Gilla oss på facebook
Advertisement Advertisement Advertisement

Nyheter

Neville: Plågsamt att titta på

Gary Neville säger att det är plågsamt att se Manchester United spela fotboll under Jose Mourinho…

Mourinho är inte känd för att spela den roligaste typen av fotboll och Gary Neville saknar underhållningsvärdet som Manchester United bjöd på under Sir Alex Ferguson.

”Ajax, Manchester United och Barcelona är bastionerna inom europeisk fotboll när det kommer till spelstil. United har alltid spelat 4-4-1-1 eller 4-4-2 med två spelare på kanterna. Det är ingjutet i klubben. Ändra det inte. Gör inte kortsiktiga lösningar. Fansen var inte glada, arenan började få tomma sittplatser och de tänkte då att vi måste börja vinna nu, så de plockade in Jose Mourinho – som gillar kraftfulla, robusta, starka spelare.”

”Man sålde/petade nästa alla spelarna i elvan och Mourinho köpte in Lukaku, Matic, Fred, Bailly – en rad spelare som passar hans stil. Låt oss säga att Mauricio Pochettino skulle ta över efter honom – han vill ha hungriga 23,24-åringar. Han gillar att sätta press högt upp i plan och spela högt med laget. Hur många anfallare ser ni i Manchester United som springer runt som de gör i Tottenham? Mourinho är nöjd med att låta laget falla djupare och ha en mer robust och fysisk spelartyp. Som Manchester United-fan är det plågsamt att titta på.”

Källa: MEN

46 Kommentarer

  1. Mogge

    14 augusti, 2018 at 09:26

    Dom flesta som skriver här skulle nog hålla ned?

    • GGMU

      14 augusti, 2018 at 10:19

      Dom flesta här grät när vi inte vann någon trofé ett år efter Ferguson. Nu vill man spela fin anfallsfotboll.

      • Alex-

        14 augusti, 2018 at 10:38

        Under Fergie försökte vi iaf. Vi bjöd alltid upp till match och gav aldrig upp.

        • Puppym

          14 augusti, 2018 at 15:18

          Asså? När har vi gett upp nu då? Eller likställer du att falla djup som att ge upp? Jag vet inte om du har Viaplay men om du har så ber jag dig att kolla cl finalerna speciellt 99. Det är året vi vann trippeln så ska du få se på fin anfalls sprudlande fotboll? Eller mötena mot Barca? Romantiserar skiten att Fergie alltid spela fin fotboll. Nej det gjorde han inte och det gjorde vi inte ens när vi vann pl senast. Efter Busby babes har du ens koll på hur lång tid det tog mellan att dem vann och vi vann ? Hur rolig fotboll vi spela då? Dags och sluta och hitta på massa skit om att ah under Fergie spela vi så och så när det är ren och skär förvrängning av verkligheten. Gary Neville borde ju veta bättre tycker man men gick ju inte så bra med tränar karriären så va vet han. Han är en legendar men ska hålla sig till sånt han kan än och kasta onödig skit på klubben.

          • GGMU!

            14 augusti, 2018 at 17:57

            Gillar dina åaikter 👌

          • Fricken89

            14 augusti, 2018 at 18:30

            Exakt! 👍🏻👍🏻

          • Jakob

            15 augusti, 2018 at 18:58

            Det är skillnad på att falla djupt i en CL-final och att falla djupt mot ett bottengäng i PL. Att SAF inte alltid bjöd på sprudlande fotboll vet nog alla, framför allt de sista säsongerna. Se Mourinhos feghet mot t.ex. Sevilla i CL över två möten, eller hur han väljer att backa hem efter en uddamålsledning mot så många bottenlag (även där vi har full kontroll på matchen). Herregud, han har ju spelat 7-8 backslinje vid ett flertal ggr. för att försvara en ledning, vilket straffat sig så många gånger. Att likställa det med hur SAF spelade är en skymf. Tror att GN har långt bättre koll än du. No offence.

    • Böje

      14 augusti, 2018 at 13:46

      Jag håller helt med Neville. Jag ser varenda minut United spelar och kommer göra det för evigt, är värt att tillägga också innan någon gaphals börjar skrika.

