Gilla oss på facebook
Advertisement Advertisement Advertisement

Nyheter

Brighton vs Manchester United

United startelva: De Gea – Young, Lindelöf, Bailly, Shaw – Pogba (c), A.Pereira, Fred – Mata, Lukaku, Martial

United bänk: Grant, Smalling, Fellaini, Herrera, McTominay, Lingard, Rashford

Brighton startelva: Ryan – Montoya, Dunk (c), Duffy, Bonk – Knockaert, Stephens, Propper, March – Gross – Murray
Brighton bänk: Button, Bernardo, Balogun, Kayal, Bissouma, Jahabakhsh, Locadia

Domare: Kevin Friend

Inför: Mourinho valde att göra tre ändringar från vinsten mot Leicester: Darmian, Rashford och Sanchez fick göra plats för Young, Lukaku och Martial. Sanchez vilades pga småskada – ingen större förlust med tanke på insatsen mot Leicester. Viktigt för United att Lukaku var tillbaka från start. Brighton gjorde två ändringar från senast, då ytterbackarna Saltor och Bernardo petades för Montoya och Bonk.

Första: Före avspark så hölls det en hyllningsminut för John Shepherd och Jimmy Collins, båda f.d. Brighton-spelare som avlidit under sommaren. Hemmalaget tog sedan hand om avsparken på Falmer Stadium. Matchinledningen var jämn med lite aktioner av båda lag på offensiv planhalva. I 10e minuten kom matchens första riktiga chans dock, då Pogba spelade fram Lukaku som stod för ett riktigt dåligt skott som inte ens gick på mål. Dunk fick i samma situation en smäll på fotleden av Lukaku och blev en stund senare sittande i behov av behandling. Han fick halta av, men var strax därpå tillbaka på plan igen. I 19e minuten blev Dunk sittande igen, och hans match var över. Han fick halta av planen och ersättas av Balogun. I 22a minuten så lyckades Knockaert springa sig loss (Shaw upphävde offside genom att vara för långt ner), men täckt utåt av Shaw så försökte han skjuta från straffområdeshörnet och var inte i närheten av mål. Målnollan sprack i 25e minuten, då Murray tog sig runt Lindelöf och satte foten till på ett inspel av March som han skarvade in i mål bakom De Gea. 1-0 till Brighton. 2-0 lät inte vänta på sig, utan kom redan två minuter senare. Efter en hönsgård efter hörna så körde Brighton lite högkvalitativt flipperspel och Duffy kunde skjuta in bollen.

United pressade på och lyckades i 34e minuten reducera efter att Shaw försökt volleyskjuta en rensad boll som täcktes delvis på en motståndare och studsade upp in framför mål, varefter Lukaku kunde nicka in 2-1 från nära håll. I 38e minuten så fick Brighton en frispark strax utanför straffområdet efter att Pogba drällt med boll och Fred tvingas fälla Knockaert. Yttern klev själv upp och tog frisparken, men skickade den över utan att hota De Gea. I 43e minuten tappade Fred boll, Brighton kontrade och Bailly stod för en sen tackling i straffområdet som inte gav domare Friend något annat val än att peka på straffpunkten. Gross stegade upp för att ta hand om straffen, och även om De Gea fick en fot på bollen kunde han inte hålla den ute, utan den studsade upp från foten rakt i nättaket till 3-1. I den första tilläggsminuten av fyra så fick sen Martial matchens första gula kort då han höll fast Knockaert efter att slarvigt ha tappat boll till denne. När domare Friend blåste av för pausvila så satt Brighton (rättvist) i ledning efter en halvlek där United visat upp alla sina brister. En Pogba som inte fungerade, en Bailly som bara stängt av, en Mata som inte var med i matchen, en högerkant som var så öppen att man kunnat köra ett containerfartyg rakt igenom och ha utrymme över… Kraftig uppryckning skulle krävas i paus för att få med något från matchen, då United var steget efter i alla aspekter.

Andra: Till andra halvlek så gjorde United två byten: Rashford och Lingard kom in istället för Mata och A.Pereira, vilket innebar en övergång till 4-2-3-1 igen. Bailly var redan i 48e minuten väldigt nära att ge bort ett friläge då han var nonchalant på att ta ner en boll från Pogba, men han lyckades precis lösa upp sitt eget misstag. I 50e minuten fick Young en smäll på vristen av March, men den senare slapp något kort, och Young kunde efter lite haltande fortsätta. I 60e minuten plockades Martial av för Fellaini. United började efter bytena piggna till lite iallafall, men man skapade inte mycket, även om man hade bollen mycket. I 75e minuten drog Pogba till ett slumpartat långskott som Ryan fick sträcka sig för att tippa till hörna med ena handen. Strax därpå blev Ryan liggande med ont i bröstet efter att ha hoppat ihop med Duffy. Han kunde dock fortsätta efter lite behandling. I 89e minuten så lämnade Gross plats för Kayal. I 92a minuten så var det Murray som vankade av för Locadia. Minuten därpå så sprang Duffy ner Fellaini i straffområdet, och domare Friend pekade på straffpunkten. Pogba stegade upp och skickade säkert in 3-2 högt och hårt. När domare Friend sen blåste av för full tid så stod Brighton som klara och rättvisa vinnare.

