortfarande ,trots sin formsvacka.
      Smalling och fellaini håller också.
      Men fella kan inte spela cm,när han är inblandad i passningsspelet .Inte som startspelare.
      Däremot så kan han bidra med sin tyngd på offensiv planhalva.

  8. ML

    2 december, 2018 at 00:26

    Nej jag tycker att det är fel. Men vet du vad jag tror?! Nu Mourinho har hamnat i en sida där ungefär hälften av spelarna backar upp honom medan den andra sidan vill ha bort honom. Just nu försöker han att rädda sig kvar i laget och får ett resultat med sina spelare som backar upp honom. Dessa spelare är Matic, Young, McTominay, Lukaku, Fellaini kan tänka mig ett par tre spelare till. Det är därför dessa spelare får speltid så mycket som möjligt. Men låt oss säga att han skulle välja helt andra spelare som ex Pereira, Fred, Bailly och ändå inte tjäna några poäng så skulle även de trogna spelare vända ryggen mot honom. Detta pga att de inte får speltid. Mycket svår konstig situation och jag tror att Mourinho hade önskat sig att komma tillbaka och hämta de bad guys (enligt honom) men har svårt att tro att han gör det. Detta för att han har hamnat i en knepig situation. Om Mourinho skulle bli kvar då gäller han att får någon (som han bestämmer själv)snabb värvning samt att de good guys skulle prestera lite bättre. Just nu är mycket prestige i laget men ärligt talat trots en aktuell tränarbyte så skulle aldrig tro att divan blir mycket bättre. Vilket skämt han är! Jag skrek redan innan han köptes att om vi köper honom (pga priset också) så kommer vi ha en mörk tid framför oss. Mourinho förstörde läget genom att värva honom för han trodde på det. Jag är säker på att han har ångrat rejält nu men det är tyvärr för sent. Jag blir äcklad av divan .

  9. Farzad

    2 december, 2018 at 00:59

    ML, vi tänker lika om mycket. Men vad är det som är fel i det jag skrev?

    • ML

      2 december, 2018 at 01:15

      Jag började faktiskt skriva redan innan dig och höll på att svara till Björn. Du kan se inledning på min och sen scrolla upp lite så får du se syftet med den. Men sen såg din kommentar precis när jag hade skickat min. Jag tyckte att du hade liknande resonemang 😊. Intressant!

  10. buhu

    2 december, 2018 at 09:46

    Att styrelsen inte inser hur dumt det är att ha Mourinho? Vart är alla Mourinho älskare inkl Ryan giggs? Är de helt blinda eller? De här börjar bli för mycket nu… protestera? Gör något… ovärdigt ett lag som United

  11. Haha

    2 december, 2018 at 10:23

    Varför kommenterar aldrig fricken och ggmu efter Uniteds och Mous patetiska instatser?. Jo för dom alltid haft fel..

  12. Mogge

    2 december, 2018 at 10:52

    Det är många tänkvärda texter här. Som är en fröjd att läsa. När vårat spel och lagutagningar är mindre bra.. Väldigt mycket håller jag med om. En liten notis jag tänkte på är när Mourinho markerade mot Pogba och tog bort hans chans till en Kaptensroll. När han markerar på det viset skapas lätt splittringar i spelargruppen. Oavsett vem som har rätt eller ej.

  13. Azza

    2 december, 2018 at 11:14

    Mou har endast 3 säsonger/klubb. Första är säsongen där han bygger upp laget och stabiliserar dem och gör en hyfsat bra säsong men inte tillräckligt (EL & liga cup).

    Andra säsongen är säsongen där han suger ur all energi och kraft ur spelarna för att göra en så bra säsong som möjligt (tyvärr så ledde en maxning endast till andra plats för United vilket inte är så dåligt egentligen).

    Sen har vi en tredje säsong där han redan fått ut det bästa av laget och att de nu är trötta samt att han skapat en massa interna problem och försöker skylla ifrån sig skulden till spelarna och försöker rädda sig själv, vilket är det vi bevittnar nu.

