Gilla oss på facebook
Advertisement Advertisement Advertisement

Matchrapporter

Manchester United vs Juventus

En trög match hemma på Old Trafford slutade med förlust…

United XI: De Gea – Young (c), Smalling, Lindelöf, Shaw – Mata, Matic, Pogba – Rashford, Lukaku, Martial

United bänk: Romero, Bailly, Darmian, Fred, A.Pereira, Herrera, Chong

Juve XI: Szczesny – Cancelo, Bonucci, Chiellini, Sandro – Bentancur, Pjanic, Matuidi – Cuadrado, Ronaldo, Dybala

Juve bänk: Kean, Perin, De Sciglio, Barzagli, Bernardeschi, Douglas Costa, Benatia

Domare: Milorad Mazic

Inför: Mourinho gjorde inga ändringar utan matchade samma elva som mot Chelsea. Fellaini, Lingard, Dalot, Jones, McTominay och Sanchez var alla otillgängliga, och det visade sig att även Valencia fick stå över efter att bara nyligen kommit tillbaka i träning efter frånvaro pga en munoperation. Juventus saknade endast Emre Can och Mandzukic. Noterbart för United var att Tahith Chong tog plats på bänken.

Första: United tog hand om avsparken hemma på Old Trafford. Juventus hade lite mer boll i inledningen, men det var i överlag ganska jämnt. Pogba fick i 16e minuten iväg en nick på mål som ex-Arsenal-keepern Chesney inte hade några problem med att plocka ner. Målnollan sprack minuten därpå, åt andra hållet. Ronaldos inspel blockerades av Smalling när Cuadrado försökte avsluta, men bollen hamnade tyvärr precis framför Dybala som helt ren (Matic släppte löpningen av någon anledning) kunde skicka in 0-1 bakom en chanslös De Gea. De Gea tvingades i 22a minuten till en räddning då Cancelo skickade iväg ett skott efter att ha väggat med Dybala. Juventus fortsatte dominera bollinnehavet stort även efter målet (c:a 30-70 i Juves favör). Efter någon halvtimmes spel började United till slut få ha tillräckligt med boll för att knyta ihop lite anfall, med nackdelen att Juventus fick chansen att kontra. Juve fick i 38e minuten en frispark efter en neddragning av Young, och Ronaldo skickade frisparken på mål där De Gea parerade den rakt ut till Matuidi som gick på skott, men De Gea lyckades parera även det och nu få bort bollen. När domare Mazic blåste av för pausvila var det välbehövligt för United som hade svårt att komma någonstans alls.

Andra: Inga ändringar i manskap gjordes i paus av vare sig Allegri eller Mourinho. I 47e minuten så fick United in bollen i Juves box men varken Lukaku eller Martial lyckades få till något som kunde hota Chesney. Ronaldo fick i 52a minuten iväg ett hårt direktskott som De Gea tvingades enhandsrädda vid krysset och tippa till hörna. Efter hörnan blev Lindelöf liggande efter att ha blivit sparkad i huvudet av Chiellini, men italienaren klarade sig utan varning och Lindelöf var strax uppe och sprang igen. Matuidi åkte på matchens första gula kort i 59e minuten då han kom in sent och kapade Young ute på kanten. United hade höjt tempot något i andra halvlek och hade bollen mycket framåt, fast man hade svårt att skapa klockrena lägen, inte minst för att Lukaku såg ut att vara totalt ur form. I 75e minuten kom Pogba nära då han svepte iväg ett skruvat skott som gick i stolpen och sen ut till inkast via Chesneys ansikte. Young åkte i 77e minuten på gult kort då han drog ner Sandro. Minuten därpå byttes Dybala ut för Bernardeschi, vilket Dybala inte såg särskilt glad ut över. Även byte nummer två för kvällen var det Allegri som gjorde, då Cuadrado fick vandra av och ersättas av Barzagli. I 82a minuten fick Pjanic med sig en frispark mot Young utan att den senare ens tycktes nudda den förste. Strax därpå åkte Bonucci på gult kort för att ha tagit för lång tid på sig med en frispark eller dylikt. Juves sista byte kom i 87e minuten då Cancelo plockades av för Douglas Costa. I 90e minuten drev Martial iväg ett skott som Chesney enkelt räddade nere på marken. När de tre tilläggsminuterna var slut och domare Mazic blåste av för full tid så stod Juventus som välförtjänta vinnare, och känslan var hela vägen att de hade flera växlar att lägga in vid behov tack vare sin starka organisation, samtidigt som United famlade i mörkret.

