Gilla oss på facebook
Advertisement Advertisement Advertisement

Nyheter

United intresserade av Napoli-back?

Enligt The Sun så är Manchester United redo att aktivera utköpsklausulen i Elseid Hysaj´s kontrakt…

Högerbacken sägs vara en position som Jose Mourinho prioriterar att förstärka i sommar och enligt blaskan The Sun så tittar man nu på Napolis 24-årige högerback Elseid Hysaj.

Den albanske landslagsmannen har kontrakt med Napoli till 2021, men enligt rapporten så finns det en utköpsklausul på £44 miljoner i hans kontrakt, som United ska vara redo att betala.

Källa: The Sun

43 Kommentarer

  1. Fricken89

    14 maj, 2018 at 16:57

    Den absolut bästa värvningen för United i sommar, vore om De Gea signar ett nytt långtids kontrakt.

    • Solskjær

      14 maj, 2018 at 17:27

      Förutom Klopp, Pochettino eller Luis Enrique.

      • Fricken89

        14 maj, 2018 at 22:54

        Inget fel Mourinho. Han är rätt man för United.

        • Fricken89

          14 maj, 2018 at 22:56

          *på

  2. Solskjær

    15 maj, 2018 at 06:53

    Det får du gärna tycka. Jag är av en annan åsikt.

  3. Oldblueeyez

    15 maj, 2018 at 09:44

    Känns som en ny Darmian.

  4. Fricken89

    15 maj, 2018 at 11:18

    Ja, du tillhör den skaran som skyller alla Uniteds problem på managern.

    • Solskjær

      15 maj, 2018 at 11:49

      Vem annars är ansvarig för spelet? Är det inte managern?

      • Fricken89

        15 maj, 2018 at 12:02

        Spelet för United har glappat sedan innan Mou anlände, så det går inte skylla allt på Mourinho.

        • Oldblueeyez

          15 maj, 2018 at 12:58

          Jag tycker att Mourinho inte vill ta på sig nån skuld, skyller på vissa spelare hyllar andra med fortfarande ingen skillnad på spelet.

          • Oldblueeyez

            15 maj, 2018 at 13:01

            Saknar press spelet, gillade det under Sir Alex.
            Vi ligger i botten i rörelse för laget säkrar mest bara ytor.

          • Fricken89

            15 maj, 2018 at 13:02

            Vi har gjort fler mål den här säsongen än förra – och flest mål sedan SAF pensionerades. Så något måste Mou ha utvecklat United bättre.

          • Oldblueeyez

            15 maj, 2018 at 13:09

            Tycker han byter för många spelare mellan varje match spelare blir inte trygg i positioner

          • Fricken89

            15 maj, 2018 at 13:28

            Vi vet inte vad som händer under träningspassen på Carrington, hur bra spelarna presterar där, vilka som presterar tillräckligt bra för att vinna förtroende till att få starta matchen. Ingen spelare i United har en säker plats i startelvan – och det är bra/viktigt (konkurrens), för att på så vis få dem att hela tiden vilja prestera bättre och utvecklas. Vad man kan tolka utifrån t.ex Martial och Rashford, så är de inne i en formsvacka just nu, då ingen av dem presterat tillräckligt bra, när de spelat. Många felbeslut som tagits från dem under match som de måste komma till bukt med.

          • Busbyt.

            15 maj, 2018 at 13:46

            Fricken: Det glappade under LvG också ja, men min oro är att folk (bla du och världens bästa supporter Affe) påstår att det har blivit så sjukt mycket bättre i år jämfört med förra.

            Vi andra, inkl experter (bla Merson), ser att Mourinho har fått spelet precis dit han vill. Hans lag har alltid spelat som vi gör nu. Han är nöjd med spelet men inte med resultaten. Jag är inte nöjd med spelet och många med mig. Tråkigt att Mourinho är nöjd med spelet.