    Sen så slutar det med att han får sparken och vi får börja om på nytt.
    Hans statistik talar för sig själv, och vi visste vad vi gav oss in på när han kom hit. Det var inte alla som ville detta men vår desperation att komma tillbaka efter flera års av mediokra och dåliga säsonger så valde vi att ta den risken i förhoppning om att Mou skulle förändras och bli den nya SAF.
    Tyvärr så det nog lite för sent för en manager som Mou med all erfarenhet och historia han varit med om, att förändras. Utan han är och förblir samma person resten av sin karriär.

    Allt vi kan göra nu är bara o vänta tills topp 4 är matematiskt omjöigt och sen är han borta. Tror inte dock en ny manager kommer kunna lösa alla våra problem då vi har så mycket problem än bara managern, men det är en början.

  14. Fricken89

    2 december, 2018 at 12:48

    Nya tag mot Arsenal! Hoppas att fler spelare blir tillgängliga för spel (Smalling t.ex), så det slipps att mönstras elvor likt den igår.
    GGMU! <3
    #MouIN

    • buhu

      2 december, 2018 at 13:12

      MouIN hahaha det börjar bli patetiskt från er som håller kvar vid Mourinho…

      • Fricken89

        2 december, 2018 at 14:25

        Det är mer patetiskt av er Mou-kritiker att inte se att United har haft problem ända sedan SAF gick i pension. Med tre efterträdande managers, som har tre olika fotbollsfilosofier – och problem trots detta ändå kvarstår, så är det uppenbart att det är fler faktorer som spelar in till varför vi ännu inte levererar der som förväntas kontinuerligt. Ni tror på allvar att allt vänder till det positiva i en kappvändning om t.ex Zidane skulle ta över efter Mourinho! Det är patetiskt om något…Ni har säkert betett er såhär ända sedan Moyes och LvG var vid rodret och skrek efter deras avgång. Jag skrek också efter deras avgång ska tilläggas, fast jag (tillskillnad från er) har även under de här fem åren utan SAF, sett över det som har hänt under denna tiden och märkt att alla problemen helt enkelt inte har legat på managern. Det är väldigt luddigt vad som är det faktiska problemet. Att en manager/person har sidor som inte faller vissa i smaken, kommer alltid vara fallet hos någon/några, oavsett vilken manager det än gäller. Exakt vad är det som talar för att allt vänder om t.ex Zidane tar över? Kom inte och säg de tre raka CL vinsterna, för det hade han ett världslag på samtliga positioner för att klara av det. Det är tydligt att Uniteds problem är mer komplicerat än vad det visat sig vara, dock så vet jag (precis som alla andra United-fans) inte vad som är det faktiska problemet i United. Jag hoppas såklart (precis som alla andra United fans) att styrelsen och alla inom United, finner och får bukt med problemet snarast möjligt.
        Jag tror inte vi löser något med att sparka Mou. När och om han ska ersättas i framtiden, så måste alternativet vara helt genomtänkt och noga uträknat, det är de (styrelsen) förhoppningsvis väl medvetna om.
        Giggs t.ex, skaffar ju erfarenhet i Wales nu. Själv hoppas jag att han bli såpass skicklig och motiverande för sina spelare att han kan ta över – i framtiden. Men tills dess, så kommer jag att stå bakom Mourinho – vilket även Giggs gör, ska tilläggas.
        GGMU! <3
        #MouIN

        • Roy

          2 december, 2018 at 16:47

          Du kan argumentera hur mycket du vill,men likväl,du ser ju att nått är fe(vilket du skriver). Moyes ville jag ALDRIG sparka… han hade lyckats bättre än dessa 2 sista clowner,en ödmjuk person som har ett ansikte utåt som står sig bättre än Mou,men han fick inte sin chans(anser jag). Men varför vända nu?,när Moyes och Van Galen tränade ,så skulle vi sparka enligt dig…. Vad gör Mou som är så bra ,så att ,honom ska vi ha kvar? Han har ju gjort mer fel än rätt sen han kom. Det jag retar mig mest på är hans uppträdande,detta försvara du gång på gång,helt otroligt. Sparka honom direkt,finns inga tvivel. Sen att han spelar en fotboll som är dödens tråkig,skiter jag i just nu. Men hans sätt ,hans arrogans ,slänga vattenflaskor,bråk mot chealse,tre fingrar i luften mot Juve,sättet mot oss,mot pressen, mot våra spelare och sist men inte minst,det jag dom har vunnit,det är Jag,jag,jag,jag, men inte vid en förlust då är det nån annan. Skicka honom så långt det går,sen om han vinner CL 3ggr i rad med vårt kära UTD,så tycker jag forfarande han ska BORT. Han står inte för någonting som hör hemma i våran klubb,ingenting.

