Gilla oss på facebook
Advertisement Advertisement Advertisement

Nyheter

A. Pereira vill slå sig in i United

Andreas Pereira har imponerat på två lån i Spanien…

Den brasilianske mittfältaren, som nu är 22 år gammal, har imponerat på sina lånesejourer i först Ganada och sen Valencia, och efter dessa framgångsrika perioder med a-lagsspel så känner brassen att han är redo att utmana om en plats i José Mourinhos lag.

Trots att Pereira trotsade Mourinho genom att gå ut på lån förra säsongen så ska det inte finnas några hinder för honom att få sin chans. Han har tränat hårt under sommaruppehållet för att komma redo till försäsongen.

Till Belgiska Het Belang van Limburg (anledningen till att han pratar med en Belgisk tidning är att han föddes och växte upp i Belgien): ”Jag har sagt till honom [Mourinho, red.anm.] att jag känner mig redo att utmana. Han var glad över att höra det och sa att jag skulle få min chans. Nu får vi se hur det går under försäsongen. Sen är vi tillsammans igen, men jag hoppas självklart på att övertyga honom.”

”Att slå igenom i Manchester United är och förblir den stora drömmen. Efter två bra säsonger i Spanien så vet jag att jag kan alltid flytta dit. Valencia ville ha mig kvar, men för tillfället är mina mål i England. Jag vill lyckas i Manchester United. Hos Valencia har jag visat att jag kan spela på den högsta nivån. Det är vad jag hoppas på att visa i Manchester United nu.”

Källa: Manchester Evening News

45 Kommentarer

  1. Fricken89

    5 juli, 2018 at 18:07

    Lycka till! Och hoppas verkligen att du lyckas övertyga oss alla. 🙂

  2. Busby

    5 juli, 2018 at 18:52

    Känns som att Pereira har gjort sitt i United. Han var absolut bra i Valencia, men stack inte ut på något sätt. Kanske om han kan skolas om till en mer sittande spelare, men som offensiv 10a lär han nog tyvärr aldrig ta plats. Han är 22, ingen junior direkt. Dags att ta steget nu.

    Hoppas bara att han får chansen att spela på försäsongen, så han iaf får en möjlighet att motbevisa mig.

    • Fricken89

      5 juli, 2018 at 19:26

      Innan Pereira lånades ut, så spelade Mou honom mer defensivt. Så det lär inte ändras.

      • Busby

        5 juli, 2018 at 19:56

        Ja, på försäsongen i plojmatcher. Knappast jämförbart med seriespel.

        Jag tror hursomhelst inte att Pereira någonsin kommer slå igenom i United.

        • Fricken89

          5 juli, 2018 at 20:35

          Nånstans börjar man, plojmatcher eller ej. Han gjorde det bra och Mou var nöjd med honom och ville ha kvar honom, fast Pereira valde att lånas ut, vilket på sätt och vis var ett klokt beslut för att därigenom få mer speltid och större möjlighet att övertyga mera. Jag tror han har goda förutsättningar att lyckas. Han har jobbat hårt på träningarna nu på egen hand. Jag har sett klipp som han har lagt ut på insta.

          • Busby

            5 juli, 2018 at 21:05

            Men du tror inte att den andra Pereira utvecklas bättre av att lånas ut för att ”få mer speltid och större möjlighet att övertyga?”

            Lite motsägelsefullt kanske.

          • Spaddeward

            5 juli, 2018 at 21:15

            Busby: 👍👍👌👌🙏🙏

          • Affe

            5 juli, 2018 at 21:17

            Fricken,jag undrar liksom Busby gör. Det finns ingen
            logik i ditt resonemang här. Det är väl självklart att
            man måste spela matcher för att utvecklas. Det gäller
            så klart även för målvakter.

          • Fricken89

            5 juli, 2018 at 23:30

            Innan United signade Grant, så antog jag att Mou resonerade som så att J.Pereira var tillräckligt bra för att vara tredje målvakt och tillräckligt bra för att konkurrera med De Gea och Romero. Eftersom J.Pereira var på lån förrförra säsongen och man tog tillbaka honom inför den gångna säsongen och skickade ut Johnstone på lån istället, så trodde jag Mou ansåg att han var tillräckligt bra för att konkurrera med dem. Romero har ju varit envist skadad på sistone, så chansen hade ju funnits att slåss om att få bli andremålvakt och konkurrera med De Gea. Att överta platsen som andremålvakt är ju upp till hur stark hans beslutsamhet är. Om Romero får svårt att komma upp i toppnivån efter skadan, så hade J.Pereira fått mer tid att övertyga mer. Jag har heller inte läst något om att J.Pereira ska lånas ut, även om det fortfarande kan bli så, så är det inget som är bekräftat än.

