Gilla oss på facebook
Advertisement Advertisement Advertisement

Nyheter

West Bromwich Albion vs Manchester United

United tog en välförtjänt men i slutändan onödigt nervig vinst mot WBA…

United startelva: De Gea – Valencia (c), Jones, Smalling, Young – Herrera, Matic – Mata, Lingard, Rashford – Lukaku

United bänk: Romero, Lindelöf, Rojo, Shaw, McTominay, Ibrahimovic, Martial

WBA startelva: Foster – Nyom, Hegazi, Evans (c), Gibbs – Burke, Livermore, Yacob, Krychowiak, McClean – Rondon

WBA bänk: Myhill, McAuley, Brunt, Barry, Field, Robson-Kanu, Rodriguez

Domare: Anthony Taylor

Inför: Från vinsten mot Bournemouth blev det tre ändringar, då Shaw, McTominay och Martial förpassades till bänken och Young, Herrera och Rashford klev in i startelvan. Pogba var fortsatt skadad. Den enda ändringen WBA-managern Pardew gjorde från den mållösa matchen mot Liverpool var att ersätta Robson-Kanu med Burke.

Första: Bortalagets Krychowiak fick ta hand om avsparken, men behövde tre försök då Jesse Lingard två gånger var alldeles för ivrig över mittlinjen. United tog omgående tag i taktpinnen, vilket WBA tycktes nöjda med. United rullade runt och försökte hitta öppningar i WBAs försvarsmur, inledningsvis utan någon vidare framgång. Minuterna tickade på och United hade svårt att komma igenom. Närmast var det när Youngs inlägg sånär fann Lukaku, men Gibbs stod för en sistasekundenrensning. Ledningen kom sen i 28e minuten, då Lukaku nådde högst på Rashfords inlägg och nickade in 0-1, en kopia av hans nickmål mot Bournemouth senast. I 31a minuten var det nära att WBA fick ett två-mot-en-läge efter att Jones försökt stötabryta på en WBA-kontring och blivit förbispelad, men Smalling stod för en bra brytning för att styra upp det hela. I 34e minuten tog sig Nyom förbi Rashford ute på kanten och skickade in ett inspel mot Rondon, men Smalling störde denne och Valencia kunde rensa. I 35e minuten utökade United – Matics passning gick via Lukaku till Mata, som la upp den för Lingard, och Lingard skickade in ett skott mot mål som Hegazi fick tån på och ställde Foster totalt. 0-2! De Gea fick något att göra för första gången i 44e minuten då Livermore skickade ett skott från strax utanför straffområdet mot mål, men det var lågt och ganska mitt i kassen, så De Gea räddade och hade full kontroll över den korta returen också. När domare Taylor blåste av för pausvila satt United i en komfortabel ledning efter att ha gjort två mål på två skott på mål.

Andra: Pardew gjorde ett byte i paus, även om det spontant var svårt att se exakt vad meningen med det var: Yacob fick lämna plats för Barry. I 53e minuten fick Rashford gult kort efter att ha bråkat med och knuffat Hegazi i frustration över att ha fått dennes armbåge på hakan i en duell, vilket domare Taylor missade. I 56e minuten var Rondon centimeter från att kunna peta in ett inlägg, men istället så lyckades Valencia rensa. Minuten därpå så fick Rashford till ett halvvolley skott som gick strax utanför bortre stolpen, efter ett inlägg av Valencia som Lingard inte lyckades plocka ner. I 64e minuten blev Valencia sittande, uppenbarligen skadad, för Mata signalerade direkt för att Valencia behövde byta. WBA passade på att byta ut Burke för Rodriguez, och Valencia haltade iväg längsmed sidlinjen i sällskap med Uniteds läkare. Strax därpå kom Rojo in som ersättare, vilket innebar att han tog hand om vänsterbacken, och Young fick kliva över till höger. Märkligt byte kanske, då Rojo aldrig varit bra som vänsterback, och Shaw ändå fanns på bänken. WBAs sista byte kom redan i 71a minuten, då Krychowiak plockades av för Brunt. I 74e minuten fick Rondon iväg ett halvdant skott ur dålig vinkel, vilket De Gea hade noll problem att rädda. I 77e minuten kom en oerhört onödig reducering: WBA fick en hörna efter att Jones blockerat ut ett Rondon-skott, och hörnan gick över alla, prickade en blick stilla Rojo på benet, vilket blev en fin assist till Barry som kunde placera in 1-2 från nära håll. WBAs första gjorda mål sen Pardew tillträdde. Strax därpå fick Rashford lämna plats för Martial. Martials första aktion var att knocka Nyom, men han slapp iallafall kort. Rodriguez skickade i 85e minuten iväg ett nick som gick en bit utanför stolpen, innan Lingard strax därpå plockades av för McTominay när United gjorde sitt sista byte i matchen. I 87e minuten var Rojo nära att klanta till det då han skulle rensa en boll i straffområdet, men hans totalfelträff gick bara till hörna. Vid hörnan var det nära att bli ett baklängesmål till, då De Gea misslyckades boxa bort den, varefter den gick på Matic och bara knappt tillät De Gea plocka upp den innan Hegazi kunde skjuta in den. Sen blev det lite gnabb då nån WBA-spelare gick hårt åt De Gea (han blev förbannad på Barry iallafall), men några kort delades inte ut. De Gea såg ut att ha fått ont i ena benet i situationen, men kunde fortsätta. United borde kanske ha utökat i 92a minuten då Lukaku tog sig fram ute till höger i straffområdet, men han såg inte Mata som sprungit fri på andra sidan, så Lukaku försökte gå på ett halvdant skott som bara slank utanför bortre. Matic fick i 93e minuten gult för maskning då han tog för lång tid på sig med en frispark. Rondon hann även han med att få syna ostskivan – huruvida det var för en fällning på Jones eller för att han skrek och viftade åt linjedomaren var dock oklart. När domare Taylor blåste av för full tid stod United ändå som vinnare med 1-2, även om det blivit darrigt i slutet.