          • Albo

            2 december, 2018 at 16:55

            Roy, håller helt och hållet med dig 👍🏽

          • GGMU7

            2 december, 2018 at 19:50

            Håller med dig helt och hållet fricken 👍

          • Böje

            2 december, 2018 at 20:14

            Håller helt med dig Roy 🙏🏿

          • Fricken89

            2 december, 2018 at 21:04

            Roy: Moyes lockade inte till sig några namn, bara Fellaini – på deadline day! Sedan kom visserligen Mata under hans tid också, men det var snarare en värvning i framtidssyfte från styrelsens sida och var knappast Moyes förtjänst, då hans tid i United kort därefter faktiskt var ute (tack o lov).
            Som sagt, alla managers (eller personer överlag), har sina sidor. Vissa tycker inte att det är ett problem. Medan en del andra inte klarar av det och måste yttra sig om det 24/7. Detta är ett fenomen som man aldrig kommer att komma ifrån, oavsett vilken manager (person överlag) det än gäller, så kommer alltid någon att störa sig på något. Sånt är livet.
            Mourinho har uppnått mer än både Moyes och LvG, det är en anledning att ge honom fortsatt förtroende. United har glappat ända sedan SAF gick i pension, därav är det glasklart att det är fler faktorer som spelar in till varför United inte presterar det som förväntas. Det är väldigt lätt för vissa att lägga all skuld bara på managern.
            Ska tillägga att jag är helt enig med dem som anser/vill att United ska anställa en sportchef som sköter värvningarna framöver. En sportchef som bevisat sig vara grym för att se talang och se exakt vad det specifika laget behöver för spelare på respektive position. När/om detta sker (sportchef anställning), så är jag väldigt säker på att United kommer att vara påväg i rätt riktning och kunna bygga upp ett starkt lag på allvar.

          • GGMU7

            2 december, 2018 at 22:16

            Wow! Riktigt fint skrivet Fricken! Precis allt du skriver stämmer 👍👍👍

        • Richard

          2 december, 2018 at 18:25

          Det kan inte bli sämre.Det mest huvudsakliga i Muirinhio som person är ju att han är falsk och för ett krig mot allt och alla hela tiden.Typ som att han försöker övertala alla om hur bra han är.
          Det som är tydligt är ju att han har svårt att luckra upp försvar som är låga.Han har svårt och få igång ett fungerande anfallspel.Om vi gör 1 mål,så försöker vi aldrig göra ett till.Har vi gjort typ 3-0 mot ett lag under första 60 en enda gång.
          Han får inte dom offensiva spelarna att röra på sig tillsammans.Mot sämre lag ,så har vi inget fungerande pressspel.
          Vi har sällan ett kombinationsspel .
          Det finns inget djupledspel.
          Mouirinhio måste ju till viss del hållas ansvarig för att inte spelarna under så lång tid inte presterar.
          Och hur vi inleder matcher,ska vi inte ens prata om.
          Moui måste bort,men han ändå är kvar,tills tex champ league är omöjligt,så är jag beredd att stötta han och laget under tiden.
          Man kan inte sluta prestera på jobbet bara för att man ogillar sin chef,som pogba.
          Man kör på,tills man säljs eller att en ny coach kommer.Annars sviker du allt och alla

        • Danne10

          2 december, 2018 at 20:15

          I mina ögon var det när vi tog in Moyes som allt rasade. Han trodde han var större än vad han är. Han var en bra tränare men ingen världstränare som klarar en så stor klubb som United. Han började med att sparka hela tränar staben vilket var hans första misstag. När man haft en tränare som tränat klubben i decennier, kan man inte komma in och tro man ska bygga om hela ledet och strukturen direkt.

