Gilla oss på facebook
Advertisement Advertisement Advertisement

Nyheter

M.E.N: Sju spelare United vill ha

Enligt Manchester Evening News så tittar Manchester United på dessa sju spelare inför sommarens fönster…

United avslutar sin säsong på lördag då man spelar FA Cup-final mot Chelsea, därefter väntar sommaren med alla rykten och transferaffärsr – utöver VM. United har under vinter länkats med många spelare och man sägs prioritera värvningar i defensiven och på mittfältet.

Enligt den lokala tidningen så är det dessa sju spelare potentiella värvningar för United – det betyder givetvis inte att man kommer värva samtliga, men dessa sju ska vara högintressanta för United skriver M.E.N.

Alex Sandro

Toby Alderweireld

Jonny Evans

Cedric Soares

Fred

Sergej Milinkovic-Savic

Willian

Det har de senaste dagarna förekommit rapporter om att United är nära en värvning av Alex Sandro från Juventus och att den affären kan komma att presenteras redan inom några dagar. Det har länge ryktats om att Toby Alderweireld kan bli aktuell som mittbacksvärvning. Jonny Evans har löst länkats med en comeback i United, men det får ändå ses som en överraskande värvning om den skulle bli verklighet.

United har länkats med flera högerbackar som avlastning för Valencia och enligt just denna rapport så är alltså Southampton-backen och den portugisiske landslagsmannen Cedric Soares ett alternativ.

Shakhtar Donetsks mittfältare Fred blir allt starkare länkad med United och han sägs ha en utköpsklausul på £53 miljoner i sitt kontrakt, men även PSG, City och Barcelona uppges vara intresserade av honom. Sergej Milinkovic-Savic har på sistone varit starkt länkad med United och vore en minst sagt tung mittfältsförstärkning och häromdagen skrev Manchester Evening News att representanter från United etablerat kontakt med Willians läger för att känna på möjligheterna kring en värvning.

 

Källa: MEN

20 Kommentarer

  1. Spaddeward

    17 maj, 2018 at 19:49

    Måste bara få en sak sagt här, kan inte hålla mig.

    Så fort man nämner minsta lilla kritiska ord mot Mourinho så säger folk att man gnäller, man är ingen supporter, glory hunter, man kan inte fotboll, man ska ”supporta laget” osv.

    Men när folk totalsågar spelare, tex Smalling, som spelar typ varje match i Englands bästa försvar, så är det ingen som bryr sig? Då utmynnar det oftast i en debatt om Smallings vara eller icke vara i United, debatten handlar aldrig om att den som skrev sågningen inte är en äkta supporter eller borde ”supporta laget.”

    I min värld är det precis (om inte värre) lika illa att totalsåga en spelare, som har varit i vår klubb sen typ 2008 och gjort hur många matcher som helst och som bevisligen håller (oavsett vad ni säger), som att ifrågasätta en managers spelsätt och beteende i media med sakliga argument. Smalling är betydligt mer United än de flesta andra i laget och är en symbol för att man inte behöver ha Messis talang för att lyckas.

    Samma när folk sågar Fellaini, eller får några år sedan när folk blev äcklade av att se Evans spela i den röda tröjan.

    Hyckleri på hög nivå kallar jag detta. Får man inte såga managern så får man inte heller såga spelare, för alla tillhör United precis lika mycket. Jag är kritisk mot Mourinho, och även kritisk till några spelare. Men ni som kallar mig ”gnällspik” eller ”glory-hunter” för att jag påtalar tränarens brister har heller ingen rätt att påtala spelares brister. Det är nämligen samma sak.

    Enligt mig.

    Tack för ordet!

    • Xinpei

      17 maj, 2018 at 22:54

      Ställ dig frågan Spaddeward. Varför är det varenda gång det går bra för United så är det spelarnas förtjänst men när det går dåligt så är det Mourinhos? Var börjar Mourinhos ansvar och var slutar spelarnas?

  2. GGMU!

    17 maj, 2018 at 21:04

    När det är individuella misstag som gör att klubben tappar poäng så har man med all rätt, rätt att kritisera Smalling. Killen har varit i klubben i många år och hade Vidic och Rio som ”mentorer”. Två av premier leagues bästa mittbackar genom tiderna. Kan man då inte stå rätt i position eller pressa i rätt läge så har man inte i United att göra. Han är en medioker spelare och borde inte starta gång på gång. Kan stå för varenda ord jag har skrivit om Smalling. Phil Jones är 10 gånger mer hjärta, som tyvärr har haft väldigt svåra skador/många små skador genom åren. Vilket har påverkat hans utveckling. Sätter man dom 2 bredvid varandra så är Phil Jones en bättre mittback alla dagar i veckan.

    Fellaini är en panik värvning för att Dadvid Moyes aldrig lyckades få in världsspelare. Då valde han sin bästa spelare i Everton, hoppades på att han skulle få ut mer av honom i Manchester United. VI spelar inte fotboll som Everton. Vi ska spela boll och kontra sönder motståndare like, Sir Alex.