Betygsskala: 7: Cantonaklass, 6: Världsklass, 5: Mycket bra, 4: Bra, 3: Godkänd, 2: Inte godkänd, 1: Falcao-klass, ∞: Dags att gå i pension.

De Gea: 4 – Chanslös på målet, och stod i övrigt för ett par fina räddningar.

Young: 2 – Kämpade på bra men hade problem med Dybala. Missade vid första målet då han inte kom in för att täcka för Smalling då denne var tvungen att täcka för Lindelöf. Helt enkelt inte så värst bra defensivt som högerback, vilket fortsätter straffa sig. Uddlös framåt.

Smalling: 4 – Försvarade bra, och blev stundtals frustrerad nog med skräpet framför att han försökte ta saker i egna händer genom att vinna boll och gå framåt, dock med blandad framgång.Oturlig styrning som ledde fram till målet.

Lindelöf: 4 – Inledde sådär och på målet var han ur position, men han spelade upp sig rejält och stod för en bra insats. Hanterade i överlag Juventus försök att spela in bakom honom väldigt bra, där han hade snabbheten att avstyra det mesta.

Shaw: 2 – Hade problem ute på sin kant och lämnade ofta för mycket ytor bakom sig, utan att för den sakens skull skapa tillräckligt framåt.

Mata: 1 – Hade väldigt lite impact på mittfältet. Jobbade på, men på ett överspelat och utspelat mittfält så hade han svårt att komma med i matchen.

Matic: 1 – Såg lite stridslysten ut i första tio minuterna, sen var tanken tom. Orkade inte hänga med i löpningarna (t.ex. släppte han Dybala vid målet) och blev mest bara omkringsprungen på mittfältet.

Pogba: 2 – Blandat från Pogba. Var den ende som såg ut att kunna få saker att hända, och var nära att kvittera med ett skott, men det krävs mer. Utan honom på mitten hade United dock knappast fått bollen över mittlinjen.

Rashford: 1 – Han kom, han såg, han sprang. Det var bokstavligen det enda han gjorde, han sprang. Mycket, förvisso, men det var fantastiskt meningslöst springande.

Lukaku: 1 – Det är svårt att förstå varför Mourinho envisas med att spela Lukaku när denne är såpass ur form att man lika gärna hade kunnat ställa ut en ”position uthyres”-skylt på topp.

Martial: 1 – Till skillnad från mot Chelsea så kom han ingenvart utan tappade väldigt mycket boll, särskilt då passningsspelet var under all kritik. Kan möjligen sägas ha varit bäst av fronttrean, men det är i så fall gradskillnader i helvetet.

Mourinho: 1 – Laget såg oorganiserat ut från start, och det var tydligt att man inte var uppställda till att göra någonting mot Juventus. Innermittfältet blev överkört och fronttrean hade ingen aning om vad de skulle göra. Att spelare som Matic och Lukaku får spela oavsett vad slår hårt mot United då de kan vara riktigt usla. Inga byten på nittio minuter trots underläge från minut 17 känns klent.

Summering: United och Juventus utkämpade en rätt tråkig batalj på Old Trafford, där gästerna tydligt var där för att organiserat och disciplinerat få med sig minst en poäng hem. Det blev tre. Hemmalaget var från start oorganiserat, och de svartvita kunde ta kontrollen från början. När Matic släppte Dybala och Young inte gjorde som en försvarare borde göra så blev det dessutom ett tidigt baklängesmål. Något som United aldrig hämtade sig ifrån. Spelarna försökte, och vissa, som Mata och Rashford, sprang i princip ihjäl sig, dock helt utan nytta då det mest bara såg pinsamt ut med solorädsförsök mot Juventus disciplinerade försvarsblock. Uniteds innermittfält blev dessutom överspelat och igenomspelat och började trampa vatten rejält framåt sjuttiominutersstrecket, men alla byten lyste med sin frånvaro. Känslan var hela vägen att Juventus, vid behov, hade flera växlar till att lägga in, samtidigt som United knappt kunde hitta växelspaken. Visserligen höjde man tempot lite i andra halvlek, men med tanke på att man ändå inte skapade nånting mer än Pogbas skott i stolpen så var det ingen större skillnad.