Betygsskala: 7: Cantonaklass, 6: Världsklass, 5: Mycket bra, 4: Bra, 3: Godkänd, 2: Inte godkänd, 1: Falcao-klass.

De Gea: 3 – Solid insats utan att sättas på nämnvärt mycket prov. Chanslös på målet.

Valencia: 3 – Solid defensivt, totalt inexistant framåt. Mot WBA. Sen gick han sönder.

Jones: 3 – Ombytta roller med Smalling jämfört med förra matchen. Solid insats helt enkelt.

Smalling: 4 – Förra matchen lät han Jones ta hand om saker, idag så gjorde han det själv. Dominant i huvudspelet och hade en liten sekvens där han i princip lekte offensiv mittfältare också.

Young: 3 – Solid insats, men kom inte framåt nämnvärt han heller.

Herrera: 3 – Svag trea. Visualisera Tom Cleverley hans sista säsong i United så har du Herrera just nu. Fegspel deluxe och bidrar egentligen ingenting, men gjorde åtminstone inte bort sig nämnvärt idag.

Matic: 4 – Bra insats både offensivt och defensivt. Enmansmittfält i matcher som denna. Bäst i United.

Mata: 3 – Var bra när han väl såg boll, vilket blev rätt sällan då den mest flög över honom. Försvann i andra.

Lingard: 3 – Bra i första, mindre lysande i andra. Fixade avgörande 0-2-målet med hjälp av Hegazi. Passningsspelet var inte klockrent dock.

Rashford: 3 – Bra inlägg som assisterade Lukaku, men i övrigt något blek.

Lukaku: 4 – Bra insats och stod för ett fint nickmål. Försvann allt eftersom andra halvlek led dock, huruvida det var för att United sjönk hem eller för att han var trött låter vi vara osagt.

Rojo: 1 – Kom in som vänsterback, assisterade till WBAs mål, visade upp ett positionsspel som fått Anderson att gråta och var nära att schabbla till en rutinrensning också. Lärde sig inte hela världen att Rojo inte kan spela vänsterback under hans horribla period under van Gaal? Tydligen inte…

Martial: n/a – Spelade för kort tid för att betygsättas.

McTominay: n/a – Spelade för kort tid för att betygsättas.

Mourinho: 2 – I 60 minuter klart godkänt… sen väljer han att sätta in Rojo som vänsterback trots att Shaw är på bänken, och hela laget sjunker ner varefter man i princip har tur att inte WBA lyckas trycka in en kvittering. Det bytet och den fortsatt löjligt fega taktiken som bjuder in motståndare i matcher drar ner betyget.

Summering: United åkte till West Bromwich och var effektiva, för att sen också visa sig svaga på defensiva fasta (tränar man det alls eller tror managern att det räcker med att spelarna är långa?). Man tog dock en välförtjänt seger även om man på eget bevåg försökte schabbla till det mot slutet.