Betygsskala: 7: Cantonaklass, 6: Världsklass, 5: Mycket bra, 4: Bra, 3: Godkänd, 2: Inte godkänd, 1: Falcao-klass.

De Gea: 3 – Gjorde det okej och kan inte lastas för något av målen, även om utsparken som föregick tredje målet var sådär.

Young: 2 – Var inte bra nog som högerback helt enkelt. Såg ut som Darmian brukar göra till vänster.

Bailly: 1 – Var aldrig med idag. Helt ‘off’ från början till slut. Dålig i positionsspelet, okoncentrerad, slarvig och vårdslös. Orsakade en straff.

Lindelöf: 2 – Såg skakig ut i försvarsspelet, blev helt bortgjord av Murray vid första målet. Rent generellt såg han ut att ha svårt att hänga med, om än långt ifrån lika illa som mittbackskollegan.

Shaw: 4 – Enda spelaren i United som verkligen såg ut att tända till redan från början. Bra match åt båda håll.

Pogba: 2 – Precis som Bailly var han inte med från start. Grinig, frustrerad och slarvig. Hade ett bra långskott och satte straffen stabilt, men i övrigt var han en stor anledning till att United inte kom någonstans alls.

A.Pereira: 2 – Hade problem med positionsspelet och duellspelet, vilket inte var idealiskt då han skulle vara den sittande mittfältaren. Bra med boll, väldigt undermålig utan.

Fred: 2 – Såg mest vilsen ut och blandade slarviga passningar med vårdslösa tacklingar.

Mata: 1 – Han håller inte i PL längre. Hans begränsningar (fysiken, snabbheten) blir tydligare och tydligare för varje match.

Lukaku: 2 – Lyckades få in en boll, men var i övrigt menlös. Lyckades inte komma med i matchen (inte för att han fick någon hjälp av mittfältet för det, men…).

Martial: 1 – Hade en bra löpning under hela matchen. Osynlig och usel utan bollen vid fötterna, och såg bara omotiverad och fantasilös ut de gånger han fick den.

Rashford: 2 – Sprang mycket, men kom ingenstans.

Lingard: 2 – Pigg men otajmad.

Fellaini: 3 – Lyckades oroa Brightons försvar lite och fixa en straff.

Mourinho: 1 – Klarade varken av att organisera eller motivera laget, så frågan är vad han egentligen sysslar med.

Summering: United åkte och besökte Falmer Stadium och inkasserade sin tredje raka bortaförlust mot Brighton. Helt rättvist dessutom. United såg loja och omotiverade ut från start, samtidigt som Brighton var på hugget, kompakta defensivt och tunga i presspelet. United hade enorma problem mycket då på grund av att Pogba och Bailly inte var med alls, samtidigt som Fred och Pereira såg fullständigt förvirrade ut när Pogba inte var en funktionell referenspunkt, och högerkanten med Mata och Young var tragiskt usel (rätt säker på att nån gammal grek i publiken lyckades skriva en historisk pjäs om den…). Plus att Martial var Martial, Lindelöf såg ut att gömma sig och Lukaku var rostig. Det såg lite piggare ut efter tre byten, men faktum kvarstår att med den totala frånvaro av organisation, särskilt offensivt, så fungerar det inte alls om inte antingen Pogba eller Lukaku har en bra dag inviduellt.

Och detta gör Uniteds spel förutsägbart, tråkigt, dåligt, meningslöst och lika oskarpt som den minst intellektuellt begåvade i Jönssonligan. Visst kan man kräva mer av spelarna, men när managern inte ger dem förutsättningarna att faktiskt prestera så blir det bara parodiskt.

3-2 borta mot Brighton är dåligt, men inte i närheten av lika alarmerande och patetiskt som det insatsen faktiskt sa. Det ser mer och mer uppenbart ut att Mourinho inte är intresserad av att ändra på sig, oavsett vilka förändringar som gjorts i hans tränarstab, och då kommer det inte fungera med det här laget.

Nu väntar hur som helst en veckas vila till innan man tar emot Spurs hemma på Old Trafford måndagen den 27e Augusti, där man förhoppningsvis kan prestera bättre än detta.

56 Kommentarer

  1. Johan

    19 augusti, 2018 at 20:04

    Ett ord katastrof

  2. lopa

    19 augusti, 2018 at 20:14

    Detta är så pinsamt dåligt att jag spyr. Hur är detta ens möjligt – hur är det möjligt att spela så dååååååååååååålig fotboll. Det är för fan div 3-fotboll i Sverige som United visar upp. Det är så fruktansvärt så jävla dåligt.

    Överbetalda jävla spelare tillsammans med en tränare som inte kan någonting annat än att parkera den jävla bussen – som i övrigt INTE ENS FUNGERAR..

    Sopor HELA jävla högen.