En hemmaförlust mot Juventus ställer till det för United i gruppen – om man förlorar även borta mot Juventus i nästa möte (7e November) så kan det bli väldigt jobbigt i gruppen och ett måste-vinna-läge mot antingen Young Boys (hemma) eller Valencia (borta), eller rentav båda. Att på hemmaplan tappa poäng mot Valencia och förlora mot Juventus är missräkningar.

Ska man plocka fram något positivt så är det väl att mittlåset såg bra ut och att De Gea gjorde ett par fina räddningar. Det stannar i princip där dock.

Härnäst väntar för Uniteds del en hemmamatch mot Everton på söndag och en bortamatch mot Bournemouth på lördagen därpå innan det är dags för retur mot Juventus.

28 Kommentarer

  1. Haha

    23 oktober, 2018 at 23:38

    Det jag undrar mest efter match efter match av detta harvande är vad fricken och GGMU mfl ser i denna coach. Dinosaurie taktik och kan inte ens trolla ihop ett byte under 90 min. Dessutom så verkar laget inte alls spela fotboll förens man är i underläge.

    • Felix

      23 oktober, 2018 at 23:52

      Man kan onekligen undra lite vad som faktiskt händer på träningarna iallafall. För det här laget ser inte ut att vara coachat på något meningsfullt vis. En insiderdokumentär från Carrington hade kunnat vara något…

  2. Martin

    23 oktober, 2018 at 23:41

    Väl hårt betyg mot Mata. Missade dock första halvlek men tyckte han var en av uniteds bästa i andra. Snarare en 3-4 än en 1a??? Rashford rörde väl knappt bollen i andra halvlek?

    • Felix

      23 oktober, 2018 at 23:50

      Tycker inte att någon av de offensiva spelarna (utom Pogba) ens var nära en 2a. T.o.m. hela andra halvlek då Juventus bara satt tillbaka och väntade på slutsignalen så var det ingen som kom någonvart. Mata jobbade på, men skapade inget och fastnade mest i stängda ytor. Kanske var han marginellt bättre än Rashford och Lukaku, men precis som vid Martials betyg… det är gradskillnader i helvetet då, med tanke på hur otroligt trubbig hela den offensiven såg ut.

  3. Sauron

    23 oktober, 2018 at 23:58

    Det känns som United är 11 hyfsade spelare som råkat mötas på parkeringsplatsen utanför Old Trafford. Det finns ingen som helst plan om hur vi ska spela oss fram till några farligheter. Försvarsspelet är allt för ofta virrigt. Tröttsamt.

  4. UnitedFC

    24 oktober, 2018 at 00:15

    Tycker du är lite för hård mot lukaku, vad är det han ska göra själv mot ett gigantisk försvar? fattar inte vf mou envisas med att spela ensam forward med denna taktiken han skapar ingenting eftersom han inte har något att jobba med.
    Försvaret skötte sig riktigt bra lindelöf matchens spelare och pogba va bra men problemet är att juventus försvar och offensiv är ljusår bättre än vårat.

    • Felix

      24 oktober, 2018 at 00:18

      Det hade ju hjälpt om Lukaku kunnat ta emot en boll utan att den studsat iväg tre meter som om den träffat en tegelvägg… och så blir det när han är ur form. Hans rörelsemönster hjälper inte heller, och han är direkt usel på att använda sin fysik för att skapa ytor. Huvudspelet ska vi inte ens börja på. Isolerad eller inte, han brister i alla moment där något kan skapas och det håller inte.

      • the manager

        24 oktober, 2018 at 13:00

        Fast UnitedFC har ju lite rätt. I Utd ska han klara, mot världsspelare att ta in bollen med ryggen mot mål, hålla undan och sedan skapa nåt. Nej, han är inte brasiliansk i sin touch, men den är good enough för en central forward.
        Han behöver få bollen när han har näsan mot motståndarmålet. Det har han i Belgiska landslaget och då gör han mål h e l a t i d e n!

  5. Puppym

    24 oktober, 2018 at 01:47

    Jag tycker United gjorde en bra match kändes som vi hade kontroll på matchen och det som gick förbi räddades av De Gea. Det var oturligt med Pogba skott att den inte satt annars hade vi 1-1 där. Lindelöf gjorde lätt sin bästa match hitills. Fotboll handlar inte om att ha bollen mest eller skapa mest utan tycker det finns 2 stora utpräglade filosofier. En att kontrollera matchen med att äga bollen så mycket som möjligt(pep) sen har vi kontrollera matchen defensivt som mou väljer att göra. Tycker spelarna bjöd upp till match och ett lika resultat hade varit rättvist nu i efterhand kan jag känna.