          • Busby

            6 juli, 2018 at 07:44

            Problemet är ju bara det att det inte räcker att vara tvåa ens. Är man 21 år så ska man spela varje vecka, inte var tredje månad. Att vara tvåa bakom De Gea är hopplöst, det är 0 konkurrens.

            Inte ens Romero är nära De Gea som tvåa, hur ska då J. Pereira kunna göra det?

            Det är helt solklart att han ska lånas ut, annars hade de ju inte signat Grant.

          • Spaddeward

            6 juli, 2018 at 09:18

            Rätt igen Busby!

          • Fricken89

            6 juli, 2018 at 13:00

            Hur man än vänder och vrider på det, så är det upp till J.Pereira själv vad han anser att han behöver göra.
            Jag har spelat fotboll själv och jag vet att man på träningspassen i vissa pass delar upp truppen och spelar match mot varandra för att få matchträning.
            Vi får se vad som händer.

          • Busby

            6 juli, 2018 at 14:50

            Fricken: Du menar på allvar att du tror att man kan jämföra spel på träning med riktig tävlingsmatch?

            Orkar inte ens skriva alla anledningar till att det påståendet är helt fel, för det skulle ta flera timmar.

          • Fricken89

            6 juli, 2018 at 19:55

            Spelarna ger 110% på träningarna för att förbereda sig på bästa sätt inför matcherna, det går lika hårt på träningarna som det gör på matcherna. Så var det när jag spelade fotboll.
            Utanför planen är man vänner och på planen är man ”fiender”.

          • Busby

            6 juli, 2018 at 20:16

            Så var det när jag spelade också, det är nog samma för alla.

            Men anspänningsnivån och pressen på match är inte jämförbar med träning. Gör man en miss på träning så gör det inget. Men gör man som målvakt en tabbe på match som leder till mål så är det en helt annan sak. Då kan det kosta en förlust vilket är katastrof. Det är sånt man lär sig som utlånad, snarare än på läktaren.

            Ställer en rak fråga till dig Fricken: tror du på allvar att matchspel på träning och tävlingsmatch är jämförbart? Kan du svara ja eller nej, utan att linda in det i en lång roman?

          • Fricken89

            6 juli, 2018 at 20:30

            Alla spelarna vet att det är just under matcherna som det gäller att prestera och vara fokuserad till 110%. Så ja, på den nivån som är i PL, så tror jag det är jämförbart på träningarna och matcherna, då de spelar i landets högsta och topp 2 bästa divisionen i världen. Och alla spelarna vet vad som gäller under träningarna för att få förtroende i matcherna, dvs ge 110%.

          • Busby

            6 juli, 2018 at 20:54

            Okej. Undra då varför tex TFM, CBJ, Johnstone, Tuanzebe mfl har lånats ut under senare år. Lite konstigt!

          • Fricken89

            6 juli, 2018 at 21:09

            Alla spelare tycker och känner olika vad som fungerar bäst för dem.

          • Busby

            6 juli, 2018 at 21:43

            Och alla tränare vet att unga spelare som inte platsar bör lånas ut för att utvecklas. Jag tror inte ett dugg på att en 19-20-åring vet vad som fungerar bäst för dem.

          • Fricken89

            6 juli, 2018 at 22:34

            Och jag tror att det är väldigt individuellt.

          • GGMU

            7 juli, 2018 at 03:20

            Fricken, hur mycket du än försöker vända och vrida på det, du kan inte jämföra träningsspel med matchsspel. Du kan träna i ett år men när det är matchdags, då kommer känslorna in, du känner en press som du aldrig kan träna upp på en träning, tro mig jag vet vad jag snackar om! Har själv spelat på hyfsad hög nivå.

          • Busby

            7 juli, 2018 at 07:32

            Har också spelat på skaplig nivå, och det är långt ifrån jämförbart. Uppskattar din envishet att inte ge dig Fricken, men här går du bet tyvärr.