      Att det inte behöver se så fint ut på planen alla gånger håller jag med om, vinner vi matcher så är det okej. Men vid sidan av planen ska man uppföra sig professionellt. Jag personligen tycker att Josés presskonferenser är mer plågsamma att se på än matcherna, eftersom han har ett beteende som inte attraherar mig för fem öre. Folk här kallar oss Mou-kritiker för gnällspikar, det är hyckleri på hög nivå eftersom Mou själv inte gör annat än gnälla. Ni kritiserar gnällspikar här, men hyllar en gnällspik på annat håll. Lite konstigt!

      • GGMU

        14 augusti, 2018 at 14:26

        Gnällspiken du pratar om vet exakt vad som händer bakom kulisserna, han ser allt annat vi inte ser. Gnällspikarna här vill att vi ska spela som Liverfoolsen, dom vill sparka våran tränare efter en match spelar, ja listan kan göras lång!

        • Ruben

          14 augusti, 2018 at 14:34

          Efter en match? Har inte det här pågått i över 2 år?

        • Böje

          14 augusti, 2018 at 14:36

          En match? Snarare två hela säsonger plus tre försäsonger?

          Plus en evinnerligt massa presskonferenser och intervjuer med, enligt mig, Chelsea-aktigt beteende som jag avskyr.

  2. GGMU

    14 augusti, 2018 at 09:27

    Plågsamt att läsa legenderna kritiker igen.. hela förra säsongen delade dom ut kritik och tydligen har det börjat igen efter en ligamatch!

    • Stefan

      14 augusti, 2018 at 10:21

      Så du tycker United numera spelar en rolig fotboll?!?!?!
      Kritiken är befogad……

      • GGMU

        14 augusti, 2018 at 12:57

        Jag tycker inte att vi spelar en tråkig fotboll iallafall, det är spännande matcher och vi utvecklas! Jag tänker långsiktigt och Mourinho bygger långsiktigt. Ni har bara fastnat i det där ”Mourinho backar hem hela laget”, har ni på riktigt sett våra matcher?? Jag ser iallafall ingen buss framför vårat mål..

        • Ruben

          14 augusti, 2018 at 14:38

          Spännande matcher? Jag vill inte ha spännande matcher mot bottenlag, istället för att döda matcherna så börjar vi backa istället.

          • Böje

            14 augusti, 2018 at 14:47

            Bra Ruben, helt rätt!

  3. Hughes 10

    14 augusti, 2018 at 10:41

    GGMU du måste ju hålla med om att det är både roligare,mer ekonomiskt och på sikt även mer vinstgivande rent fotbollsmässigt att köpa in yngre spelare. En bra scoutingverksamhet, slussa in dom lite försiktigt och vi får ett lag som verkligen brinner för klubben. Köpa in 30 plussare är kortsiktigt, tråkigt och aldrig lika identitetsskapande.
    Och en fotboll där vi medvetet lämnar över initiativet till och med på hemmaplan kan inte vara rätt för världens största klubb!

    • Fricken89

      14 augusti, 2018 at 12:51

      På tal om att satsa på unga spelare: Mou har värvat Pogba, Lindelöf, Fred, Bailly, Lukaku, Dalot och flyttat upp McTominay i A-laget fr.o.m förra säsongen och denna säsongen Pereira. Så att Mou bara skulle satsa på 30 plussare, är ren bullshit.
      Det är ny säsong nu och spelstilen kan ändras. Matchen mot Leicester var bra genomförd tycker jag, fast vi hade förtjänat att vinna 2-0 egentligen, sett till De Geas (som vanligt) fina klassräddningar. Offensiven vaknade till bättre, framförallt Sanchez, när Lukaku kom in. Om vi får igång spelet likt som då i andra halvleken och får kontinuitet av det, så tycker jag det ser mkt bra ut.

      • GGMU

        14 augusti, 2018 at 12:53

        Fricken du hann visst före haha! Delar i princip samma tanke.

        • GGMU!