    • Felix

      24 oktober, 2018 at 02:45

      Tja’a, jag kan inte känna att jag håller med om mycket där. Visst finns det olika filosofier, men vad gällde att kontrollera matchen defensivt så var det Juventus som gjorde det, inte vi. Vi hade inga vägar igenom deras försvar, särskilt inte när Lukaku var så under isen som han var, samtidigt som deras kontringar störde oss. Hade någon av mittbackarna haft en något sämre match så hade det rämnat rejält. Och har man kontroll på en match bör man skapa mer än ett enda långskott av Pogba, kan jag tycka.

      • Puppym

        24 oktober, 2018 at 07:52

        Det är okej att du inte håller med för det kommer inte ändra min uppfattning ändå. Av det jag såg så tycker jag vi gjorde en bra match. Lindelöf hade match då han var för långt bort sin kille på första stolpen fick skit för det. Nu var smalling där och gjorde en fin brytning oturligt studsar till dybala som sätter dit den. Vi har Pogba läge som studsar ut för oss istället för in så små marginaler tyvärr. Våra mittbackar prestera precis på den nivå som vi förväntar oss och det ska vi fortsätta och förvänta oss inget annat. Lukaku gjorde det han kunde men önskar han hade en bättre första touch.

        • Haha

          24 oktober, 2018 at 09:02

          Du vill bara backa Mou till varje pris. Jag tror det var 1 skott på mål från United på 90 min. Det är inte en ”bra” match. Hela England skrattar åt oss just nu.
          Men alla får väl tycka olika och du kan säkert mycket om fotboll men det känns som du inte varit med och hållit på laget under en längre tid om du är nöjd med den prestationen..

          • Puppym

            24 oktober, 2018 at 15:09

            Jag vet inte om jag kan så mycket om fotboll och jag har varit fan sedan tidig 90- talet under SAF. För mig spelar det ingen roll hur länge man har varit fan utan alla kommer ha olika åsikter ändå och det är bra så länge man håller god ton och respekterar varandra.

            Det som jag finner är intressant är varför det gång på gång ser ut såhär. Det spelar nästan ingen roll vilket motstånd vi möter. Vi försvarar oss och låter motståndarna ha bollen för att kontra efter att erövrat bollen. Detta är ju något mou har gjort i alla sina klubbar med väldigt stor framgång. Flest mål görs genom mitten av planen så om man tittar så låter United motståndarna få spela runt men så fort dem försöker sig på något i mitten så blir dem lite mer aggressivare i sitt försvarsspel. En annan sak jag finner är intressant är varför motståndarna kommer till så många lägen jämnt och det tror jag beror på att försvararna samarbetar väldigt bra med DDG att dem täcker en viss yta åt målvakten så att det blir lättare för honom och rädda. Lite medvetet. Jag tror däremot inte att Mou är nöjd med hur vi anfaller för han skulle nog vilja att vi skapa mer men det är lite svårt när man ger bollen t ex till lukaku som får en dålig första touch och förlorar bollen eller misslyckade felpass och dribblingar. En willian eller Pericic typ hade United behövt tror jag och det hade blivit en stor skillnad. Alexis borde vara perfekt för vår typ av spel men av någon konstig anledning får han inte till det. Han var iofs inte så bra sista tiden i arsenal heller men hoppas på förbättring. Igår var jag väldigt hoppfull innan match med tanke på att vi är så grymt starka defensivt. Under matchen var jag heller inte orolig även om det stod 1-0 för jag visste att det kommer komma minst ett bra läge som kan kvittera och då har vi minst x och kan få med och i bästa fall vinst. Läget kom och vi fick inte in bollen tyvärr. Defensivt sätt så tycker jag spelarna gjorde ett utmärkt jobb hur dem förflyttade sig och täckte farligaste ytorna. Om man tittar på det så är det väldigt intressant och se hur en flyttar på sig och hur det får andra och flytta på sig. Ett väldigt häftigt samspel.