Lukaku visade gryende form och stod för ett till fint nickmål, och både Matic, Mata och Smalling visade positiva insatser. På kanterna var det dock svagare, med en frustrerad Rashford och två ytterbackar som i princip aldrig gick framåt. Inte blev det bättre när Rojo byttes in som vänsterback (!!!) heller, vilket inte kom som någon överraskning för någon.

Ska man nu ta med sig något faktiskt positivt från matchen så är det såklart tre poäng, samt att det var den sista där Pogba är avstängd, så förhoppningsvis höjs kvaliteten lite framöver.

Nästa match är på onsdag, då man spelar en bortamatch i ligacupen mot Bristol City – frågan är hur mycket rotation det blir där. Rimligtvis borde varken Matic eller Lukaku starta, med tanke på hur hårt de matchats, men vem vet.

35 Kommentarer

  1. Utd

    17 december, 2017 at 17:59

    Deppigt att se United köra fullt defensivt en halvlek mot en jumbo..

  2. Fricken89

    17 december, 2017 at 18:00

    Håller helt med angående Rojo. Han ska INTE spela vänsterback, utan som mittback. Hade varit mkt bättre att byta in Shaw istället och haft honom på vänstern och Young på högern.
    3p, men är ändå inte helt nöjd med insatsen. Jag tycker vi borde ha gått för fler mål istället för att sjunka hem och slarva bort bollar. Jag blev riktigt irriterad i slutet av matchen när vi fick hörnor och frisparkar att vi inte skickade in bollen i straffområdet, istället för att slarva bort bollen med drygt passningspel som håller korpenklass och ge West Brom frilägen. Inte ett dugg konstigt att vi börjar släppa in mål, när vi släpper taktpinnen så fort vi leder…
    Det går för sakta också ska tilläggas. Det måste bli mer fart i spelet, mer one touch-spel. Ska man kunna luckra upp defensivt kompakta lag som West Brom, så måste spelet spelas upp! Det får gärna spelas upp överlag mot topplagen också.

  3. Spaddeward

    17 december, 2017 at 18:07

    Framförde lite åsikter i kommentarsfältet på inför-inlägget igår. Klistrar in det här också ifall alla inte såg det igår. Dagens match bekräftade nämligen allt jag skrev. Ni som har läst det kan bortse från denna kommenta

    Det är en sån ENORM skillnad på Citys och Uniteds spel. Det tar emot att säga, jag avskyr City mer än det mesta, men det är ofrånkomligt. De har världens bästa tränare som spelar OFFENSIV fotboll, och han gör det med en del stjärnor (KDB, Sané, Silva, Aguero, Fernandinho) men också med ett par mediokra spelare (Delph, Mangala). ALLA offensiva spelare är hyfsat eller extremt snabba, ALLA är tekniska, ALLA kan spela Peps fotboll, ALLA gör mål. De leker med varenda lag, de kunde (borde) ha gjort 6-0 på Tottenham idag. Pep bygger för framtiden, med unga spelare (Jesus 20, Sané 21, Sterling 23, Stones 23, Ederson 23) och de gör mål på alla olika sätt.

    Vi har bara TVÅ offensiva spelare som är i närheten av Citys spelare tekniskt, och det är Pogba och Martial. De övriga har antingen för dålig teknik (Lukaku, Lingard, Valencia) eller för långsamma (Mata, Mkhitaryan, Zlatan). Vi har en tränare som stryper kreativa spelare och värdesätter brunk, vi har inga offensiva spelmönster, våra offensiva spelare gör PÅ TOK för lite mål, och vårt spel hackar något ENORMT. Vi har inga kreativa spelare som funkar, eftersom Martial/Rashford är för ojämna och Mata/Mkhitaryan är för långsamma och dåliga. Vi väntar på att Zlatan ska komma tillbaka, men han gick in mot City och förlorade 8 nickdueller mot Otamendi som är ett halvt huvud kortare. Lukaku kan inte ens göra 20 dutt och Mous dyra favorit Mkhitaryan sitter på läktaren.

    Peps fotboll är 2017 och framtiden. Mourinhos fotboll är förgången.

    GGMU<3

    • Hughes 10

      17 december, 2017 at 18:13

      Det tar emot att säga, men du har helt rätt!