          Hade han vart smart hade han låtit resterande vara kvar tills han kommit in i klubben ordentligt och förstått kulturen.
          Sedan efter något år kan man börja byta ut alla i tränar teamet osv.
          Det är inte många tränare som byter hela staben. Möjligt tar dom med sig en hjälptränare..

          Nu tror jag att det är styrelsen som måste sätta prägel på vad man vill. Sätta regler och riktiglinjer vilken väg man ska ta. Sen får man bygga med en tränare som passar in med vad klubben vill. Allt från spelstil, resultat, personlighet osv.

        • Roy

          2 december, 2018 at 21:25

          Du är som våra politiker,skicklig att skriva runt ännet,håll dig till saken,Mou har uppnått mer än Moyes…?,tror faan det,hur länge va han i klubben…..? Men hur Mou uppträder på och utanför plan,som du uppskattar(nästan hyllar,såg va du skrev om bland annat vattenflaskorna),detta kommenterar du inte alls,håll dig till ämnet,skit i vår prestation. Är han ett föredöme för Utd? Verkar som du vill ha en tränare som drar till sig spelare…Handlar väl inte om det… !!!? det viktigaste för mig är att ha en hållbar tränare som står för justa grejer,som vi gillar,publiken respekterar,pressen tycker är trevlig,ungdomarna ser upp till, alltså ett föredöme,Mou lever inte upp till något av detta. Resultaten kommer va det lider ,även spelarna . Tänk om ,tänk rätt,så ska du se att även du vill bli av med Mou. Sen om vi ska prata fotboll ,taktik,spelarköp som denna människa har gjort,då är det nästan helt otroligt att han finns i klubben idag 2018. Nä anställ en tränare som står för vad Utd står för ,inte nån översittare typ sm bara är ett stort EGO.

          • Fricken89

            2 december, 2018 at 21:40

            Som vanligt så måste man tycka som er Mou-kritiker. Ni har aldrig fel, det ska gudarna veta! Man får inte under några som helst omständigheter tycka annorlunda.
            Angående när Mou kastade vattenflaskorna i marken: Vad är felet med att han visade känslor (??), när vi fick in ett efterlängtat mål (!), när vi borde ha gjort fler??
            Och ge fan i att tala om vad folk ska tycka och inte tycka!
            Jo, om vi ska kunna ta oss framåt i världsrankningen som lag, så måste vi ha någon manager som lockar till sig de bästa spelarna. Så jo, det hör helt klart till ämnet.
            Får vi in en sportchef som sköter värvningarna, så är känslan stark att vi är på rätt väg.
            #MouIN

          • Albo

            2 december, 2018 at 22:08

            Inte ett dugg rättvist att jämföra Mou med Moyes. Mata kom under hans tid i klubben och det är fakta, medan dina påståenden om att han inte hade något med det att göra är bara spekulationer och gissningar. Därtill att när Mou kom hade vi varit utan SAF i 3 år, när Moyes kom hade det gått två månader, vilket innebär att klubben borde ha vant sig av med SAF i större utsträckning. Därtill att Moyes fick sju månader medan Mou är inne på sin tredje säsong och spelet ser fortfarande ut som att de aldrig har spelat ihop förut.

            Du skulle inte ens vilja sparka Mou om vi åkte ur PL så jag kommer inte försöka övertyga dig om att han inte duger, men att jämföra med Moyes och använda det som argument är inte rättvist enligt mig.

          • Fricken89

            2 december, 2018 at 22:19

            Vad du anser eller inte anser vara hållbart/rättvist, får stå för dig och dina Mou-kritiker vänner. I det ämnet så kommer vi ingenstans, då vi är av olika uppfattningar.

    • Diablo

      2 december, 2018 at 13:36

      Fricken jag beundrar din inställning och hoppas verkligen vi lyckas vända trenden men nu är vi inne på tredje säsongen och laget känns (högst subjektivt) splittrat och räddhågset. Det är en väldigt negativ klang kring United just nu. Jag tror lite på tesen kring olika splittringar i gruppen. Jag har inte kvar några argument för att behålla Mou förutom att vi inte ska byta tränare vilket i sig inte är egentligen ett bra argument i dessa tider. Kan du motivera varför vi ska ha kvar Mou? Absolut ingen ironisk fråga utan helt ärlig.