          • Fricken89

            15 maj, 2018 at 14:05

            Jag har inte påstått att det blivit sjukt mkt bättre under Mou, däremot så ser jag framsteg jämfört med vad de två tidigare tränarna (Moyes och LVG) uträttade.
            Och under dessa fem åren utan SAF och med tre olika tränare/managers med olika synsätt på hur man ska spela fotboll, så har det blivit uppenbart att man inte kan skylla alla problemen på managern. LVG spelade denna offensiv fotboll, som dessa ”Mou-out” skribenter vill se. Han (LVG) hade 9/10 matcher mest bollinnehav. Fast uträttade inget med det. Mou har iaf gjort framsteg jämfört med sin första säsong, medan t.ex LVG gick steg bakåt jämfört med sin första säsong.
            Vad jag har lärt mig under dessa fem åren utan SAF, är att det inte finns någon quick-fix på att ta sig ur det här generationsskiftet som United nu är inne i. Men jag är glad att få se att det äntligen går framåt nu iaf.

          • Busbyt.

            15 maj, 2018 at 14:20

            Men spelet är precis likadant som förra säsongen. Vi kom 2a i ligan ja, men spelet hackar enormt och 90% av alla mål vi gör är individuella prestationer.

            Du kanske inte har följt Mourinho under hans karriär men han har ALLTID spelat såhär som vi gör nu. Undvika storförlust mot storlagen och försöka brunka in 1-0 mot bottenlagen. Samma i Porto, Chelsea, Inter, Madrid, överallt samma.

            Mitt United är ett lag som vill dominera matcher och föra spelet. Det har Mourinho aldrig gjort och kommer aldrig att göra. Därför vill jag inte ha honom i United. Det kommer se likadant ut nästa säsong förutom att mer pengar kommer brännas.

          • Spaddeward.

            15 maj, 2018 at 14:29

            Håller med Busby helt och hållet.

          • Fricken89

            15 maj, 2018 at 14:41

            Tycker verkligen inte att spelet har sett likadant ut nu jämfört med förra säsongen.
            Om man skyller att Uniteds förbättring denna säsongen jämfört med förra enbart beror på ”individuella prestationer”, så har fortfarande Mou en stor betydelse där, då det är han som säger åt spelarna/förmedlar till dem vad de ska göra. Mou vet hur man vinner, det gäller bara för spelarna att ta in det och utveckla kontinuitet av det.

            Jo, jag har följt Mourinho långt sedan innan ankomsten till United. Det bästa jag vet om honom, är att han är en vinnare och att han vet hur man vinner titlar. För mig är det de viktigaste (att vinna titlar).
            För att dra ännu en jämförelse med hur United spelar, så var spelet inte alltid bländande och fylld av offensiv ens under SAF, framförallt inte under de sista åren han styrde, så vet inte varför så många tror att United ska vara så överlägsna spelmässigt under matcherna. I vissa matcher så fick man ”grisa” till sig vinsten. Ingen insats var den andra lik.
            För mig är det viktigast att United utmanar om titlar och vinner titlar. Vill man enbart se sprudlande offensivfotboll som i bästa fall resulterar i en topp 4 placering, så kan man kolla på Arsenal.

          • Fricken89

            15 maj, 2018 at 14:43

            Eller just det, Arsenal är ju inget topp 4 lag längre, vi får ta Spurs som exempel istället.

          • Busbyt. .

            15 maj, 2018 at 17:21

            Ja, borta mot Barcelona eller Bayern kanske det är okej att grisa. Men Sevilla ska köras över, Ajax i finalen förra året ska köras över, Basel ska köras över (som City gjorde) och alla mediokra lag i ligan ska köras över iaf spelmässigt.

          • Busbyt. .

            15 maj, 2018 at 17:24

            Plus, hur får du ihop det där med att Mou styr över individuella prestationer? Det är väl precis det han inte gör? Individuella prestationer handlar om vad en spelare gör instinktivt och spontant på egen hand, och där har ”vinnaren” Mou 0 att komma med.

