Gilla oss på facebook
Advertisement Advertisement Advertisement

Nyheter

Saha: Svårt oavsett manager

Louis Saha tror inte att Zidane eller någon annan manager skulle få det lätt att förvalta Manchester United bättre än Mourinho…

United går trögt, laget klickar inte och dessutom så är resultatraden långt ifrån tillräckligt bra. Det pratas allt mer om att Mourinho hänger löst och Zidane är den som nämns som potentiell ersättare, men den gamle Unitedanfallaren Louis Saha tror att även Zidane skulle få svårt att få pli på dagens United.

”Men med det här laget så skulle alla managerns oavsett vem det är ha samma problem. Det är mycket arbete oavsett vem som kommer in. Zidane? Han skulle vilja ha ett lag fullt av storspelare. I Real Madrid hade han ett lag med Galacticos – men i Manchester United är det annorlunda. Han skulle behöva coacha väldigt mycket, mer än bara management” säger Saha till talkSport.

 

Källa: MEN

30 Kommentarer

  1. Fricken89

    1 oktober, 2018 at 13:58

    Precis! Vi har haft tre olika efterträdare till SAF, några mer meriterade än andra – och gått knackigt med alla tre! Svårt att göra framsteg om spelarna vägrar lyssna på managern. Vad fan är grejen med att ha en ledare/manager, när spelarna ständigt protesterar och gör som de själva vill! Spelarna har också ett ansvar för att laget ska spela bättre och få med sig positiva resultat. Men det är bara managern som får ta all skit. Med tre olika tränare och spelet ständigt glappar, så är det uppenbart att det även ligger ansvar från spelarnas inställning/prestationer till att vi aldrig kan bygga momentum. Skärp er!
    Vissa är övertygade om att bara om Zidane tar över, så blir allt som på SAF tid. Själv är jag inte lika övertygad, när man kollar på allt man fått erfara av United sedan SAF gick i pension.

    • Böje

      1 oktober, 2018 at 15:11

      Visst har spelarna ett ansvar. Men man kan inte skylla på SAFs pension hur länge som helst, nu har det gått fem och ett halvt år och klubben borde ha vant sig av med honom nu. Klubben har ingen plan, spenderar skyhöga summor på usla spelare och tar in managers helt planlöst. Där ligger det stora problemet.

      ”Managern får ta all skit” är ett generaliserat uttalande som delvis är sant, fullt berättigat eftersom det är han som är ytterst ansvarig. Liksom att det är högst rimligt att en partiledare är ytterst ansvarig om ett parti går dåligt eller bra, man kan inte skylla på en partikanslist då. Dessutom så har flera spelare, Pogba inte minst, får motta x antal hårda kängor. Lindelöf avrättas av engelsk media varje vecka och Fellaini har sågats stenhårt sedan dag 1. Att spelarna kommer lindrigare undan än managern är sant, vilket också är helt enligt med hur det brukar gå till i ett företag. Men att spelarna kommer undan helt är långt ifrån sant.

      Mourinho har tappat laget, precis som han gjorde i Chelsea och säsongen körd efter 1 månad. Våra rivaler går som tåget och har fått ihop sina lagbyggen på ett betydligt bättre sätt än vi, och det är dagens sanning. Men att LvG fick sparken men Mourinho får vara kvar är ju märkligt, troligtvis är det hans korkade långa kontrakt som är orsaken.

      #MouOut

      • Fricken89

        1 oktober, 2018 at 15:35

        Eftersom det inte skett några direkta framsteg med tre olika tränare på 5 år, som har tre olika filosofier om hur man ska spela fotboll, så ser jag att det största problemet är att spelarna tror de kan bete sig hur de vill. Finns fortfarande inget som styrker att det med säkerhet skulle bli bättre med Zidane vid rodret.
        Ja, Mourinho tar ut laget, så det borde vara självklart att de spelare som blir uttagna i matchtruppen, borde bli glada och ge allt de har under hela matchen för att representera Man Utd, istället gör de raka motsatsen och sviker både managern och fansen gång på gång. Vi har aldrig fått igång ett riktigt vinnar-momentum att bygga vidare på med varken Moyes, LvG eller Mourinho. Med det sagt, så kan man inte skylla alla problem på managern.

        • Böje

          1 oktober, 2018 at 15:59

          Tre olika filosofier håller jag inte med om. Moyes och Mourinho är mer lika varandra än vad folk tror. Stor forward, stora mittfältare, kötta och grisa. Fellaini har exempelvis blommat under båda, framför allt under hans sista år i Everton. Och nu är han en av våra viktigaste spelare under Mourinho.

          De tre vi har provat är alla utdaterade, de har haft sin storhetstid och ingen vill ha dem längre. Vi har INTE provat en modern, progressiv tränare med en modern filosofi än. Det är det vi bör söka efter.