    • farzad khazaei

      17 december, 2017 at 18:31

      Du har helt rätt. Däremot så måste vi säga att vi ligger tvåa i ligan och det är ett plus att vi har blivit ett topplag igen som är med i CL där vi historiskt hör hemma. Sedan har vi mycket dödvikt i laget som måste bort och Mourinho bör nog ersättas ifall vi ska vinna ligan igen. En sån sak som att Mourinho/Gary Neville som hyllar Valencia stup i kvarten, enligt mig bidrar han inte med ett skvatt i offensiven och är en riktig träfot. Idag blev jag riktigt besviken och även Shaw som inte lyckas få Mou´s förtroende, herregud alltså vilken anti-fotboll han spelar och han knäcker spelare mentalt. Börjar fundera om han är en narcisisst. Han är inte direkt känd för att vara så bra på att ta människor, vill minnas att han avskedade Eva Pereira (Chelsea´s förra läkare) för att hon gick in o behandlade en spelare på planen och tog längre tid än vad Mou gillade, alltså herregiud vilken gök och sexist han är, det var säkert för att det var en kvinna som han gick emot hennes beslut. Portugiser är inte kända för sitt humör!!

    • ML

      17 december, 2017 at 19:51

      farzad, tycker du inte att du går för långt med din analys? Portugiser är inte kända för sitt humör!? Pinsamt påhopp. En del här inne det är ända de kan är att kritisera från soffan med varm kopp kaffe i handen. När du vinner inhemska liggan och CL med tre olika lag så får du återkomma med dina skämt men fortfarande har du ingen rätt på personangrepp. Detta är så barnsligt.

    • Xinpei

      18 december, 2017 at 05:55

      Dags för folk och inse att problemen inte bara ligger hos Mourinho utan att City även har ett betydligt bättre lag? Peps fotboll är 2017 och framtiden? Det sa man även när han gick från Barcelona. Visst hans fotboll är rolig att titta på NÄR DEN rullar på. Däremot så fort man möter ett lag som kan kontra den så blir den dötråkig. Det såg man i Barca, det såg man i Bayern munchen och det såg man förra året i City.

    • Spaddeward

      18 december, 2017 at 08:18

      Xinpei: anledningen till att Pep inte vann PL förra säsongen var att spelarna inte hade vant sig vid hans spel, plus att han inte hade hunnit sätta sin prägel ordentligt. Det är svårt att spela hans spel med tomtar som Clichy, Touré, Sagna och Bravo, plus att Sterling och Jesus inte var helt skolade ännu. Nu har Pep satt sin prägel och de dominerar fullständigt, precis som hans lag gjorde i Spanien och Tyskland.

      Mou har också satt sin prägel och det är fortfarande brunk. Och han är nöjd med det. Långbollar, långbollar och långbollar.

      Skillnad!

    • Richard

      18 december, 2017 at 11:37

      Det kanske inte är så sprudlande anfall jämt,men vinner nästan varje match.Om man jämför många bortamatcher under Fergie så det likadant ut.Jag tror vi måste förstå att vi ändå ligger 2:a,i en väldigt svår liga.Vi vann gruppen i Champions league.Och om inte city hade varit så sjukt bra hade vi haft häng på dom också.Titta på deras lag.Försvarare mittfält och anfall.Vi har fortfarande några luckor kvar att fylla.Oftast kan vi inte göra dom starka byten vi vill för att vi har bara 2 etablerade cm i spelskick tex.Zlatan har inte den formen som tydligen önskas.Mourinihios poängskörd är bra,vi måste bara acceptera att han gör vad som krävs för att vinna.Jag tror inte riktigt att han litar på vår trupp för att spela mer offensiv fotboll.

    • Youssef

      18 december, 2017 at 13:20

      Xinpei, jag håller med dig. Det är alldeles för många som bara tittar på City och glömmer det faktum att United gör en grym säsong. Jämför man bara med Chelseas i fjol så har United två poäng färre efter lika antal matcher. Sen är det kanske inte underhållande. Men underhållande är vad det var förra året, ändå kryssade man hemmamatcher mot Burnley. Det klagas ju i vilket fall.

      Tycker främst att man bör fokusera på sitt eget lag, och inte sätta det i jämförelse mot vad eller hur City presterar. Fotbollen fungerar inte på så sätt att det lag som gör mest mål och spelar bäst fotboll vinner ligan, och det tycks så många glömma. Minns ni när Moyes gjorde ett liknande uttal, ”Vi vill spela mer som City”, och krig utbröt? Vad hände med det? Nu är det alltså helt OK att sikta mot att vi ska spela som City? Sedan är det aldrig så enkelt som Spaddeward här ovan vill få det att framstå. Men än en gång, United gör inte en dålig säsong, det är ”bara” City som har deras livs säsong.