    • Johan

      19 augusti, 2018 at 20:17

      Så rätt du har i din analys

  3. micke

    19 augusti, 2018 at 20:15

    Som sagt, detta kommer att vara en mellanmjölkssäsong.
    Lika uselt som vanligt, bara kolla på grannen bredvid….united är mils efter.

    • Johan

      19 augusti, 2018 at 20:17

      Håller med

  4. J Money

    19 augusti, 2018 at 20:18

    Man kan inte göra annat än att skratta.. helt otroligt

  5. Johan

    19 augusti, 2018 at 20:21

    Ska vi verkligen ha Mou kvar

  6. REDDEVIL

    19 augusti, 2018 at 20:25

    Jag brukar inte kommentera och läser oftast hela tiden men efter idag så känner jag att jag måste skriva av mig.
    Efter 1a matchen hade alla positiv känsla efter turbulensen från försäsongen och kanske var det bara jag men jag hade fått tillbaka hoppet MEN efter dagens match så vet jag inte längre vad man ska säga, detta lag med Mourinho är inne på 3e året och vi spelar FORTFARANDE som ett allsvensktlag.

    Detta är rent utsagt pinsamt är det ingen som bestämmer längre i united? är det ingen som sätter ner foten och säger ifrån? det kan inte se ut på detta viset längre………..

  7. Charlie

    19 augusti, 2018 at 20:29

    Finns ingen harmoni i gruppen, ingen spelidé, ingen jäklar anamma nu går vi ut och kör över dom. Vet inte vems fel detta är men någonting måste hända annars kommer detta att sluta illa.

  8. Richard

    19 augusti, 2018 at 20:35

    Jag tror det största problemet med mouis filosofi(diciplin,kontroll,organiserat,hårt arbete)…fungerar ett tag,men det blir tråkigt till slut att gå till jobbet,när man inte ,skapar,förnyar och gör kreativa saker.

  9. Christer Franzén

    19 augusti, 2018 at 20:35

    Håller med om allt som skrivits här före mig,så länge Mourinho är kvar så blir det skit,inte en spelare som har utvecklas till det bättre,ingen ser ut att ha roligt och noll i självförtroende,han har lyckats med att ta bort det bästa i stort sett varje spelare,han passar inte in i Uniteds tänk när det gäller hur fotboll ska spelas.

  10. Thomas

    19 augusti, 2018 at 20:38

    Har försvarat Mou länge men nu är de nog , Vi har den trupp vi har och då måste vi ha någon vid rodret som kan utveckla en trupp och ett spelsätt . Vi står kvar på ruta ett i vårt sätt att spela modern fotboll . Nu har vi endast en möjlighet till förändring och den måste tas inom kort . De är ok att förlora matcher ! Men de är inte okej att förlora på de sätt som United ofta gör .

  11. Tobbe

    19 augusti, 2018 at 20:41

    Pogba som kapten är kanske inte den bästa lösningen. Måste vara någon som pushar och driver laget framåt när man ligger under. Inte blir frustrerad så fort det går emot och viftar med armarna samt gnäller på varje domslut. Shaw bättre alternativ? De Gea bättre alternativ? Lukaku bättre alternativ? Ja någon utav dem tycker jag iaf. Mata tycker jag dem ska sälja, han håller inte för PL längre. Alldeles för klen. Han ska inte starta iaf, Fellaini är en start spelare för fan. Han och lukaku på topp. Tycker lindelöf samt lukaku ska ha en 3:a för dem krigade som fan där ute idag. Shaw bäst på plan idag igen, han kommer bli riktigt grym denna säsongen känner jag på mig.

  12. Tachada

    19 augusti, 2018 at 20:41

    Är det HELT uteslutet att Mourinho kan få sparken inom den närmsta framtiden?

    • Felix

      19 augusti, 2018 at 21:15

      Tyvärr har han ju förnyat sitt kontrakt för inte så länge sen och vore rätt dyr att sparka. Ska nog till att en CL-plats ska börja se lite otydlig ut där borta vid horisonten för att Eddie ska dra i nödbromsen. Men man vet aldrig, de inser nog att den här sortens hästskit är inte direkt något som lockar publik eller optimism eller befrämjar klubbens varumärke.

  13. Lalle

    19 augusti, 2018 at 20:50

    Håller med vad alla tycker ovan. Kommer bli en tuff början på PL tills Mou får kicken. Tyvärr tror inte jag att han kommer kunna vända på den negativa trenden. Mou utstrålar negativitet, speglar av sig på spelarna. Allt snack om att han inte fått in spelare m.m. Tycker vi har ett slagkraftigt lag, men Mou har tyvärr inte förmågan att få det att prestera.

  14. Tommy

    19 augusti, 2018 at 20:53

    Innan säsongen började gissade jag på en 7e plats.
    Förra säsongen fick vi mer poäng än vi förtjänade som många experter redan poängterade.
    Vi är mil efter topp 6.

  15. Roy

    19 augusti, 2018 at 21:00

    Ser tufft ut……..tycker det ser ut som att spelarna har det tråkigt ute på plan,ingen glädje…..,hur får man tillbaka den….

  16. Roy

    19 augusti, 2018 at 21:06

    Att Mata får vara med i truppen är ett stort skämt….