          #MouOut

          • Solskjaer

            1 oktober, 2018 at 16:10

            Helt rätt Böje, håller med om vår enda ord du skriver 👍🏽👍🏽
            #MouOut #MrChelsea

          • Fricken89

            1 oktober, 2018 at 16:10

            Oavsett så måste spelarna fatta att det är managern som bestämmer, oavsett vilken manager som sitter vid rodret, annars kommer det aldrig bli bättre ens vid ett managerbyte.
            I dagsläget så ser jag bara en massa överbetalda divor som enbart vill bli behandlade som kungligheter, som bara bryr sig om lönen de får och tror att de kan bestämma allt hur de vill.

          • Böje

            1 oktober, 2018 at 16:19

            Du håller alltså med om att tre olika filosofier inte är riktigt rätt?

          • Fricken89

            1 oktober, 2018 at 16:22

            Nej, men jag respekterar att du ser det som att så är fallet.

          • Böje

            1 oktober, 2018 at 16:36

            Så du tycker att Mourinho är en progressiv, flexibel och modern tränare?

          • Fricken89

            1 oktober, 2018 at 17:03

            Jag vet att Mourinho är en vinnare som ställer stora krav på sina spelare, precis som SAF gjorde, även om deras filosofier är skilda, så skulle Mouś filosofi vara vinnande om spelarna lyssnade och spelade efter direktiven som ges till 110%, precis som alla spelare gjorde under SAF fast med hans filosofi.
            Mou, precis som vi fans är också missnöjd med insatserna. Spelare som representerar United borde veta exakt vad det innebär att uppfylla de kraven som krävs för att representera den största klubben i världen, efter historien som SAF byggt upp.
            SAF ställde (som sagt) också krav under sina två nästan tre decennier, inte svek hela laget honom för det, bara någon enstaka spelare, som då isf såldes och man märkte ingen märkbar skillnad på lagets insatser trots det.
            Jag vill ha ett långsiktigt lag. Om spelarna tröttnar på våra managers efter två-tre år i fortsättningen (för alltid?), så är vi ingen speciell klubb längre och inte bättre än något annat topplag på den långsiktliga fronten.

          • Böje

            1 oktober, 2018 at 17:16

            Kan du snälla svara ja eller nej med en kort motivering, utan att skriva en uppsats? Trots den långa texten så fick jag inte svar på min fråga.

          • Fricken89

            1 oktober, 2018 at 17:24

            Jag skrev att Mouś filosofi är vinnande om spelarna följer direktiven till 110%, som de ska göra oavsett manager vid rodret, som de dessvärre inte har gjort under någon av SAF tre efterträdare.
            ”Modern” är en definitionsfråga, eftersom inget lag spelar exakt likadant.

        • Martin

          1 oktober, 2018 at 16:28

          Helt otroligt hur du Fricken kan skylla på spelarna gång på gång och ta Mourinho i försvar. Blir alla spelare lata så fort de kommer till united? Ser du för helvete inte att vi har en otroligt tråkig, fantasilös och riskminimerande fotboll? Det är ju inte direkt så att spelarna blir lata så fort de kommer till united, men piggnar till i Chelsea, Liverpool, Barca, Juventus osv… Skärp dig o se problemet! Det är tränarens förbannade jobb att se till att hålla spelarna fokuserade, målmedvetna, hungriga, följa matchplaner osv.. Sen har ju Mourinho värvat ett tiotal spelare sen han kom till klubben. Så han har verkligen fått möjligheten att forma just sitt lag. Ändå ser det ut så här….

          • Fricken89

            1 oktober, 2018 at 16:40

            Jag tar inte enbart Mourinho i försvar, jag ser till helheten av vad vi fått erfara av dessa tre efterträdare till SAF under dessa fem åren. Spelmässigt har vi aldrig klarat av att bygga momentum med någon av dem.
            Moyes ville ingen (förutom Fellaini) spela under så han kunde inte bygga sitt lag, men både LvG (som f.ö spelar offensiv fotboll) och Mourinho har fått bygga lag för mångmiljardbelopp och ändå inte lyckats bygga ett samspelt lag. Jag behöver inte skärpa mig, för jag bara poängterar att myntet har två sidor och att alla i laget har ett ansvar för att det ska fungera.

          • Albo

            1 oktober, 2018 at 17:00

            Att rulla runt bollen i 90% av matcherna och ändå bara skapa max en enda målchans är inte att spela offensiv fotboll. Gör om gör rätt.

          • Fricken89

            1 oktober, 2018 at 17:04

            Ja, så ser du på det.