          • Fricken89

            7 juli, 2018 at 12:07

            Bara för att ni tycker likadant innebär inte att ni har rätt. Och jag har (som sagt) också spelat på en skaplig nivå. Och det jag vet är att ingen människa/spelare är den andra lik och har inte alltid samma förutsättningar att känna och ta rätt framtida beslut. En del behöver hjälp med att ta sina beslut och behöver diskutera med managern och tränarstaben. Och en del känner sig trygga i sig själva och vet bäst själva vad de behöver, även om de är mottagliga för råd av managern och tränarstaben och tar in det de säger. Så jag anser (som sagt) att det är väldigt individuellt. Det är inte alltid lika för alla.

          • Busby

            7 juli, 2018 at 12:16

            Självklart får du tycka som du vill. Du får tycka att 2+2=5 också om du vill.

          • Fricken89

            7 juli, 2018 at 15:35

            Där slutade jag ta dig på allvar.

          • Busby

            7 juli, 2018 at 16:33

            Detsamma. Att träning är jämförbart med match vad gäller intensitet och känsla håller nog ingen människa på jorden med om.

          • Fricken89

            7 juli, 2018 at 16:49

            Alla människor är och fungerar olika, det är ett faktum.

          • Busby

            7 juli, 2018 at 17:22

            Och du tror dig veta att J. Pereira skulle utvecklas bättre av att bara träna utan speltid. Känner du honom väl?

          • Fricken89

            7 juli, 2018 at 17:38

            Jag säger att det kan vara så, då alla fungerar olika. Man har sett en del runtomkring av egna lagkamrater och bekantingar när man har spelat själv.

          • Busby

            7 juli, 2018 at 17:56

            Jag tror hursomhelst att man utvecklas bättre av att spela än att inte spela. Men jag, GGMU, Spaddeward, Affe, SvFF, Mourinho och alla andra kan säkert ha fel.

          • Fricken89

            7 juli, 2018 at 18:05

            Handlar inte om rätt eller fel, man tar det beslut som känns bäst för en själv. Det finns en del som gör si och en del som gör så.

          • Busby

            7 juli, 2018 at 18:12

            Har inte hört talas om någon ung spelare som inte vill spela.

          • Fricken89

            7 juli, 2018 at 18:29

            Btw, jag tar tillbaka det jag sa om att jag slutade ta dig på allvar. Vi diskuterar ju bara. 🙂

          • Busby

            7 juli, 2018 at 18:43

            Osar lite ironi där, men om du menar det så säger jag självklart detsamma 😁👌

          • Fricken89

            7 juli, 2018 at 18:48

            Jag menar det. 😁

          • Busby

            7 juli, 2018 at 18:55

            Trevligt. Säger detsamma 👌

  3. Jugge

    5 juli, 2018 at 18:55

    Vad tror ni om
    Ronaldo ryktet till Juve??

    • Fricken89

      5 juli, 2018 at 20:50

      Juve är inte kända för att lägga överpriser på spelare, så jag är skeptisk. Fast samtidigt kanske de har ändrat sig i den frågan (?).
      Fast United borde lätt kunna konkurrera ut Juve, om det handlar om övergångssumma/lön.
      Återstår att se om Ronaldo antingen använder Juve och United bara för att få igenom ett saftigare kontrakt med Real, eller om han faktiskt är påväg bort.
      Med tanke på att han hintade med flytt redan under intervjun efter CL-vinsten, så är det ju inte helt osannolikt att nu lämnar dem.

    • Felix

      5 juli, 2018 at 21:55

      Än så länge är det inte direkt några högaktade källor som hävdar det.

    • lopa

      5 juli, 2018 at 23:48

      Juve är ingenstans jämfört med United ekonomiskt. United skulle utan problem kunna övervinna den fajten – vad gäller lön/övergångssumma etc..

      Dock tror jag Ronaldo vill till Juve med tanke på att det är störst chans att han vinner Champions League – och då har han vunnit Champions League med TRE olika klubbar. Vore en sjuk prestation..

      Självklart går det att vinna CL med United. Men om vi ska vara realistiska så är Juve numera ett etablerat CL-lag kontra United. Jag tror han definitivt kan knipa en CL-titel med italienarna.

  4. the manager

    5 juli, 2018 at 21:09

    Åter det här med rollspelare. Pereira skulle kunna vara en truppspelare, men han själv ser sig som startspelare. Funkar alltså inte. Jmf Fellaini!