      Mourinhos fotboll förgången? Då vill jag gärna påminna dig om hur de regerande mästarna tog hem ligatiteln. Likaså Leicester året innan det. Så det går alltså att vinna ligan med den här typen av fotboll. Att sådan fotboll kanske sticker folk i ögonen är en helt annan femma.

    • Spaddeward

      18 december, 2017 at 16:16

      Youssef: Jag tyckte sällan att matcherna var underhållande förra säsongen heller. Gick det dåligt, skicka in Fellaini på topp och hoppas på det bästa. Däremot har vår effektivitet förbättrats avsevärt och det ska Mou såklart ha cred för.

      Jag hävdar att vi måste fokusera på City också om vi har ambition att vinna ligan. Jag lovar dig, de kommer inte bli sämre framöver heller. Om Pep skriver på det där 10-årskontraktet det pratas om så kommer det bara säga swish så har de också 10+ PL-titlar, om inget görs. Mou och Pep har precis lika lång tid på sig i respektive klubb, och de har haft möjlighet att spendera lika mycket pengar. Men de har valt olika vägar. Pep satsar på framtiden, och Mou värvar för att bota kortsiktiga problem (Matic och Zlatan). Två av Mous stjärnvärvningar (Zlatan och Mkhi) är inte med längre, två spelare vi hoppades på.

      Det jag också har svårt för med Mou är att han verkar sätta sin egen prestige före lagets funktion. Han har exempelvis klankat ner på Shaw sen dag ett. Sen när han motvilligt ger Shaw två starter och Shaw gör succé med två av två matchens lirare, så tänker Mou ”attans, nu måste jag visa att jag bestämmer här” och byter därför in Rojo. På så sätt visar han att han inte har ändrat åsikt om Shaw, för det är ett svaghetstecken att ändra sig så tvärt som ledare. Det är min teori iaf, men vi alla har säkert olika tankar om saken.

    • Felix

      18 december, 2017 at 16:41

      Jag tycker att det blir rätt skevt om man alltid ska prata om City. Varför ska man prata om City? Jaha, de gör det kanonbra och det är det. Det är inte det som är problemet. United går bra rent poängmässigt och resultatmässigt, även om man överpresterar (mycket tack vare De Gea som gör att Uniteds xGa-statistik är helt åt skogen). Men spelmässigt? Det räcker med att titta på matcherna för att man ska kunna se att även om vi är effektiva med de chanser vi får så skulle det kunna bli betydligt bättre om det fanns en riktig struktur för spelarna att falla tillbaka på. Samtliga matcher utan Pogba ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig offensivt. Ska man behöva vara så beroende av Pogba? Nej. Sir Alex kunde skicka ut ett mittfält bestående av Tom Cleverley och John O’Shea och det skulle inte få offensiven att försvinna totalt, just för att det fanns en struktur att falla tillbaka på.

      Poängen är den: Jovisst, Mourinhos fotboll fungerar ändå, det ser vi av poängsnitt och tabelläge (även om det nog skulle se förbannat mycket sämre ut utan De Gea), men om vi ska konkurrera med ett City som nu går som tåget så krävs det att man inte nöjer sig med att det ser förjäkligt ut men spelar in poäng. Då gäller det faktiskt att få till ett spel som på allvar fungerar och inte faller i bitar bara för att en spelare blir skadad/avstängd.

      Personligen begär jag inte att United ska spela hela-havet-stormar-fotboll á la Zdenek Zeman. Att Mourinho sätter defensiven först köper jag, och United har gjort det bra defensivt. Men det jag har oerhört svårt att köpa är den här fega ”vi har en tvåmålsledning, låt oss sluta spela helt och sätta oss i knät på De Gea… ajfasen, vi släppte in ett mål, PANIK!”-attityden som alldeles för ofta gör matcherna oerhört nerviga. Jag har också svårt att köpa hur osynkad offensiven ser ut så fort Pogbas passningsspel försvinner, bara för att de offensiva spelarna antingen är för begränsade (Lingard, Mata, Lukaku) eller för ojämna (Rashford, Martial) för att på ett stabilt sätt kunna prestera en offensiv som verkligen nöter ner motståndet och kontinuerligt skapar chanser utan att ha en struktur att falla tillbaka på.