    • Krister

      1 oktober, 2018 at 15:46

      Så efter West Ham matchen ska man som supporter skärpa sig och stötta Mourinho? Ehh.. Påstår inte att allt löser sig med att exempelvis ta in Zidane, men det KAN omöjligt bli sämre. Som sagt, Mourinho är ytterst ansvarig för laget. Klarar han inte av att motivera spelarna inför matcher så är bara det ett tjänstefel. Sedan är han ansvarig för lagutagning och taktik. Spelare och uppställning/taktik mot West Ham summerar allt för mig. Mourinho måste bort! Skickar man sedan Pogba för att han satt sig ovanför manager och klubb så ok. Avslutningsvis, Fellaini, Matic och MC Tominay på planen samtidigt? Herregud!!

      • Fricken89

        1 oktober, 2018 at 15:47

        Spelarna ska skärpa sig. Var fick du supportrarna ifrån??

        • Krister

          1 oktober, 2018 at 16:03

          Missuppfattade din text då tydligen. Uppfattade det som att vi supportrar skulle skärpa oss. Sorry.

          • Fricken89

            1 oktober, 2018 at 16:11

            Det är lugnt. (y)

    • Manu75

      1 oktober, 2018 at 16:00

      Klart det inte behöver bli bättre på en gång men har hellre 1-2 år där vi ligger runt 10 plats men försöker utveckla ett anfalls spel än lyssna på Mourinhos bortförklaringar, hans dyra nyförvärv o ändå rikta in sig på försvar , vi spelar så förbannat tråkig fotboll har gjort det alla år under Mourinho o det är hans ansvar

    • GGMU4ever

      2 oktober, 2018 at 16:22

      Det här med SAF håller inte… Wenger avgick, Arsenal går bättre än oss med en mycket sämre trupp, varför? Jo för att Emery kan coacha, och Mourinho kan inte. Han är en envis liten media-bebis som bara gråter o gråter över saker han inte får med sig (spelare, dombeslut etc.) Aldrig gillat Mourinho, inte någonsin. En av dom tränarna jag hatar mest. Han har aldrig gjort något bra, han har bara spelat fult o vunnit. Han bryr sig bara om resultat, och nu får han inte ens med sig resultat längre. Han är fan inte något bättre än van Gaal.

  2. Plattis

    1 oktober, 2018 at 15:28

    Vi har tyvärr tagit in 3st dinosaurier som inte kan eller vill utveckla spelet. Deras taktik funkade i början av 2000-talet.
    I dagens fotboll måste man ha ett bra anfall och en stark defensiv annars har man inte chans.
    Spelet ska inte byggas på att motståndarna ska göra misstag för att vi själva ska få en mål chans.

    • Affe

      1 oktober, 2018 at 16:30

      Plattis,det var ju en fantastisk nyhet du kom med.
      ”I dagens fotboll måste man ha ett bra anfall och
      en stark defensiv annars har man inte chans”. Vet
      du vad,det har man vetat om sen urminnes tider när
      det började spelas fotboll för över hundra år sedan.
      Och visst,det gäller än idag.

    • Molo

      1 oktober, 2018 at 16:35

      Vann inte Mourinho trippeln 2010, är ju knappast början på 2000 talet, och i finalen mötte han just ett lag coachat lvg.
      Kritik i all ära men man bör hålla sig till fakta.

      • Plattis

        1 oktober, 2018 at 18:26

        Haha håller med dig till 100% men det verkar ju inte dem 3 tomtarna som vi har/haft förstå…

  3. Tobe

    1 oktober, 2018 at 19:01

    Hänger väldigt mycket på spelarna också..! Dra av hälften på deras löner så händer det nog grejer. Antingen lämnar dem eller så skärper dem bortskämda pojkarna till sig. Så är det i det verkliga arbetslivet, ju bättre du presterar ju mer har du och säg till om angående din lön. Gör du ett dåligt jobb så riskerar du att bli uppsagd. Varför ska fotbollspelare glida på en räckmacka och göra som dem själva känner för. Om man nu ska kalla det för deras yrke och tjäna dessa fantasi summorna varje vecka så får dem fan i mig spela bättre också..!

    • Fricken89

      1 oktober, 2018 at 19:09

      Håller med! Kunde inte ha formulerat det bättre själv. (y) (y)

      • GGMU!

        1 oktober, 2018 at 22:11

        Håller också med 👍

  4. Sauron

    1 oktober, 2018 at 21:15

    Det känns ju konstigt att Alla spelare som är kvar sen SAF lämnade, och alla spelare vi köpt in, blivit lata och bortskämda för att de spelar just i United. Vi är ju inte det enda klubben som betalar höga löner.

Lämna ett svar till

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

NÄSTA MATCH AVSPARK: 22/12 18.30
Cardiff - Manchester United
Premier League
Visas på Viasat Sport Premium, Viaplay

Senaste kommentarerna

FLER Nyheter