  17. Farzad

    19 augusti, 2018 at 21:22

    Jag vill gråta, när ens dag kan förstöras utav en usel prestation så mår man så dåligt inombords. All glädje med United är borta, vad finns kvar av det vackra lag som vi kommit att älska. Det handlar om pessimism och en fotboll som inte gör skäl för att visas på tv. Vad har hänt med spelarna? Är det så här det är i storlag, att när man inte tkr om sin manager så slutar man att kämpa för fansen? Spelarna förstår inte eller så har de inte klubblagskänsla, eller/också inte den professionalism som krävs för storlag. Det är en oroande utveckling där managers förlorar sin respekt och spelarna tror att de är större än managers och klubben. De coacher som bevisligen är bra på att få folk att spela för de är bl a Guardiola (mästare), Klopp, Pochettino. Det är uppenbart att spelarna har slutat kämpa, det finns inget lag, spelarna beter sig som att de är bättre än vad de är. Pogba är ingen artist och han var bra i vm p g a att han höll sig till skolboken, han har inte Greizmans eller Mbappesf förmåga att dribbla o underhålla, eller för den delen vara en effektiv offensiv spelare, han är som bäst när han kämpar och använder sin styrka. Fred är en besvikelse hittills, tkr han tillför energi men inte mer än så, ingen riktig kvalitet. Lindelöf hänger inte med i PL. Men det som blir alltmer uppenbart är bristen på bra passningspel, vi slår bort bollar, kan int spela oss ur situationerna, klarar inte av att hantera motståndarnas presspel etc. Fred fick vända hem otaliga ggr då det inte fanns någon att spela. Martial är för ineffektiv när han får bollen, sällan mål el assist, han är ingen ytter men inte bra nog för att bemästra anfallsrollen. Lingard och Rashford tillför energi men de är alldeled för dåliga för att tillhöra världstoppen. Vi har rätt usla spelare i laget också. De bästa lagen är oerhört bra på att tråckla sig förbi motståndarna, spela sig förbi pressen och att vara snabba i omställningarna, vi har inget av detta. Lukaku är en tillförlitlig målgörare men har för dålig kvalitet för att på egen chans skapa något, han är beroende av sina medspelare. Titta bara på Englands insatser under VM, överskattade till tusen och den enda som stod ut var Sterling med sina fina dribblingar och sättet han dominerade spelare på. Lingard, Rashford och Young är på sin höjd medelbra spelare som inte förtjänar att spela i detta laget, ingen slutprodukt eller artisteri, de håller inte. Rashford kommer aldrig att bli lika bra som Giggs el Ronaldo, vi behöver spelare som kan fylla deras skor om vi ska bli lika bra som förr eller bättre. Vi har inga spelare som kan fylla våra tidigare stjärnor.

  18. Johan

    19 augusti, 2018 at 21:48

    Vi är alla United älskare, men jag delar inte allas pessimism och domedags ord. Jag har varit United fan sen 2-års åldern och har nu i över 30 år följt detta underbara lag. Vi vill alla tillbaka till Sir Alex dagar då vi dominerade alla, men det känns långt borta. Dock är Mou inte så dålig för United – i mina ögon – han har lyft spelet flera nivåer från Van Gaal (som bara passade runt utan skott på mål) och från Moyes (som inte visste vad en stor klubb var). United har både trupp och bredd för att utmana på alla fronter, det som behövs är harmoni och laganda. Mou var tydlig i sin intervju att han inte kritiserar spelare offentligt (längre), vilket är ett stort steg i rätt riktning. Vi har materialet, vi har laget. Nu behöver vi sluta upp bakom vårt lag och bakom vår manager (som Sir Alex sa i sitt sluttal). Mou är en taktiker men spelar mycket mer offensivt än vad både Van Gaal och Moyes kan stava till. Saker kan alltid bli bättre men låt oss inte ge upp redan nu!
    GGMU

    • Fricken89

      19 augusti, 2018 at 22:07

      Det bästa jag har läst idag! 👍🏻

      • Djemba Djemba

        19 augusti, 2018 at 22:57

        Brukar sällan skriva nuförtiden men helt seriöst så måste ni vakna! Vad i Mous taktik tycker ni verkar lovande för framtiden? Vi alla här inne är unitedsupportrar men det betyder inte att vi behöver vara naiva för det! Hur kan vi försvara den spelstil vi har och den totala brist på kreativitet? Förra året STAL vi poäng, tror dock att vi inte kan göra det i år! VAKNA!!!

        • Fricken89

          19 augusti, 2018 at 23:34

          Mou är betydligt bättre än Moyes och LVG. Och sedan så har man märkt under dessa fem åren utan SAF, att alla problemen i klubben inte enbart hängt på managern.
          Det som krävs är tålamod, fast det har en del United-fans glömt bort vad det innebär…
          Det har dessutom bara gått TVÅ matcher av denna säsongen och folk börjar redan bete sig som Chelsea och City fans…
          Om det ska vara på det här viset så fort det blir det blir motgång på något vis, så kan jag garantera er alla att inte någon manager kommer att lyckas i United, när det blir förlust eller när spelet inte vill sig för oss om fansen ska börja spy galla hela tiden.
          Spelet var inte alltid vackert under SAF heller och han vann inte varje år heller, men vi stöttade honom och det gav ett enormt resultat tack vare tron vi alla hade på honom i nästan tre decennier.
          Jag tror på Mou. Och jag tror (som sagt) att tålamod är nyckeln till vår kommande framgång.