  15. lopa

    2 december, 2018 at 13:10

    Pogba, Fellaini, Herrera, Matic, McTominay. Vi spelade med FEM st vanligtvis INNERMITTFÄLLTARE i en av samma elva…

    Hahah asså fyfan vad skrattretande. Lägg därtill – mot SOUTHAMPTON – som går mot sin sämsta säsong sedan men klev upp till Premier League…..Lägg därtill, att IDIOTEN, väljer att ta ut en offensiv spelare mot en annan när byten görs. VARFÖR I HELA HELVETET tar han inte ut en av sina femtioåtta mittfältare han har på plan? Alltså detta är sånt jävla skämt numera. Jävla barnnivå.

    • Richard

      2 december, 2018 at 18:42

      Jag fattar inte heller varför han inte gjorde något offensivt byte,ytan bara raka byten.Mctominay 90 min är inte försvarbart.
      Pogba hade också kunnat lämnat efter typ 14 min 🧐.
      Vi har många saker som inte känns bra.
      Bla att vår dyraste striker i lukkako ,börjar känns som ett felköp pga hans dåliga toutch.
      Sanchez ska vi inte tala om.
      Fred får inte spela.
      Pogba inleder sin höst-depression igen.
      Lindelöf såklart skadad under sin bästa period.
      Vi har ingen riktig högerytter.
      Vi gör inte mål på fasta,trots fellaini,smalling,matic,lukkako och pogba.
      Vi inleder ALLA matcher katastrof.
      Matic formsvacka.
      Baily (som var vår bästa back för 1 år sen)frysboxen.

  16. Mogge

    2 december, 2018 at 15:09

    Fricken dig har jag något liten respekt för fortfarande. Du argumenterar bra för din tro för Chelseatränaren. Men GGMU killen där borde vårdarna tagit bort din tillgång till elektronik!

    • GGMU7

      2 december, 2018 at 19:55

      Jasså

  17. Albo

    2 december, 2018 at 15:26

    Arsenal spelar riktigt bra hittills. Fler lägen mot Spurs på 19 minuter än vi har haft mot Palace, YB och Soton på 270 minuter. Dessutom med en trupp som på pappret inte är ett dugg bättre än vår.

    • Azza

      2 december, 2018 at 18:23

      På pappret, alltid prata om pappret. Arsenal har bättre trupp och bättre tränare än oss. De hade det tufft för är pga Wenger, deras trupp har alltid varit helt ok men tränaren var deras problem.

      Däremot är det inte bara tränaren som är ett problem i United. Vi har överskattade spelare, stora namn som Pogba och Lukaku och Sanchez men tyvärr så är dessa spelare överskattade.
      Vi har en trupp som är lika, om inte mer, ojämn än när LVG tog över.
      Mou har blivit backad av styrelsen men tyvärr så har han köpt 2 spelare för nästan 2 miljarder. 2 spelare 2 miljarder är brutala pengar som istället kunde ha köpts in 4-5 spelare istället för att bygga upp laget igen.

      Det är ett hopplöst fall denna säsong och alla, även de som inte kan ett skit om fotboll, kunde se hur denna säsong skulle sluta.

      • Albo

        2 december, 2018 at 18:45

        Jag tycker att vår trupp är absolut lika bra som Arsenals. Pro-Mou-folk hänvisar till att det är svårt att ersätta SAF, mem att få in en ny efter Wenger och få det att funka är inte heller lätt. Hans resultat sista åren var kassa men han drog runt hela klubben och allt som klubben gjorde kom från Wenger.

        Att de har en yngre, bättre och mer modern tränare håller jag däremot helt med om.

        • Danne10

          3 december, 2018 at 05:50

          Håller med till viss del. Men skillnaden är att Moyes kicka hela ledar/tränarstaben och fick ingen kontroll på det efter det. Samtisigt så är det rätt stor skillnad på både storleken och pressen/trycket på klubbarna. Och då menar jag marknadsmässigt. Men annars är det väldigt likt situation.

          Tror också att vår styrelse inte haft ordentliga riktlinjer som passat med fotbollens utveckling.