          • Richard

            24 oktober, 2018 at 23:06

            Sjukt irriterande långt inlägg (puppyn🙈

    • Fricken89

      24 oktober, 2018 at 10:28

      Du har helt rätt Puppym! (y) (y)

      • Haha

        24 oktober, 2018 at 15:59

        Va bra att du hållit på Utd så länge men då borde du och fricken kunna se något negativt i vad våra nuvarande tränare gör eller är han felfri? Vi är ett mittenlag i PL just nu och åkte ut mot Derby(!) samt ser det inte ut som att vi kan föra matcher förens vi ligger under. Jag har också hållit på laget väldigt länge och känner att det här är lägsta botten sedan jag först såg en utd match. Min åsikt är iaf att om vi hade hade haft en mer dynamisk och anfallsglad tränare så hade det iaf varit roligare att kolla på dagens lag med troligtvis bättre resultat än vad vi haft denna säsong.

        • Puppym

          24 oktober, 2018 at 17:21

          Varför borde jag se något negativt i en tränare? Jag såg problemen med LVG och Moyes även om jag nu efteråt tycker att Moyes borde fått mer tid. Jag tycker vi för matchen kanske inte med boll men genom att kontrollera motståndaren defensivt. Jag är inte säker på men det vet vi inte förrän man har testat. Finns många lag som spelar anfallsinriktad fotboll men det finns bara en vinnare.

  6. Carlserung

    24 oktober, 2018 at 04:37

    Ska försöka fatta mig kort för jag gillar inte när andra postar brev.

    Jag skulle vilja fråga Mourinho.

    Varför ska vi backa hem och vänta på att motståndarna slår en felpassning på vår planhalva? Eller att vi gör en brytning på vår planhalva? Varför pressar vi inte högre upp i banan och försöker återvinna boll på offensiv planhalva då vi är närmare målet? Varför är vårt passningspel/anfallspel så statiskt? Har spelarna någon frihet sista tredjedelen? Varför pressar vi inte Juventus ordentligt åtminstone första 10-15 minuterna? Det var då Pogba hade sitt stolpskott då Juventus hamnade under lite press. Varför envisas med att skicka upp bollen mot Lukaku när han inte vinner några nickdueller? Skicka iväg 3-4 pers med boll och kontra istället för att tjonga iväg bollen mot Lukaku som inte har någon lätt uppgift att göra något kreativt men som sällan lyckas att ens göra något med alla bollar som kommer mot honom på mittplan under en match.

    Jag ser ingen rörelse, glädje, självförtroende på plan och speciellt inte i anfallsspelet för det är näst intill obefintligt.

    Jag vill se United spela en fotboll med bollinnehav, kombinationsspel 1-2 touch, ta med ytterbackarna i anfallen som kan komma runt på kanterna och slå in bollen i straffområdet, tappar vi boll centrerar vi och pressar på motståndarnas planhalva inte enbart men i ett första skede. Vi ska skapa momentum.

    Jag är så trött på att vi inte ens försöker utan vi ska hålla på att tjata hål i huvet med en överdriven defensiv taktik som inte fungerar och inte ger några resultat. Jag mår dåligt när jag tittar på Manchester United.

  7. Alex express

    24 oktober, 2018 at 06:40

    En sämre 9a än Lukako har United aldrig haft, påverkar ganska mkt i det offensiva när vi har en klumpfot som ska fördela bollar.
    Att han får fortsatt förtroende match efter match är för mig en gåta men visar en del på Mous oförmåga att förändra.
    Och varför gör vi inga byten när vi ligger under ???

  8. William

    24 oktober, 2018 at 07:21

    Efter denna matchen känner man bara Mourinho ❤️

  9. Johan A

    24 oktober, 2018 at 07:23

    Jag kanske är liten naiv men tycker ändå spelet går framåt. Juve är ett av Europas bästa lag med den bästa defensiven. Lindelöf gjorde en bra match och visade att han håller på den här nivån. Offensivt var såklart inte bra alls, jag hade hellre sett Sanchez istället för Lukaku, men nu var han ju inte tillgänglig. Oavsett spelet börjar sitta mer, jag har sagt Mou out men han får gärna motbevisa mig.

  10. Brämhult

    24 oktober, 2018 at 07:59

    Om man nu vill backa hem med alla spelare och täcka ytor utan press på motståndare, så borde ju det spelet kväva Juves offensiv. Men icke, Juve skapar 5-6 målchanser ändå i första halvlek. Samtidigt har United inget spel framåt. Alltså, uselt spel över hela planen. Utan De Gea och fint spel av mittbackarna hade det slutat 0-3. Och de som tycker att ett kryss hade varit rättvist…Är ju helt befängt.