  5. Engan

    5 juli, 2018 at 23:12

    Fricken89

    jag tycker 90M Euro för en 28årig Higuain var ett sjukt överpris.
    vad säger du?

    I frågan Ronaldo handlar d nog inte om att konkurera ut Juve utan att göra en deal med Madrid.
    Dom har ju inte direkt älskat oss sedan De Gea incidenten.
    Är ju bekräftat av många källor att vi gick för morata men Madrid ville ha 80m vi tog lukaku istället och Chelsea fick lös morata plötsligt för 60.

    Pereira hmmmmm. tror personligen det tåget har gått. säger en del tycker jag att han inte tog en ordinarietröja i Valencia och att dom inte lagt något bud på han heller. Killen är duktig men Unitedklass njaaa där blir d nog tufft.

    • Fricken89

      6 juli, 2018 at 00:09

      Ja iofs. Fast det är väl enda gången som de har öppnat plånboken så rejält. Och han har väl varit avgörande för dem med sina gjorda mål.

      Angående Ronaldo, De Gea och Real, så har De Gea efter den uteblivna Real-flytten inte sagt ett ord om att han beslutsamt vill/ville till Real heller – och inte dessförinnan heller.
      Vet inte om Real kan vara ”sura” på United i den här frågan, eftersom De Gea inte ens sagt att han vill dit. Och han valde helt själv att då istället signa ett nytt 5 års kontrakt med United.
      Svårt att veta vad man ska tro här, då De Gea själv (som sagt) har varit knäpptyst så fort Real-rykten nämns av journalister och media, både före och efter den uteblivna/påstådda Real-flytten.

      Jag hoppas att ryktet om att Ronaldo är nära Juve är fejk. Och hoppas verkligen att om han nu lämnar Real, att det blir en återkomst till United, där han blir älskad på riktigt.
      Åldern spelar ingen roll här, tycker jag.
      Zlatan kom visserligen gratis, men han var 35 och skulle fylla 36 när han signade för oss. Eftersom Ronaldo har ett kärleksfullt förflutet hos oss, så kanske (om man leker med tanken) han och hans representanter isf fixar att allt blir överkomligt och rimligt. Och han är ju faktiskt världens bästa spelare, så jag tycker det är värt ett försök att få hem honom. Att han gör likt Zlatan och avslutar proffskarriären i Europa i klubben där han blev spelaren som han är idag, inför Unitedfans som älskar honom i alla väder vore drömmen, för mig iaf.

      Angående att Valencia inte budat på Pereira, så säger han såhär i artikeln: ”Valencia ville ha mig kvar, men för tillfället är mina mål i England. Jag vill lyckas i Manchester United”.
      Vi får se vad som händer, fast jag hoppas på honom!

  6. Mogge

    6 juli, 2018 at 07:15

    Håller med. Inte alls omöjligt att Ronaldo vill ”hem” Det som talar för Juventus är att han vill vinna CL i tre länder. Jag är tveksam att dom får den kapaciteten dock.

  7. Simon

    6 juli, 2018 at 11:55

    Hoppas han lyckas. Han verkar ju ha hjärta för att lyckas i klubben. Kolla på Lingards utveckling efter alla sina lån..

Lämna ett svar till

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

NÄSTA MATCH AVSPARK: 25/9 21.00
Manchester United - Derby County
Ligacupen
Visas på Eurosport player

Senaste kommentarerna

  • Kommentar från: GGMU7 Pogba: Vi borde anfalla mycket merMan ska inte heller tappa bollen så lätt vid halvaplanen. Resulterade till baklängesmålSep 24, 17:20
  • Kommentar från: Albo Pogbas svar på kritikenPrecis. Resultaten den här säsongen hade Moyes lika gärna kunnat uppnå med den truppen vi har. Stortorsk hemma mot Spurs,…Sep 24, 15:35
  • Kommentar från: Peppis Pogba: Vi borde anfalla mycket merJa så är det. Hade vi gjort det så pressar man tillbaka motståndet. Man ska inte ge ett lag som…Sep 24, 15:30
  • Kommentar från: Ruben Inför Manchester United v Derby CountyGissar på 1-1 eller 0-0...Sep 24, 15:15
  • Kommentar från: G. Best Pogbas svar på kritiken“I can’t tell you because I’m a player,” said Pogba. “It’s not me. “I’m not the manager,…Sep 24, 14:28

FLER Nyheter