            ”Världen mot mig” hör hemma i plastklubbar som Chelsea eller Real Madrid, inte i United.

            Det kommer se likadant ut nästa säsong också. 18 år av samma spel kommer inte ändras. Tyvärr är det våra spelare som måste ta skiten nu.

          • Fricken89

            15 maj, 2018 at 17:57

            Att det finns folk som på allvar tror att allt är managerns fel (de finns dem som har påstått detta ända sedan Moyes tid) och det är helt otroligt befängt…
            Att United spelat bättre denna säsongen jämfört med förra, är för att de tagit in mer av det som Mou förmedlat, sedan är det ett problem att spelarna ännu inte klarat av att få kontinuitet av det, men det knappast Mou’s fel, fast du och t.ex Spadde skulle nog vinkla det till att vara så.
            Ni får det att låta så enkelt, att om bara Pep eller Pochettino hade tränat United, så hade alla problem varit lösta?
            Så enkelt är det inte. Det har dessa 5 åren utan SAF redan bevisat, med ojämna prestationer som återkommer. Trots detta, så har Mou fört oss till två titlar under sin debutsäsong, + bonustiteln CS. Denna säsongen har vi möjlighet att tangera rekordet med Arsenal i antal FA-cup titlar.

            United vann med 2-0 mot Ajax och vann EL, vad är problemet??

          • Busbyt. .

            15 maj, 2018 at 18:53

            United har bara två problem för närvarande:

            1. City är 200x bättre än oss på alla positioner förutom målvakt.

            2. City kommer fortsätta att bli ännu bättre, men inte vi.

            Där har du problemen.

          • Spaddeward

            15 maj, 2018 at 19:04

            Fricken: Kompis, du vet att jag vill att United ska vinna precis lika mycket som du. Vi är båda lojala supportrar och de två som har varit med typ längst på den här sidan.

            Min önskan är dock att United hade valt en annan väg för att försöka nå den framgången som vi båda och alla andra här vill uppnå.

          • Fricken89

            15 maj, 2018 at 19:13

            Låter väldigt logiskt..

            Om nu City är 200x bättre än vi, varför kunde vi då överraska dem och vända ett 2-0 underläge till 2-3 på Etihad (??), som City förövrigt varit obesegrade på under säsongen?
            Väldigt bra gjort av ett lag som (enligt dig) är 200x sämre.

            Svaret från dig är säkert att det var ”individuella prestationer” som gjorde det möjligt. Dum fråga av mig.

          • Busbyt.

            15 maj, 2018 at 19:59

            De är 200x bättre än oss eftersom de fullständigt lekte hem PL och dominerade 98% av matcherna från början till slut, tog 100 poäng och gjorde en bra bit över 100 mål.

            Den enda halvleken under hela säsongen vi inte spelade Mourinho-fotboll så gjorde vi 3 mål på Etihad.

          • Fricken89

            15 maj, 2018 at 20:27

            Fast City hade helt klart helst velat säkra titeln på Etihad mot värsta rivalen (oss) och lyft titeln inför oss, men det satte vi stopp för.

            City gjorde en säsong utöver det vanliga den här säsongen. Inte så att de alltid kommer vara så, de kommer troligtvis få det kämpigare nästa säsong, då United, Chelsea, Liverpool och Spurs, dvs alla toppkonkurrenterna kommer göra allt för att komma upp i samma/bättre nivå.

            Matchen mot City var inte den enda väl genomförda matchen från oss.
            Vi inledde säsongen mkt lovande, med 4 raka 4-0 segrar, där allt bådade gott – även spelmässigt. Därefter råkade vi utför en del skadebekymmer, bl a en envis lårskada på Pogba som hämmat honom typ hela säsongen (Pogba inledde säsongen med att visa sig vara en nyckelspelare för oss), som därefter vid sin återkomst från skadan visat sig tappa toppformen och presterat ojämnt framtill nu. + att generationsskiftet inom hela laget gör sig påmint från och till, dvs vi får ingen riktig kontinuitet av lagets bästa prestationer.
            Trots detta så har United legat topp 2 hela säsongen, det är starkt.