          14 augusti, 2018 at 13:18

          Instämmer helt. Perreira, McTominay, Chong, A.Gomes, Rashford samt att värvnimgarna bortsett från Matic och Alexis är spelar med framtiden för sig. Som någon skriver så dödar gamla storspelare den lilla glöden som kanske blommade i första matchen. Jag ser fram emot denna säsongen o tror fortfarande Vi kommer stå som ett vinnande lag i år eller nästa år, med Mourinho som manager.

      • Albo

        14 augusti, 2018 at 18:11

        Förutom att Pogba, Lukaku, VNL, Bailly och Fred och i viss mån Dalot var mer eller mindre välkända och svindyra i inköp. Räknas det som att ge unga spelare chansen? Knappast. CBJ (som har bevisat tidigare att han är en duglig reserv), J. Pereira, Tuanzebe, TFM, osv har fått 0 chanser.

        McTominay och Rashford är de enda jag håller med om.

        • Fricken89

          14 augusti, 2018 at 18:27

          Bevisat sig tidigare har väl dessa unga spelare som t.ex City och Liverpool värvat också gjort, eftersom de ville värva dem, som på så vis därefter gjort dem bättre som lag. Det var det diskussionen gällde. Att satsa på spelare i en bra långsiktlig ålder.
          Rashford kom upp från LVG, inte Mourinho. McTominay och A.Pereira däremot har kommit fram till A-laget av Mourinho.

          • Albo

            14 augusti, 2018 at 19:07

            Ingen här har diskuterat några andra lag över huvudtaget än United? Så nej, det var inte alls det diskussionen gällde. Det var du som drog upp Liverpool och City först nu.

            Att våga satsa på unga spelare som inte är värvade för sjuka pengar är det som är riktigt imponerande. Är tex inte särskilt imponerad av att PSG satsar på Mbappé, trots att han är 19 år, eftersom han kostade över en miljard. Samma med Pogba, VNL, Fred (som inte ens är ung), Lukaku och Bailly. De kostade inte en miljard men fortfarande väldigt väldigt mycket.

          • Fricken89

            14 augusti, 2018 at 20:19

            Ja jag använde City och Liverpool som exempel för att klargöra poängen att Mou inte alls bara spelar spelare som är 30 plussare. Hughes 10 drog upp att United borde använda unga spelare och inte 30 plussare. Tidigare så har folk dragit jämförelse med dessa lagen att Mou tillskillnad från dem inte använder unga spelare i United utan enbart 30 plussare – och det stämmer inte alls.
            I.o.m att Mou och United fortfarande håller på att lägga en grund för att bli ett starkt lag, så är det inte konstigt att man värvat spelare. Att summorna skenat iväg på att värva spelare är inte Uniteds fel. Lagen man värvar ifrån vet att United har pengar, därav försöker de pumpa ut så mkt som möjligt. Akademin i all ära, men ibland hamnar man i situationer där man inte enbart kan livnära sig på den. Och i ett sådant läge har United varit i sedan SAF pension. Fast Rashford, McTominay och A.Pereira har ju kommit fram på allvar iaf, trots dessa omständigheter. Och sedan finns ju spännande potentiella stjärnor i Gomes och Chong kvar i akademin, som kanske klarar av att jobba/träna sig till att bli en del av A-laget nästa säsong och kanske får chansen i cuperna denna säsongen.

          • Albo

            14 augusti, 2018 at 20:57

            Ingen har påstått att man ska livnära sig på akademin. Det enda jag ville få fram var att det faktum att Mou använder sig av unga/halvunga svindyra spelare inte räknas som att han satsar på unga spelare, som du skrev i din första kommentar.

          • Fricken89

            14 augusti, 2018 at 21:18

            Alla lag värvar spelare. Om kvalitén vid ett visst tillfälle i akademin inte finns på just den positionen som United behöver förstärkning på, så måste man värva. Att spelarna nuförtiden kostar hutlösa summor är (som sagt) inget United kan påverka. Håller dock med om att priserna på spelarna gått överstyr rejält.
            Det hänger inte bara på Mou att ge spelarna i akademin chansen. Spelarna i fråga måste ta chansen när de får den också.
            Visst är det roligast när spelare från akademin tar sig upp i A-laget, fast tycker även att det är roligt när man får in spelare utifrån som lyckas och för oss framåt. Det ena utesluter inte det andra. Det är (som sagt) bara övergångssummorna och lönerna som har gått till rejäl överdrift.