          • GGMU

            20 augusti, 2018 at 00:32

            Går knappt o jämföra spelarmaterialet. SAF vann ligan med Anderson o Cleverley på mittfältet.

          • Fricken89

            20 augusti, 2018 at 01:07

            Ja, för att SAF va en fotbolls gud. Ingen manager kan jämföras med honom. Min poäng är bara att även matcherna som SAF vann, inte alltid genomfördes av vackert fotbollsspelande.

          • Sauron

            20 augusti, 2018 at 01:18

            1. Att vara bättre än Moyes och van Gaal är inte bra nog för United. Dessa båda herrar fick sparken för sina misslyckanden, högre krav än så måste vi ha.
            2. Det har gått två säsonger + 2 matcher och inget tyder på att vi går i rätt riktning. Spelarna verkar olyckliga och i disharmoni – något är fel.
            3. Chelsea sparkar tränare vartannat år, de vinner dessutom ligan vartannat år. Tror inte alls att det är svårt att få hit en ny tränare till United. Sa inte Zidane nyss att han var sugen? Sanningshalten har jag ingen aning om.
            4. SAF hade ett kapital av framgångar bakom sig i United, ingen förväntar sig att vi ska vinna alla matcher som vi spelar, spelet var inte alltid vackert men allt som oftast var det så, full fart och vi körde över lag titt som tätt. Vi la oss inte på försvar så fort vi hade gjort 1-0 på straff i tredje minuten mot ett mittenlag. Det blåste ganska hårt runt SAF ibland också, när Arsenal och Chelsea stack upp så var United ”slut”.
            5. Du kan ha rätt om Tålamod, det kan också vara helt fel. Att sitta lugnt och tyst i båten medan den sjunker räddar dig sällan.

          • Felix

            20 augusti, 2018 at 01:24

            Över två år och det syns inte en antydan till en offensiv struktur eller idé. Hur lång tålamod ska man ha med en manager som tydligt visar att han inte kommer ändra det som funkade för honom för tio år sen, oavsett om det inte funkar för fem öre idag?

          • Fricken89

            20 augusti, 2018 at 02:07

            United i jämförelse med Mou’s tidigare klubbar, är hans största utmaning han tagit sig an. United är förmodligen den största utmaningen för oavsett vilken manager i dagsläget. Sådana här reaktioner från delar av fansen gör inte livet/jobbet lätt för någon manager vill jag lova.
            Moyes och LVG gjorde så skutan sjönk, Mou har fått upp den till ytan igen.
            Jag ser inga tecken på att spelarna är missnöjda. Av bilder att döma när United utför olika träningsövningar på Carrington, så har alla ett skratt/leende på läpparna.
            Zidane ser jag som ett riktigt osäkert kort. Han tog över ett Real som redan var ett färdigt lag.
            Att sparka tränare till höger och vänster ser inte jag som någon lösning, då spelet glappat ända sedan SAF gick i pension. Det är tydligt att det är fler faktorer som spelar in till att sådana här skitmatcher från och till upprepar sig.

          • Albo

            20 augusti, 2018 at 05:34

            Fricken: Exakt på vilket sätt har han fått upp skutan igen? Menar du andraplatsen förra året? Eller menar du b-titlarna året innan? Europa League där vi mötte lag i nivå med Superettan hela vägen? Eller ligacupen där vi enbart vann tack vare individuell briljans av Zlatan mfl i finalen? Det var en godkänd första säsong, men sedan dess har precis 0 saker blivit bättre i min mening.

            Jag delar inte ens din bild om att han är bättre än LvG och Moyes, ett påstående som du inte backade upp med argument. Ser samma hopplöshet, samma totala brist på energi, samma brist på offensivt spel, ALLA spelare underpresterar samtidigt vilket inte kan vara en slump, vi har inget spel överhuvudtaget och så fort Mourinho inser att det går åt skogen så byter han in Fellaini på topp och hoppas på det bästa.

            Jag försöker inte övertala dig Fricken, du är förmodmigen för stolt för att öppet ändra dig, det hade jag också varit i ditt ställe. Men jag ser tydliga mönster som påminner om hans katastrof-säsong i Chelsea och det skrämmer på den svenska skiten ur mig.

            Hoppas ledningen håller ögonen på Marco Silva, Espirito Santo, Zidane, Luis Enrique mfl. Jag säger inte att någon av dem är rätt men det är namn som kanske är värda att kika på.

            GGMU

          • Johan

            20 augusti, 2018 at 05:51

            Tålamod, efter två år av tråkigt spel.
            Nej nu får det vara slut. Mou har fått den tid på sig att bygga upp detta lag men det har inte hänt et skit.