          • Spaddeward

            15 maj, 2018 at 20:43

            Du glorifierar de där fyra matcherna som om de vore klockrena. 4-0 ser bra ut, ja, men mot typ Swansea så gjorde vi 3 mål sista 8 minuterna och det var tillknäppt i 82 minuter innan dess.

            Citys spelare är dessutom unga. Sané 21, Jesus 20, Ederson 23, Stones 24, Laporte 24, Mendy 23, B. Silva 24, bla.

            Vi har Smalling 29, Matic 30, Sanchez snart 30, Mata 30, Herrera 29, Young 33, Valencia 33, Rojo 28, Darmian 28, Blind 28 osv. Våra unga spelare (Rashford, Martial) har varit odugliga.

            De spelar offensivt med linjer, vi spelar defensivt utan linjer.

            Exakt vad talar emot City nästa säsong menar du? Möjligen Liverpool men inga andra kan rå på dem.

          • Fricken89

            15 maj, 2018 at 21:25

            Jag glorifierar inget, jag antyder bara att dessa matcherna var bra genomförda av oss. Att de råkade just genomföras mot några mindre klubbar, vad har det med saken att göra? Det är ju dessutom mot de mindre lagen som United haft problem att ta 3p förövrigt – och största anledningen till att vi tappade i racet om titeln. Sådana prestationer i kontinuitet hade skapat problem för vilket motstånd som helst. Vi hade garanterat även utmanat mer om titeln om vi hade varit kapabla att hålla i det. Men visst fortsätt vinkla allt till det negativa så mkt ni vill.

            City har inte gått igenom något generationsskifte och lever inte ens efter samma principer som vi.
            Vi har redan rått på City den här säsongen, det gäller nu att bygga vidare och hålla i det mot oavsett motstånd. Framförallt mot de mindre lagen gäller det att förbättras, det är (som sagt ovan) matcherna mot de mindre lagen som är största anledningen till att vi förlorade racet om titeln, mot topplagen i ligan har vi däremot gjort det bra/godkänt.

            Ungefär lika sannolikt som folk trodde det var otroligt att United skulle tappa sin makt i PL (temporärt) vid SAF pension (vilket hände), lika sannolikt är det att City kommer få det kämpigare någongång framöver. Inget varar för evigt, uppenbarligen. Inte i världens jämnaste liga (PL).

          • Spaddeward

            15 maj, 2018 at 21:35

            Fast PL var ju inte särskilt jämn i är eftersom City vann med typ 20 poäng.

            ”Rått på City” jovisst, men då måste man också ha i åtanke att de hade en viktig CL-match bara några dagar efter.

            Generationsväxling är väl precis vad City har gjort? Borta är Hart, Yaya, Kolarov, Sagna, Dzeko, snart Kompany, Clichy, snart D. Silva osv. De har lyckats klockrent. Så vad gäller det argumentet har du inget att hämta tyvärr. Försök kom på nåt bättre.

          • Fricken89

            15 maj, 2018 at 22:19

            Denna säsongen var ett undantag (angående hur City dominerade).
            Har City haft en tränare i 27 år? Exakt vad är det för generationsväxling som de gått igenom menar du? City är förövrigt en klubb som är vana att byta ut managers tipp som tätt. Klart det går lättare att anpassa sig då, när klubben är byggd på det sättet.
            Svårare än så är det inte.

          • Spaddeward

            15 maj, 2018 at 22:25

            Jag skrev ju precis en hel hög namn som är borta eller på väg bort från deras lag som vann titeln 2012? Eller såg du inte det?