  18. Sauron

    2 december, 2018 at 17:21

    Att inte göra någonting nu… snarast, när man ser att det här skeppet sjunker djupare och djupare är tjänstefel. När gjorde vi en bra match senast? När köpte vi en bra spelare senast? När spelade vi underhållande senast? Det är väl långt ifrån säkert att det blir bättre med en interim tränare omgående, men att INTE göra något har vi testat nu ett tag nu.

  19. ManU4ever

    2 december, 2018 at 18:24

    Laget är inte tillräckligt bra, simple is that! Kreativiteten existerar inte. Herrera, Fellaini och Matic på mittfältet säger allt och de är dessutom rätt tröga spelare. Slooooow mooootion….. Backlinjen är ju ett renoveringsobjekt med undantag Shaw! Mkt att jobba på om detta skall bli bra.

    • Albo

      2 december, 2018 at 19:08

      Fast vi har Mata, Pogba, A. Pereira, Sanchez och Martial. Visst sjutton borde de kunna spela mer kreativt än vad vi gör, under en mer kreativ ledning. Dessutom Fred en halv miljard som inte ens har fått chansen.

    • Roy

      2 december, 2018 at 20:34

      Sant,men det är ju Mou som har köpt minst 60% av alla spelare, Matic,Fred,Bailly Lindelöf,Lukaku, Sanches,Dalot,Pogba…. det är dessa pjäser han vill ha ju… måste väl räcka. Typ 3-4 miljarder plus Sanches lön… borde vs bättre än 7a i tabellen och en minus mål,fy fasen det är så man mår illa….

  20. Zingo

    2 december, 2018 at 18:26

    Jose Mourinho is understood to have called Paul Pogba “a virus” in the dressing room at full time and told the player: “You don’t play. You don’t respect players and supporters. And you kill the mentality of the good honest people around you.” Detta enligt Telegraph. Jag tycker att både Mourinho och Pogba måste lämna. Pogba ser inte seriös ut på planen. Han tappade bollen 100 gånger och jobbade inte hem.

  21. Böje

    2 december, 2018 at 19:24

    Minns ni för några år sen när vi hade mittbackskris mot West Ham? LvG tog en chansning och slängde in McNair från ingenstans. Vi vann med 2-1 tror jag och McNair blev halvt känd efter en riktigt snygg nickrensning och en grym insats. Jag slår vad om att både Poole och R.S Williams hade gjort det trehundra gånger bättre än Matic och McTominay. Men nej, Mourinho klagar hellre på hur värdelösa spelare vi har. Vi har en mittback som spelar ordinarie i Villa på lån, och en annan grym försvarare på lån i Fulham. Jag begriper det inte.

  22. ML

    2 december, 2018 at 19:54

    Snacka om naivitet från Mourinhos sida. Det var Mourinho som försvarade honom när han sågades i England i samband med flytten. Han var beredd att starta krig för att försvara honom och kallade bland annat Scholes för avundsjuk pga av pengar som Pogba känner. Jag var nästan säker på att just den killen kommer att vara orsaken till att Mourinho kommer tappa laget. Jag vet inte varför men jag kände så iallafall. All problem som finns i klubben är bråket mellan Pogba och Mourinho. Om en tränare går ut offentligt och nästan slås med alla för att försvara mig så hade jag haft åtminstone lite respekt och gjort allt vad han kräver, oavsett för tränare. Men att idioten går ut och vänder detta bakom tränarens rygg är så lågt så det inte finns. En falsk jävel och ett otroligt idiotiskt bettende. En människa som kommer aldrig vara en riktig man. Inget lag behöver en sån spelare. Grattis Mourinho, du får betala priset nu för att du var naiv och dum som trodde att han var en annan person. Förresten han erkände in en match-intervju att han är naiv när det gäller att lita på en del av sina fotbollsspelare.

  23. Tommy

    3 december, 2018 at 03:16

    Jose Mourinho is understood to have called Paul Pogba “a virus” in the dressing room at full time and told the player: “You don’t play. You don’t respect players and supporters. And you kill the mentality of the good honest people around you.” #mufc [Duncan Castles]

Lämna ett svar till

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

NÄSTA MATCH AVSPARK: 22/12 18.30
Cardiff - Manchester United
Premier League
Visas på Viasat Sport Premium, Viaplay

Senaste kommentarerna

FLER Matchrapporter