          • Fricken89

            20 augusti, 2018 at 12:29

            Mou är bättre för att han har vunnit två titlar + bonustiteln CS och avancerat United till CL under hela sin vistelse i United, dvs han uppfyller minimi kraven för att få fortsatt förtroende – tillskillnad från Moyes och LVG. Där har du argumenten till att Mou är bättre än dem. Dessa argument har jag uppgett i tidigare artiklar/diskussioner, trodde inte jag skulle behöva förklara detta i varje diskussion (i det här ämnet) som man för med såna som dig.
            Att du kallar dessa två vunna titlarna av fyra/fem titlar möjliga att vinna varje säsong för B-titlar, är ju helt befängt. Det är helt otroligt hur vissa s.k fans har blivit och klagar på allt…

          • Albo

            20 augusti, 2018 at 12:51

            Med sådana som mig och 95% av alla andra här menar du?

            När jag säger att Mourinho inte är bättre än LvG och Moyes så pratar jag inte om resultat. Jag pratar om spelet, som är PRECIS lika dåligt och ineffektivt som de två tidigare. Enda skillnaden är att Mourinho var ett större namn på 00-talet, vilket gör att sådana som du fortfarande tror att han hänger med.

            Du tror på fullaste allvar att man måste försvara tränaren för att vara en supporter. Det är larvigt och långt ifrån sanningen.

            Hade inte väntat mig annat från dig dock, minns fortfarande när du skrev att du blev äcklad att se Jonny Evans, en av våra egna trotjänare, spela för United. Eller när du sa att det är samma sak att dela upp två lag och spela match på träning som att vara utlånad och få riktig A-lagserfarenhet.

          • Fricken89

            20 augusti, 2018 at 13:07

            95%? Exakt vad grundar du den siffran på (??), precis – din egna vilja.

            Angående Evans, så lägger du (som vanligt) ord i munnen på mig. Jag skrev att jag blev äcklad av allt förtroende som han fick från LVG, när hans prestationer var totalt undermåliga, när det fanns bättre alternativ att tillgå. Inte att jag var äcklad av honom personligen, sånt är jag inte kapabel till. Fast du kommer väl antagligen tro att jag tycker det oavsett.
            Och vad detta ens har med denna diskussionen att göra, begriper jag inte (??), eftersom du håller på och byter ämnen, så tolkar jag det som att du inte har några hållbara argument kvar i detta ämne.

          • Felix

            20 augusti, 2018 at 13:41

            Huruvida Mourinho är bättre än LvG/Moyes (vilket han resultatmässigt är, om än inte spelmässigt) är inte relevant egentligen. För det är inte den måttståck som gäller. Moyes floppade totalt, LvG var en katastrof. Mourinho råkar bara vara en något mindre katastrof. Det är plågsamt tydligt att det här inte fungerar – han har ingen offensiv spelidé att sätta, han är usel på att få ut det bästa ur de spelare han har (t.o.m. LvG lyckades bättre i den aspekten…) och han utstrålar ungefär samma positiva och optimistiska aura som en Dementor.

            Tålamod, som jag ser det, är något man kan ha om det faktiskt visas tydliga spår av förbättring. Mourinho visade vissa såna under sin första säsong. Sen planade det ut. Och nu, om något, så har det börjat gå utför igen. Han fick sin chans, och han har inte tagit den. Att sparka tränare är inte en idealisk lösning, men att hänga fast vid en tränare efter att det blivit tydligt att det inte fungerar är en ännu sämre lösning. In med en DoF och en ny tränare ASAP tycker jag.

          • Albo

            20 augusti, 2018 at 14:39

            Vi säger så Fricken! Argumentet att titta på spelet och se hur kasst det är verkar inte duga.

            Du kan titta på kommentarerna under rubriken ”startelvan mot Brighton” och räkna hur många som är för och mot Mourinho. Min gissning är 95/5. Vad är din?

          • Fricken89

            20 augusti, 2018 at 15:07

            Albo: Alla United-fans världen över, hänger inte här på UnitedSverige, så det var ett enormt dåligt motargument från dig..

  19. Farzad/replay Johan

    19 augusti, 2018 at 22:08

    Du har rätt i att vi måste stötta vår manager, du är en bättre supporter och människa än mig!! Jag är allvarlig. Jag tror starkt på att spelarna inte är i symbios med Mou och ledningen verkar heller inte stötta honom 100%, man svek MOu i transferfönstret. Tycker inte du det är märkligt att han inte fick spelarna han önskade av ledningen i år? För mig låter de som att de börjar tveka på honom. Man vill inte köpa in fler MOu spelare ifall man ger honom sparken i höst, då blir det jobbigt för nästa manager. Jag tror inte på att det är harmoni i laget direkt. Det är något oroväckande där!! Hoppas dock att jag inte har rätt!!

  20. Peppis

    19 augusti, 2018 at 22:41

    Man måste ha tålamod med en tränare och det har jag haft länge men när man startar en ny säsong så här utan ens tendenser till förbättring, ingen hint om en idé ens, då är det dags för ett byte. ”VA! bara efter två matcher” säger någon. Men det är ju två år + två matcher vi pratar om. Något måste förändras. Ta beslutet medan man har chansen tycker jag.