          • Albo

            14 augusti, 2018 at 21:25

            Jag har inte påstått att man inte ska värva heller, eller att det är något konstigt med det.

    • GGMU

      14 augusti, 2018 at 12:53

      Hughes, vilka har vi värvat som är över 30? Förutom matic och Zlatan.. Nu pratar jag om Mourinhos tid! Vi har ju ett ungt lag!

      Sen kan jag hålla med om att vi kanske inte spelar världens finaste fotboll, men vad i helvete spelar det för roll??????? Låt Liverpool göra det och inte vinna ett jack shit! Mourinho har byggt upp vårat lag från botten och det ser ljust ut, han har fixat en bra grund och nu bygger vi på, sånt tar tid!

      • GGMU!

        14 augusti, 2018 at 13:18

        Instämmer 😊

      • Hughes 10

        14 augusti, 2018 at 15:04

        Nja håller inte helt med. Visst ibland måste ändamålet helga medlen och det är vinst det handlar om, men visst måste även du hålla med om att ibland hade det inte skadat att släppa på bromsen.
        Och när det gäller unga spelare kan knappast Mou ta åt sig äran, okej Pogba men han var knappast en okänd yngling när han kom för en miljard?!? När det gäller övriga unga i truppen fanns ju alla på plats redan innan Mou. Och det går knappast att påstå att spelare som Martial, Andreas Perreira, Shaw, Lindelöf, TFM, Tuanzebe mf har fått så där jättemånga chanser och förtroende, det samma gäller i viss mån Rashford. Jag tror flera av dom har mycket mer att ge, men dom behöver förtroende och få lov att misslyckas ibland, inte offentliga klagomål.

        • GGMU

          14 augusti, 2018 at 19:20

          Det var ju du som gnällde om att vi har en trupp som är äldre.. spelar ingen roll om Mou tog in nån eller ifall en spelare redan fanns här. Vi har ett ungt lag! Och som jag skrev tidigare, vi utvecklas för varje säsong

  4. Adam

    14 augusti, 2018 at 13:19

    Oavsett spelare, ålder och spelsätt så har uniteds anfallspel varit väldigt lättläst. Med spelare som Fred och/eller Andreas Pereira bakom en fri Pogba så kan det bara bli bättre…förutsatt att Sanchez steppar upp sig eller bänkas.

    Tänk sen att Shaw kommer vilja bevisa sig i år, Rashford vill bära upp numret på ryggen, Pogba vill tysta alla kritiker, Lingard lever på förra årets uppsving, Iceman/Bailly med världens bästa målvakt bakom. Fan jag tror på oss i år! <3

    • GGMU

      14 augusti, 2018 at 13:21

      🙏🙏🙏

  5. Jonte

    14 augusti, 2018 at 13:22

    Håller med gary till 100% . Hoppas vi får ny manager nästa säsong.

  6. Adam

    14 augusti, 2018 at 13:23

    Glömde nämna monstret vi har på topp! =)

  7. Danne10

    14 augusti, 2018 at 17:36

    Man kan klaga på Mou men många här inne verkar ha glömt va Van Gaals spelstil
    Var. 5 backs linje med ett bollinnehav ofta på ca70% på egen/mittplan i enbart sidled mellan backarna. Nästan ingen boll gick framåt. Senaste matchen mot Leicester så var det många GP ger vi kom med fart med ca 4-5 spelare. Skillnaden är bara att flertalet av kontringarna var dålig pass i sista tredje delen.

  8. Ogge

    14 augusti, 2018 at 18:49

    Håller helt med Gary. Våran fotboll är förskräcklig och vi spelar aldrig ut något lag. Senast fick vi Leicester att se ut som ett topplag och nästa vecka är det Brightons tur att trycka ner oss. Våran taktik går ut på att De Gea räddar oss med omöjliga räddningar och hoppas att någon offensiv spelare blixtrar till.