  11. Mogge

    24 oktober, 2018 at 09:12

    Nej. Detta var inget rolig historia att se hemma på Old Trafford. Lukaku var usel. Men är i grunden en bra målskytt, utan teknik dock. Målskyttet finns ju där i den Belgiskatröjan. Det jag är förvånad över är att det inte finns något mönster i vårat offensiva spel. Mourinho har ju haft godtid på sig att fixa till det nu.

  12. Albo

    24 oktober, 2018 at 09:14

    Fruktansvärt sorgligt hur långt efter vi är de riktiga topplagen. Man blir bara besviken. Spelarna slet som djur men ändå räckte det inte. Pogbas skott hade kunnat bli 1-1 men rent spelmässigt är vi hundra mil ifrån. Juve spelar fantastisk fotboll men vi borde kunna göra det mycket, mycket bättre. Halvmiljardgubben Fred hade nog tråkigt på bänken. Han hade nog gärna coschats av Allergi.

  13. Kristina Lindberg

    24 oktober, 2018 at 09:55

    Lukaku funkar inte som bollmottagare då han inte är någon Pogba. Han behöver understöd och komma in i boxen med fart, det är där han är farlig. Vi har inga som kan slå inlägg och så, den enda som gör detta är Partial och han hade ingen bra dag igår. Jag håller med personerna som nämner Lukakus brist på teknik. Det stämmer och visade sig under matchen, han har svårt att hålla i bollen när United är pressade. Vi kanske kan pröva Martial som ensam anfallare ihop med Chong o Rashford! Mkt rörelse med Chong och hans snabbhet och löpningar kan göra det jobbigt för backarna!

  14. Hampe

    24 oktober, 2018 at 10:15

    Som många säger finns det absolut inget mönster i anfallet, sista 20 såg ut som det brukar göra när United ska ”pressa” man har ingen koll på vad possessionerna är Rashford som spelade höger på pappret stod med Martial på vänsterkanten. Mata inne i straffområdet, Lukaku tar någon konstig löpning. Young är ute på högerkanten där Rashford egentligen ska vara o slicka sin kant och Young ska vara flera meter bakom med möjlighet att kunna överlappa. Våra yttrar tar alldeles för många konstiga löpningar samt att det möter bollen alldeles för mycket på konstiga ställen i mitten för att sedan inte ha några allternativ ut mot kanten. DEM ÄR HELT UTE O CYCKLAR! hahah pogba är nästan den jag stör mig mest på. Fattar inte hur folk kan tycka att ”pogba gör en bättre match en de andra United-spelarna” han är så fruktansvärt arrogant och bara lunkar hem i försvaret och hoppas på att de andra ska göra jobbet. Helt ärligt hur många passar slog han bort? Han är inte värld de pengarna och han är inte heller värld en United plats. Men ”han var ju bra i VM” nej det var han inte, visst, han var bättre i VM men inte bra. Han gjorde ett mål i finalen. Grattis! Han hade också två drivna, inte arroganta spelare bredvid sig, Kante och Matuidi som gjorde det mesta jobbet så pogba någon gång i bland kunde slå den där läckra passningen som han kanske får till en gång per match, och som verkar vara det folk ser honom som världens mest pontentiella mittfältare för. Usch för honom han förtjänar inte United tröjan.

  15. Bogotábanditen

    24 oktober, 2018 at 10:41

    Ett steg framåt två steg bak, the Mourinho way. Det var klappuselt på alltför många fronter. Lukaku är en gåta och Rashford trodde jag satt på bänken ända tills jag såg honom springa på kanten i typ 60 minuten…ingen Fellaini (vårt enda kvitteringshopp!)på bänken betyder att Mou inte tycker det är mödan värt att göra något byte. Men det hade väl inte blivit sämre med att chansspela en entusiastisk Chong några minuter. Vad trött man är…

  16. Peppis

    24 oktober, 2018 at 12:44

    Man återupprepar sig men offensiv spelidé, löpningar osv…. whaat
    Jag tycker synd om spelare som Martial och Rashford, de gör vad de kan men det finns ingen koppling mellan de olika lagdelarna, det enda som finns kvar är att solodribbla och det är inte lätt mot ett Juventusförsvar. Lukaku och Matic dåliga individuella prestationer men i övrigt landar mycket ansvar återigen på coachningen tyvärr.

Lämna ett svar till

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

NÄSTA MATCH AVSPARK: 24/11 16.00
Manchester United - Crystal Palace
Premier League
Visas på Viasat Sport Premium, Viaplay

Senaste kommentarerna

FLER Matchrapporter