      Det har fungerat för José förut, när han haft spelare som Robben, Hazard, Ronaldo eller för den delen Eto’o/Milito, spelare som brutit mönster och individuellt burit en offensiv. Utan en Hazard i form kollapsade Chelseas offensiv mer eller mindre, och United har inte de stjärnorna för att faktiskt kunna förlita sig på detta. OM vi nu vill konkurrera med City, där Pep Guardiola helt klart prickat helrätt, då måste vi kunna kritisera och kräva att Mourinho förbättrar det som vem som helst som ser matcherna faktiskt bör inse att vi kan förbättra, oavsett hur nu City presterar.

      Och att stirra sig blind på tabellen och dra upp antal gjorda mål eller antal insläppta mål eller whatever… det finns tre sorters lögn: lögn, förbannad lögn och statistik.

    • Youssef

      18 december, 2017 at 19:05

      Spaddeward, varför skulle inte City bli sämre? Så sa man även om Chelsea efter att de var så överlägsna förra säsongen. Det är heller inte så enkelt som att dra en startlinje för Pep och Mou och ser vem som kommer i mål först. Pep har haft helt andra förutsättningar där han jobbat i medvind, tagit över en mycket bättre trupp än vad Mou gjort och Pep kan enkelt skicka iväg Iheanacho till förmån för nya värvningar utan att det klagas.

      Sen tror jag absolut inte att det är så enkelt som att Mou vill visa sig herre på täppan. Han visar upp minst lika många tendenser till att skydda sina spelare, som Lukaku just nu. Men i slutändan vet vi väldigt lite av vad som händer bakom kulisserna.

      Felix, jag håller med dig om mycket. Framförallt om att man inte borde vara så beroende av Pogba som United är. Eller att man faller tillbaka med en 2-0 ledning och panikförsvarar. Men jag vill även påpeka att det inte bara handlar om att Pogba varit en vinnande faktor, utan spelet har sett bra ut även när Fellaini spelat. Å andra sidan har Herrera inte alls visat upp samma form som ifjol. Alltså, vårt spel ser nog som bäst ut med Pogba, men det är nog ofrånkomligt att spelet hade sett bättre ut om Fellaini inte varit skadad eller om Herrera presterade ens hälften så bra som förra säsongen.

      Oavsett så kommer jag tillbaka till det du skriver och som jag nämnt tidigare; spelarna presterar inte på den nivån som krävs för att spela Mourinhos fotboll. Dock ser jag inte det som att det finns något särskilt sätt att spela fotboll på. Därför kan en offensiv struktur hjälpa till, men det är nödvändigtvis inte heller lösningen. Som du själv nämner så vann SAF sina matcher pga en struktur, men hur ofta såg spelet övertygande ut under hans sista säsonger vid rodret? Eller jämför med Spurs vars offensiva struktur många gånger snarare sätter käppar i hjulet. Men ska man komma ännu längre med den fotboll som man spelar nu, så gäller det att Mou får ut ännu mer av spelare som Herrera, Shaw, Mikhi, Valencia och Lukaku.

      I slutändan handlar det nog ändå inte så mycket om United. En normal säsong hade man säkert lett ligan eller åtminstone varit delaktiga i en jämn titelstrid.

    • Xinpei

      19 december, 2017 at 09:10

      Spaddeward Såg du en enda match med Bayern Munchen när Pep var där? Finns en klar orsak varför stora delar av BM supportrarna jublade när Pep lämnade. Att påstå att han dominerade är ju inte alls sant på långa vägar. Faktum var att han kunde inte få ut nog ur spelarna samt att han lästes sönder.

    • Xinpei

      19 december, 2017 at 09:18

      Dessutom vilket lag hade presterat bättre om man tappat en pjäs som Pogba? Väldigt få lag i världen skulle inte märka någon skillnad. United är beroende av Pogba för ett offensivt spel ja men det beror inte på Mourinho per se utan pga. att spelare är så vana att ha honom där samtidigt som spelarna United har inte riktigt är bra nog för att driva laget offensivt. Herrera är ingen offensiv spelfördelare. Detta borde folk lärt sig vid det här laget utan han är en snarare en rivig spelare som fungerar bättre att riva sönder motståndarna och vinna tillbaka bollar än att leverera det där klinska passet på 20-30 meter som Pogba….