            Vi är ju också vana att sparka managers? Vi har gjort det två gånger de senaste 4 åren?

          • Fricken89

            15 maj, 2018 at 22:42

            Fortfarande inte helt jämförbart med det som United gått igenom under 27 års tid.

            Ja, vi har gjort det för att Moyes och LVG inte var i närheten av de uppfyllda kraven på någon front, varken spelmässigt, hamna bland topp 4 i ligan eller utmana om titlar.
            Medan lag som t.ex City och Chelsea kan sparka tränare trots att de hamnar topp 3 och därmed bli klara för CL.
            Sir Alex slutade också topp 3 (på tredjeplats) vid några tillfällen, inte sparkade vi honom för det. Och kommer garanterat inte göra det nu heller med Mourinho, så länge som han lyckas hålla oss topp 3, men han får gärna se till att vi vinner titeln nästa säsong – och utmanar om den varje säsong (och såklart vinna när det är möjligt).

          • Spaddeward

            16 maj, 2018 at 07:33

            Angående Citys tränaromsättning så vill jag snarare se det som att de systematiskt, under en 10-årsperiod, har arbetat sig uppför tränartrappan med två tomtar i början (Hughes, Mancini) och sedan en halvvettig (Pellegrini) till världens i särklass bästa (Pep). Grattis till dem som lyckades få Pep.

            Chelseas organisation i styrelsen och deras relation till managern är väldigt speciell, vet inte om du har koll på det. De är typ den enda storklubben som jobbar på det viset, vilket innebär att managern måste leverera en hel del andra grejer också, utöver det sportsliga.

            Den senaste att få sparken från Chelsea var ju din favorit José, som under fyra-fem månader gjorde sig själv till åtlöje inför hela världen. Obefogad sparkning kanske?

          • Fricken89

            16 maj, 2018 at 11:57

            Att du anser att det alltid är managerns fel när det går knackigt för ett lag, det vet jag redan.
            När det kommer till att Mourinho fick sparken senast i Chelsea, så ska det tilläggas att majoriteten av Chelsea-fansen ansåg att deras spelare svek Mou den säsongen. Många hade tagit med banderoller/skyltar på spelare under matcherna, som de ansåg behövde höja sig betydligt. Många hade egentligen velat ha honom kvar. Spelarna har också ett ansvar, så enkelt är det.

          • Spaddeward

            16 maj, 2018 at 12:32

            Du besvarar ju inte ens mina argument. Haha.

          • Fricken89

            16 maj, 2018 at 12:45

            För att sättet hur Chelsea och City sköter sig, har inget med United att göra. Vi är helt annorlunda som klubb.

          • Spaddeward

            16 maj, 2018 at 12:59

            Ändå var det ju du som tog upp Chelsea först, om att de ”sparkar tränare hela tiden.” Jag bemötte det på ett sakligt sätt och la fram Chelseas arbetsmodell på bordet och nu helt plötsligt så har det inget med saken att göra längre.

            Haha.

          • Fricken89

            16 maj, 2018 at 13:08

            Ja, jag tig upp dem för att ha den som exempel att vi inte är som dem och därigenom inte kan jämföras med dem.
            Du hade inte behövt anstränga dig för att ta reda på information om hur de byggt upp klubben.

          • Fricken89

            16 maj, 2018 at 13:08

            *tog

  5. Oldblueeyez

    15 maj, 2018 at 13:10

    Trodde Sanchez skulle spela på höger och Martial på vänster

    • Martin B

      15 maj, 2018 at 15:30

      Det trodde jag med. Hoppas verkligen det blir så under nästa säsong. Hoppas martial är kvar.

Lämna ett svar till

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

NÄSTA MATCH AVSPARK: 22/12 18.30
Cardiff - Manchester United
Premier League
Visas på Viasat Sport Premium, Viaplay

Senaste kommentarerna

FLER Nyheter