  21. Sauron

    19 augusti, 2018 at 23:04

    Man blir i a f härdad. Jag bryr mig knappt över en förlust längre.

    • unitedsvensken

      20 augusti, 2018 at 01:29

      Samma här för typ 3-4 året i rad. Ibland känns det som man sett en gammal match i repris för man känner liksom inget längre.

      • Johan

        20 augusti, 2018 at 05:54

        Samma känsla här, känns för j***igt.

  22. Björn

    20 augusti, 2018 at 01:08

    Tror tyvärr att mou kanske redan tappat omklädningsrummet. Vi brukar ha ett dåligt grundspel men detta är väl detvsämsta man sett ett united prestera mot ett så svagt motstånd. Brighton hade inte ett avslut mot mål i sin första match. Om mou tappat truppens förtroende är den enkla lösningen att byta tränare. Zidane har ju bra manmanegment skills som skulle va bra för den här sargade truppen. Få in lite glädje igen och tro på det egna spelet.

    • unitedsvensken

      20 augusti, 2018 at 01:28

      Det har bekräftats av bland annat MEN och Woodward besökte spelarna efter matchen medan Mourinho gjorde intervjuer men Woody väntade inte på Mourinho och lämnade spelarna skrivandes ett sms.
      Pogba har fått med sig spelarna mot Mourinho och han hoppas få Zidane som manager av naturliga skäl.

  23. Puppym

    20 augusti, 2018 at 02:30

    Det var genomuselt idag. Vi kunde inte ens anfalla och hade inget mittfält. Pogba tillsammans med Bailly är mina syndabockar för den här matchen och särklass största anledningen till att mycket såg ut som det gjorde. Pogba lägsta nivå måste börjas ifrågasättas för han var såhär usel förra säsongen blev bänkad och då började snackas massa skit. Han ska vara vår ledare med kaptensbindeln på armen och bära våran tröja och så är han sämst på planen över 90min. Inte konstigt att det såg ut som det gjorde. Brighton fullständig krossade oss på mitten. Pogba uselhet fick Fred och se ut som han bara sprang omkring och försökte täcka upp hela mittfältet själv. Bailly jätte grym mot Leicester men vad höll han på med under matchen kom helt fel in i tacklingar och mottagningar var helt ursynk. I slutändan så är det Mou lag men vad ska han göra när Pogba har en sån usel match som denna. Han gjorde förändringarna som krävdes men utan något mittfält så är det kört. Tror inte på att Mourinho har tappat gänget utan det var bara ren underskattning från början och sen fick Brighton två mål så fick United 2-1 och där och då börja jag tro på en vändning men sen kommer Bailly och är så klantig. Bollen är på väg ut liksom varför ska han ska sticka dit foten för.. helt onödigt och felbeslut. Det är och då vi förlorar matchen och naturligt även mitt egna hopp försvann där. Vid 2-0 detta löser vi och så får vi 2-1 och sen vid 3-1 tänkte man nu är det kört totalt och börja hoppas på 1 poäng åtminstone. Tottenham nästa vecka och det kommer se mycket bättre ut för värre än såhär kan det ju iallafall inte bli.

  24. Smidd

    20 augusti, 2018 at 06:49

    Tufft och hårt att konstatera men tyvärr ser vi ut att bli nya Liverpool.. med detta spelet vinner vi inte en titel på många år.
    Den enda lösningen är att en ny fräsch och HUNGRIG tränare. Mourinho ser helt slut ut.
    Någon vet några rykten alls om att detta är påväg att hända?
    Rädd för att de kommer vänta ända till Jul, och de det är alldeles för lång tid. Mourinho hade inte visat någon förbättring med laget trotts dyra värvningar av stjärnor!

  25. Mogge

    20 augusti, 2018 at 08:21

    Vet inte riktigt om jag tycker att Mourinho ska sparkas omgående eller ej. Kan tycka att det var strategiskt fel att han fick krita på ett nytt kontrakt iaf. Tycker att spelarna har en stor del av resultatet igår.

  26. ManU4ever

    20 augusti, 2018 at 08:24

    Mourihno spelar Mourihno fotboll och kommer så alltid göra. Ett sådant spelsätt kräver rätt mkt kvalite’ och den kvalite’n finns inte över hela planen tyvärr. Vi har en trupp som är riktigt bra men det krävs i såfall förbättringar. Bakåt behöver vi oavsett bättre mittbackar. Sen är frågan om vi vill spela defensiv Mourihno fotboll? I 99% av fallen vill säkert inte ngn d

    • ManU4ever

      20 augusti, 2018 at 08:28

      …så kontentan i min mening är att Mourihno är fel coach och så har jag alltid tyckt. Det speglas ju även i spelare som Martial, Pogba etc… om nu varför man vill lämna osv… om det stämmer. Om inte annat syns det ju på de kreativa spelarna, detta är inte bra och när vi borde vara ännu bättre än förra säsongen känns det som att vi står still och halkat efter ännu mer.