    • Xinpei

      19 december, 2017 at 09:19

      … Dessutom vilket lag hade presterat bättre om man tappat en pjäs som Pogba? Väldigt få lag i världen skulle inte märka någon skillnad. United är beroende av Pogba för ett offensivt spel ja men det beror inte på Mourinho per se utan pga. att spelare är så vana att ha honom där samtidigt som spelarna United har inte riktigt är bra nog för att driva laget offensivt. Herrera är ingen offensiv spelfördelare. Detta borde folk lärt sig vid det här laget utan han är en snarare en rivig spelare som fungerar bättre att riva sönder motståndarna och vinna tillbaka bollar än att leverera det där klinska passet på 20-30 meter som Pogba. Det United behöver är en spelare som kan få bollen, vända snabbt och komma förbi den första pressen och sedan leverera en boll till en redan löpande ytter eller forward.

  4. Hughes 10

    17 december, 2017 at 18:09

    Visst vi vinner men varför lägger vi helt av i andra, tycker dom inte det är kul att spela? Jag menar ös på har roligt och gör några till, nej istället blir det tråkigt och försiktigt. Och pricken över i :et är när Rojo får komma in istället för Shaw, vad är tanken?!? Sen undrar jag vet någon vad det är med Zlatan? Om han är frisk varför får han aldrig spela, och om han är skadad varför är han med i truppen, fattar inget!

    • Utd

      17 december, 2017 at 18:15

      Tror Zlatan inte kom in pga. matchbilden efter deras mål.. Får nog 90min i veckan

    • farzad khazaei

      17 december, 2017 at 18:15

      Läste i någon ansedd tidning att Man utd lägret anser att Lukaku är given. Om vi ska vara ärliga så har Zlatan rört sig som en snigel efter skadan, får ingen bra känsla kring honom. Han är väldigt långsam och jag förstår inte alls vad han gör i laget längre. Det är jättekonstigt när det finns så enormt bra talanger i laget. Tosin Kehinde som har tränat med A-laget verkar vara något alldeles extra, såg honom i en match mot City´s U23 där han totalt körde över Cityspelarna med dribblingar och skicklighet. En sådan spelare hade vi behövt. Man blev deprimerad av att se matchen. I ärlighetens namn så är Rashford riktigt kass på kanten och han ska spela som anfallare.

  5. Roy

    17 december, 2017 at 18:16

    Såg bara andra halvlek,lika tråkig som hans byten,samma skit hela tiden. Inte mycket överraskningar när Mou lirar. Nä fy faan vill se detta,de gea lindelöf smalling Jones shaw mittfält med Rashford Pogba Matic Martial anfall Zlatan Lukaku, Sen utnyttja kanterna samt ett riktigt djupledsspel som hotar,detta är för tråkigt att se på:((

  6. Tizzy

    17 december, 2017 at 18:17

    Shaw borde ju självklart fått komma in istället för Rojo! Hoppas på start för både Shaw och Lindelöf mot Bristol istället. Nu gäller det att börja rotera så gott det går för laget såg tröttkört ut.

  7. Mogge

    17 december, 2017 at 18:50

    Håller med att Shaw borde kommit in. Tyvärr är detta Mourinhofotboll ganska ofta.

  8. Pä Sandberg

    17 december, 2017 at 19:30

    Många bra kommentarer här idag. Gott att läsa. Vinst är fint, visst. Men det är dötråkigt att se.
    Gustav

  9. Roy

    17 december, 2017 at 19:51

    Tycker faktiskt vi ska se oss om en ny tränare,men samtidigt tror jag han kommer mata in all offensiv kraft som finns i CL,tror han känner att PL är körd och bara säkrar CL plats där nästa år. Men men, Fricken säger det finns ingen bättre,(Som är ledig),vet i faan om han har rätt där. Schooles,Vidic Rio ihop med Alex följeslagare(glömt namnet) känns som ett helgjutet tränar team. Då kommer den där KÄNSLAN tillbaks. Ge dom några år. Tänk när dessa 3 äntrar Old trafford,det är respekt,borgen är intagen.:)))),bara en idé? Vad säger ni,tror inte många av er är nöjda med den tränartrio vi har idag?