    Vi kommer nå dit med Mourinho, det är jag säker på. Vet att många hänger ut Mourinho, visst vissa matcher förstår man inte varför han väljer vissa spelare. Men när han gör taktiska drag som man knappt förstår och vinner på det, då hyllas han oftast av många här. Ibland funkar det och ibland funkar det inte. Mourinho lockar till sig världsspelare för att han är en vinnare.
    Martial har tyvärr hängt med huvudet istället för att rycka upp sig och visat varför han ska vara i 11:an, killen har potential men behöver visa varför vi betalade närmare 600 miljoner för honom. Dags att visa vad han går för om han inte redan är påväg ut, pga sin dåliga karaktär.

    • Roy

      17 maj, 2018 at 21:22

      Håller med dig Spaddeward👍🏻 Många säger att det går bättre och bättre…. sen Alex lämnade.Helt ok,klart det går framåt,men är det så vill spela ? Mou kommer tillslut lyckas,inget tvivel, men vi har då spenderat 20 miljarder på spelare,grymt bra jobbat Mou. Nä fy faan för detta,största missen är att sparka Moyes ,tror ni inte att Alex studerat honom….klart han hade,då kom snacket,han drar inga spelare.Det har väl aldrig tränaren löst i UTD ,det är KLUBBEN. Vi sitter och gör laguppställningar till varje match…..snart har Mou gjort sig ett nytt namn i en ny klubb som aldrig skulle tagit ini honom,MOU OUT,sen kommer kommer han ta titlar,men till vilket pris…..

      • Xinpei

        17 maj, 2018 at 22:55

        SAF själv sa att Moyes inte var hans första eller ens tredjeval. Sedan vad hade Moyes kunna uträtta när han inte ens kan uträtta något som helst i andra lag? Faktum var att Moyes är en fossil.

    • Spaddeward

      17 maj, 2018 at 21:26

      GGMU: Om ni vill ha rätt att hacka på Smalling utan att bli kallade massa töntiga grejer så måste jag också få kritisera Mourinho när han gör misstag.

      • Xinpei

        17 maj, 2018 at 22:56

        Spaddeward Problemet? Du har tidigare kritiserat Mourinho för att spelare inte presterar.. som att spelarna inte har några som helst ansvar att prestera.

        • Spaddeward

          17 maj, 2018 at 23:14

          Nu vräker du ur dig kommentarer överallt Xinpei, svårt att veta vilken man ska svara.

          Precis, jag kritiserar Mourinho. Därför har jag också rätt att kritisera spelare, vilket jag gör. Tex tycker jag inte att Darmian är rätt för United, på samma sätt som jag inte tycker att Mourinho är rätt för United. Det är samma sak.

          Men ni som inte tycker det är okej att kritisera Mourinho har heller ingen rätt att kritisera spelare. Ungefär som du själv gör med Smalling. Dubbelmoral deluxe.

          • Xinpei

            18 maj, 2018 at 01:53

            Det är sättet du kritiserar som är fel. Inte att du kritiserar honom. Att du kallar det för dubbelmoral får ju stå för dig men jag rekommenderar att du läser om ens kommentarer. Du är inte objektiv i huvud taget utan du kritiserar Mourinho så fort du får chansen men slår inte dig av tanken att det kanske är spelarna som underpresterar. För i slutändan MÅSTE du ställa dig frågan. Är det Mourinhos fel? Eller är det spelarnas fel? Om det är Mourinhos fel att spelarna inte presterar.. hur kommer det sig då att de stundtals visat upp lysande spel? Är det Mourinhos fel att Martial (för att ta ett exempel) inte presterar? Är det Mourinhos fel att Rashford inte presterar? Det är lite väl enkelt att sitta och klaga på Mourinho (vilket kräver absolut noll kunskap för att göra) men är svårare att kritisera en spelare för att denna gör fel. Ett exempel är denna kritik som Mourinho fått för att han använder Pogba ”fel”. Denna kritik är ganska missriktad för en rad orsaker. 1. Pogba är en professionell spelare. En spelare på hans nivå ska inte kunna spela en roll enbart för då är han inte flexibel nog för att spela på denna nivå 2. Det är Pogbas ansvar att så fort han kliver in på planen jobba hårt och spela sitt spel. Det är inte Mourinhos ansvar. Oberoende hur mycket folk klagar på honom och 3. Om en spelare missar ett pass så är det spelaren fel.. inte tränarens. Jag kan inte minnas att denna kritik fanns under SAF år i klubben. Då var det alltid spelaren som gjort fel eller att SAF missbedömt spelet just den matchen. Aldrig satt folk och spydde ur sig galla över hur Mourinho är kass och borde försvinna samtidigt som spelarna målades upp som någon typ av martyrer. Detta är problemet som jag upptäckt just att du håller på med. Det är nästan som om villfarelser som spridits i media bara flödar igenom dina kommentarer. Struntprat som att unga spelare inte utvecklas i lag som Mourinho leder eller att han ”parkerar bussen”. Problemet är inte att du kallar spelare för dåliga.. problemet är att du försöker I VARENDA ARTIKEL som handlar om Mourinho hitta fel på allt han gör. Det är inte objektivt. Det är till gränsen till hat.