      • ManU4ever

        20 augusti, 2018 at 08:31

        Så en sak till… med sin envisa spelstil tillhör Mourihno en av de mest lättlästa coacherna existerande. Förlorar vi mittfältet vilket vi gör rätt ofta ser det ut som det gör som mot Brighton exempelvis. Backarna blir enormt nedtryckta, misstagen kommer osv…

  27. Jonte

    20 augusti, 2018 at 08:40

    Nu måste folk som GGMU, Puppym, Fricken osv förstå att bara för man kritiserar Mourinho så är man inte ett sk ”plastic” fan eller ett troll osv osv..

    Bla Pogba, Lukaku, VNL, Lingard mfl gjorde riktigt bra ifrån sig i VM utom kanske De Gea. Ja visst man kan skylla på trötthet men hur kommer det sig att alla dessa spelare (ink Rashford) ser ut att spela med en betydligt större glöd i landslagen.

    Men det största för mig iaf är att se detta lag spela fotboll, det gör fan ont. Man vet i förväg att borta matcherna kommer bli till ett sömnpiller och att hemma matcherna om man har tur kan bjuda på en del bra fotboll.
    Liverpool, City, Tottenham, till och med Chelsea bjuder på rolig och bra fotboll numera och det känns som vi ligger långt bort ifrån detta. Många skyller på spelarna igen men om man har Pogba, Sanchez, Lukaku, Martial/Rash osv osv ska man kunna spela rolig och underhållande fotboll.

    Nej tyvärr ser ingen framtid i Mourinho då han inte visar några som helst framtidsplaner för laget eller någon tydlig spelide förutom att parkera bussen..

    • Albo

      20 augusti, 2018 at 12:53

      Klockrent Jonte! Att man är plastsupporter är det enda de kommer dragandes med hela tiden, deras argumentationsteknik är nästan lika lättläst som deras favorittränares så kallade taktik.

  28. Charlie

    20 augusti, 2018 at 08:42

    Jag är inte för att man sparkar tränare hej vilt men samtidigt så tror jag tyvärr att Mou har förlorat omklädningsrummet och den bästa lösningen är nog helt enkelt att han får gå.
    Vi har en tillräcklig bra trupp för att vara med och utmana om både ligan och CL men det finns ingen harmoni i gruppen. Det är ok för min del att förlora för sådan är fotbollen, finns inget lag i världen som ej förlorar men jag vill påpeka att sättet man förlorar på är oroväckande .

  29. Esab

    20 augusti, 2018 at 09:05

    Nått är ju väldigt fel när laget inte ens kan föra en match mot ett lag som Brighton. Att man gör det mot topp 6 lagen har jag inget emot men när de händer mot lag som iaf enligt tipsen ska sluta långt ner så blir jag mest uttråkad. Jag tror och Hoppas på att Vigge kommer å bli en riktigt bra back men han är inte redo och leda en backlinje. Han va riktigt bra i VM men då hade han en kollega han litade på i mitten. Nåja vi får väl se hur de närmaste matcherna blir men som nån skrev så blir de dyrt å kicka Mou nu med ett långt kontrakt.. Hur nu Woodward kunde gå med på 3 hela år.

  30. Alex express

    20 augusti, 2018 at 09:15

    Tränare i United efter Ferguson = Mission Impossible !
    Tror inte det blir bättre med en ny tränare, men som vi spelar nu så känns det rent för djävligt att titta på skiten.
    Man trodde ju efter underläge 3-1 i halvlek att vi skulle ut o köra full fart framåt i andra, men vi skapade ta mig fan inte en riktig målchans, rent ut sagt bedrövligt.
    Läste att vi lagt 7 miljarder på spelarköp sen Ferguson, hur genomtänkta har dom köpen varit när vi i dag ser truppens status.
    Vi har fortfarande ingen renodlad högerytter utan startar med Mata som i sina bästa stunder kanske hade platsat i ett mittenlag i spanska ligan, hans löpsteg/tempo håller svensk div 3 nivå !

  31. ManU4ever

    20 augusti, 2018 at 17:04

    Som Bojan sa, att man skulle göra skillnad med Alderweild eller McQuire är bullshit, United har ju i stort landslagsspelare på varje position. Ingen i Brighton skulle slå sig in i United. Problemet är spelstilen som inte gynnar truppen, en trupp som är kvalitetsmässigt hög men Mourihno får ju inte ut det bästa av spelarna tyvärr. Missnöjda spelare säkert, tillika nöjda spelare men det räcker ju inte för att vara ett lag. Kontentan blir ju att värva sig ur skiten vilket jag förstår om man skall bibehålla spelstilen. Varken Rashford eller Martial kan ersätta Lukaku eftersom spelstilen bygger på att ha en tung forward osv osv… Ja det är ju inte ett Mourihno lag än men det är ett lag för att spela offensivare fotboll.

Lämna ett svar till

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

NÄSTA MATCH AVSPARK: 22/9 16.00
Manchester United - Wolves
Premier League
Visas på

Senaste kommentarerna

FLER Nyheter