    • ML

      17 december, 2017 at 20:16

      Fattar inte vad en del här inne blinda är (inkl dig).Jag försvarar inte Mou när det blir dåligt resultat men ni MÅSTE fatta att du har en dålig trupp helt enkelt. Orka inte dra den historien igen men såg nyss statistiken att United har bästa inledning så här långt sedan 2013. På tal om truppen: vem fan är Blind, Mata, Herrera, Lindgard, Fellaini, Rojo, och till o med de bästa i United når knappt de kvaliteter som världsspelare har. Alla dessa spelare skulle aldrig platsa in en stor klubb, inte ens i Arsenal. Mou måste tyvärr rensa skiten först som andra har gjort och sedan börja titta framåt. Alla spelare han har själv köpt har levererat förutom Micki som är ojämn. Vad säger med CL pokalen i handen när säsongen är över. Skrev längre upp till farzaf bl annat när någon vinner ligan och CL tre gånger med tre olika lag får komma med sina skämt annars kan ni vara tysta.

    • Xinpei

      18 december, 2017 at 05:56

      Men kom igen nu? Bara för att man varit bra fotbollsspelare så betyder det inte att man är bra tränare. Det visade Neville.. och det visade Giggs. Det är nog dags för folk att sluta drömma om nostalgi och mer titta på vad United behöver. En välmeritad tränare invärvad efter spelidé och merit.. inte en satsning på tränare som kan bli antingen flopp eller iallafall ta tre-fyra år för att blomma ut.

    • solen

      18 december, 2017 at 08:53

      BIG NO!
      Det är en väldigt stor skillnad på att vara en duktig och lojal spelare, än att styra en klubb som manchester.

  10. Manne

    17 december, 2017 at 20:29

    Pogba är avstängd och inte skadad!

  11. One United!!!

    17 december, 2017 at 21:40

    ”Ni som säger att Morinuho är dålig” ni kan ingenting om fotboll.

  12. Mogge

    17 december, 2017 at 22:29

    Mourinho är inte dålig. Spelar bara en fotboll som inte är i Uniteds DNA rent historiskt.r

  13. Kloppa

    17 december, 2017 at 22:43

    Skönt att se att de flesta såg misstaget med att byta in Rojo istället för Shaw, man trodde knappt det var sant att en så erfaren manager kan begå ett sådant general-fel.
    Mourinho fortsätter att vinna matcher med minsta möjliga insats och hoppas väl ha en fräsch trupp inför vår-ruset som lär krävas för att klubben ska vara med där uppe i toppen även i fortsättningen.
    Älskade hur vi höll bollen men synd att vi sen slutade med det och bjöd in West Brom på grund av den obalans som uppstod i försvaret när Rojo kom in på fel position.
    Jag måste dock säga att jag är positivt överraskad över de tre senaste bortamatcherna som jag faktiskt trodde att vi skulle förlora men istället vann vi alla tre.
    Nu ser jag som alla andra fram emot Pogbas comeback efter avstängning för med honom har vi så många fler alternativ och ett helt annat flyt i spelet.
    För mig är Smalling absolut den bästa och viktigaste spelaren de senaste säsongerna vilket i sig inte är något gott betyg men så är det.

    • solen

      18 december, 2017 at 08:59

      Rojo var brutalt dålig igår absolut, men han kan lira vänsterback och mou har mer tilllit och känner han som spelare bättre, samt är Rojo bättre defensivt så general-fel det vet jag inte om han begick.

      Utan snarare Rojo som begick misstag för han har spelat bra på den positionen förr.

      Shaw har inte samma match tempo. inte lirat alls mycket de senast åren, de kommer ta tid för grabben hoppas han får chansen i veckan

    • Felix

      18 december, 2017 at 12:42

      solen: Bra på den positionen förr? Närdå? När han spelade vänsterback under van Gaal var han så generalusel att konsensus var att han borde säljas. Han har i princip aldrig ens gjort en godkänd insats som vänsterback i en Unitedtröja. Som mittback fungerar han bra när han är inne i det, men som vänsterback förvandlas han direkt till Melker i Vi I Saltkråkan…

  14. Ante

    18 december, 2017 at 10:11

    Jag fattar ju att det kan bero på att det blir för mycket på en gång, men samtidigt; hur bra ska man behöva vara för att ta en tröja? Luke Shaw ska ju spela på VB. Spela in honom vafan.

  15. Jitendra Sahoo

    18 december, 2017 at 12:49

    Looks good

Lämna ett svar till

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

NÄSTA MATCH AVSPARK: 20/1 16.00
Burnley FC - Manchester United
Premer League
Visas på Viasat Sport Premium, Viaplay, Betsson Stream

Senaste kommentarerna

FLER Nyheter