    • Felix

      18 maj, 2018 at 01:00

      ”När det är individuella misstag som gör att klubben tappar poäng så har man med all rätt, rätt att kritisera Smalling.”

      Nu får du jättegärna då förklara för mig varför Smalling ska hängas för sina fåtal misstag, när såväl Lindelöf som Bailly, Jones och Rojo har stått för betydligt fler på betydligt mindre speltid. Varför är det just Smalling som ska hängas och inte hans kollegor som faktiskt presterar sämre? Den biten fattar jag inte.

      • Spaddeward

        18 maj, 2018 at 08:09

        Exakt! Häxjakten på Smalling och Fellaini som pågår år ut och år in är precis samma sak som att en del supportrar kritiserar Mourinho.

        Xinpei: om nu spelarna är ansvariga för allt det du skriver, så är det väl ännu viktigare att stötta spelarna? Då spelar ju inte tränaren någon roll? Enligt ditt resonemang så låter hatet mot Smalling ännu mer (om möjligt) obegripligt.

  3. Roy

    17 maj, 2018 at 21:25

    Lite fel i texten men hoppas ni förstår,blir så jävla frustrerad…

  4. Roy

    17 maj, 2018 at 21:36

    Det gör Mou hela tiden:))

  5. Roy

    17 maj, 2018 at 21:37

    Jämför Klopp och Mou= glädje och sorg

    • Xinpei

      17 maj, 2018 at 22:57

      Så du menar att Klopps försvar är något annat än sorg? Du måste skämta? 😀

    • ML

      17 maj, 2018 at 23:09

      Bara för att det har gått bra i Cl för Liverpool betyder inte att Klopp kommer att göra succé i framtiden. Har du koll på hur mycket Liverpool har spenderat? Tror inte de ligger så långt efter när det gäller att köpa. Hur många titlar har Klopp vunnit? Nä.. om jag ska parata något om honom så vill jag att han tar först några titlar och då menar jag inte DFB-Pokaler utan tunga titlar.

  6. Puppym

    18 maj, 2018 at 00:54

    Mourinho är en mycket smart man och har 100% koll på läget oavsett vad media rapporterar och om han säljer en spelare eller tar in så litar jag fullständigt på hans kunskap. Han är en person som är kontroversiell och det är lätt att klaga på honom men när man börjar dra en diskussion mellan Smalling och Mourinho så börjar man undra hur det står till egentligen. Alla har rätt till sin åsikt men tycker efter alla dessa år så har Smalling bevisat sig att han inte är på den högsta nivån. Jag tycker däremot Jones är en mycket bättre back dock väldigt skadad.

  7. GGMU!

    18 maj, 2018 at 09:53

    Ska försöka hitta videos på vad jag menar, men 1 exempel är brighton matchen. Press spelet är under all kritik då man ska stöta upp mot ett anfallande lag, när spelaren faller ner istället under straffpunkten istället för att stöta ut spelaren från straffområdet. Ett ex antal gånger ser man det. Smalling är inte med Englands VM trupp o då ska man fan inte vara i Uniteds start 11:a.

  8. GGMU!

    18 maj, 2018 at 10:28

    Liverpool matchen, första halvlek. Samma mot City första halvleken om jag minns rätt. Utan Matic fungerar inte smalling bra, han kan ju omöjligt städa efter Smallings osäkerhet gång på gång. Min åsikt. Som jac skrev i tidugare kommentar så är man inte ens med i en trupo till VM o spelar i united så ska man inte vara i klubben.

  9. CarlSerung

    21 maj, 2018 at 13:02

    Håller med Felix till att börja med.

    Men sen har jag en fundering. Visst ligger det något i vad Spaddewadde skriver men då ska vi ha i åtanke att Mourinho har lyft United. Nu börjar vi närma oss forn stora dar men det är en bit kvar.

    Vem vill du ha in ist Mourinho? Vem kan göra det ännu bättre?
    Vore det klokt att i dagsläget ge honom sparken?

    Det enda namnet jag kan komma att tänka på är Ancelotti men då skriker folket rätt ut. Vilket är ren okunskap. Ancelotti har vunnit allt i alla länder + 3 CL. Vilka andra är ens i närheten? Vore det smart att byta ut tränarn i sommar, jag tycker inte det. Minst en säsong till med Mourinho förmodligen två om det inte ser allt för dåligt ut på plan eller i ligan.

Lämna ett svar till

Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

NÄSTA MATCH AVSPARK: 20/10 13.30
Chelsea - Manchester United
Premier League
Visas på Viasat Sport Premium, Viaplay

Senaste kommentarerna

FLER Nyheter