  9. Ogge

    14 augusti, 2018 at 18:50

    Sen att Mourinho beter sig som en jävla idiot i varje presskonferens gör ju inte att man blir gladare direkt. Hänger ut spelare och klagar på truppen. Sjukt dåligt ledarskap

  10. Roy

    14 augusti, 2018 at 19:28

    Nja,tycker nog Moyes lyckades bäst med nyförvärven Fella och Mata. Hade han fått handla för allt som Mou och van galen gjort,så tror jag han hade lyckats bäst,verkade va en bra kille som det bara blev fel för,tyvärr(inget tålamod att ge honom chansen),nu finns tålamodet för Mou. Många håller inte med,Mou är ingen UTDare ,sen får han vinna allt som går ,parka bussen,spela anfallsfotboll ,glad fotboll allt vad han vill. Mou=Out.

    • Danne10

      14 augusti, 2018 at 20:01

      Problemet med Moyes förutom att han körde oss raka vägen ur CL var att hans namn tyvärr inte drog till sig stora namn. Alla vet att det va det året som vi hade en liten chans att värva tillbaka Ronaldo. Som misslyckades, vi misslyckades med flera andra stora namn. Det vi fick var Fellaini. Sen kom Mata under vinter transfer pga Mou ville ha bort han från Chelsea.

    • GGMU

      14 augusti, 2018 at 20:26

      Hahahah tack för din kommentar! Nu vet jag att du inte kan fotboll överhuvudtaget. Har inte tagit dig seriöst för dina kommentarer och jag kommer absolut inte göra det framöver efter denna.. Moyes över Mou hahahah du fick mig att skratta på riktigt!

  11. Roy

    14 augusti, 2018 at 20:20

    Hur bra har det gått i år med värvningarna ……. tror spelarna börjar att tröttna på Mou. Hans attityd är fel,Zlatan gillar det,det är dom som är bäst vackrast och tjänar mest pengar,dom är som en aura runt Mou,gillar inte detta. Men måste så länge han är kvar,thats iit. Att Moyes inte drog till sig spelare är uttjatat….bara att betala mer dom skiter i vem som tränar idag,bara pengar som talar.

    • GGMU

      14 augusti, 2018 at 23:08

      Du säger ju emot dig själv! Först säger du att ingen vill spela för Mou (vilket jag inte köper). Sen säger du ”bara att betala mer dom skiter i vem som tränar idag, bara pengar som talar”. Ja du Roy…….

  12. Roy

    14 augusti, 2018 at 23:41

    GGMU,orkar inte. Vänd och vrid på allt jag/viskriver,sen kan det bli hur det vill…Faktum kvarstår,jag tycker inte om Mou,du älskar honom (jag respekterar det),men du har jäkligt svårt att förstå att det finns folk som inte gillar honom,du försvarar honom i vått och tort(det bör du acceptera istället för att bara prata emot,låt det va så)vi håller på samma lag (hoppas jag),då tycker jag att du kan acceptera att jag inte gillar Mou,precis som att jag ska tycka att det är ok med Mou(för er som gillar honom). Men kom ihåg detta jag säger nu….Mou är inget Utd kille…..sp slipper jag påminna dig senare.Som jag sagt innan,vinner han allt som går att vinna med Utd,så gillar jag honom inte ändå,förstå det. Jag hoppas på en bra säsong och att Utd tar många titlar,precis som dig GGMU.

    • Albo

      15 augusti, 2018 at 06:08

      👌👌👌👌

  13. Mogge

    15 augusti, 2018 at 08:38

    Jag ska erkänna att jag tyckte Mourinho kunde vara lite smårolig i Chelsea. Men nu tycker jag bara att han förstör vårat kära United. Både spelmässigt och med sina ständigt märkliga utspel. Hoppas på ZZ Top nu!

Lämna ett svar till

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

NÄSTA MATCH AVSPARK: 22/9 16.00
Manchester United - Wolves
Premier League
Visas på

Senaste kommentarerna

FLER Nyheter